Gå til innhold

Hvilken kanal er best å se nyhetene på, nrk eller tv2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spør hva du liker. TV2 har et mer tabloid format der de søker å presentere saker som snakker til følelsene våre, mens NRKs mandat er folkeopplysning. 

Anonymkode: b5423...fe6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både NRK og Tv2 er greie 😀

TV2 er rettet mot følelsene våre og er dermed kan de være mer interessant.

Anonymkode: 6b757...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det NRK. TV2 bruker jeg bare hvis ikke noe annet er tilgjengelig. For mange tabloide saker. 

Anonymkode: 4178f...112

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av de. Føler jeg mister hjernesceller og blir dummere for hvert minutt jeg ser nyheter på disse kanalene. Det er fordummende "nyheter" bokstavelig talt.

Anonymkode: 1cb5c...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK, men synes de taper seg litt på nett med for mange lettbeinte saker og humor.

Anonymkode: 48a9e...06f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK er helt klart mer nyanserte i sin fremstilling, TV2 handler i stor grad om enorme overskrifter og viktigere med slagkraftig intro enn sannferdig innhold. Pleier å se begge to, men må jeg velge blir det NRK. 

Anonymkode: a42b4...671

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ha flere kilder til nyheter, rett og slett av hensynet til demokratiet. NRK er sjeldent en god venn når høyresiden avogtil rusler med kutt i pressestøtte-sabelen. NRK hadde heller ikke mye positivt å si da politiske partier diskuterte NRK-lisensen og eventuelle kutt i statlige tilskudd til det gigantiske mediehuset. 

NRK er derimot veldig glade når AP og venstresiden i politikken gjør det godt på meningsmålinger, og en litt mer dempet steming på tv-sendingen da Høyre ved forrige valg fikk 4 nye år. NRK har jo titt og ofte blitt kalt ARK, Arbeiderpartiets Rikskringkasting. Og det er litt uheldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger NRK over TV2. Det er for mye unødvendig støy på sistnevnte. Ser ikke på TV2 som en seriøs nyhetsformidler. 

Anonymkode: d6eb6...19a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger alltid nrk.

bare nyhetsmorgen kontra god morgen norge..sier egentlig det meste, de er jo ikke sammenlignbare overhodet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...