Gå til innhold

Lønnen ble ikke justert i år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Carrot skrev (1 time siden):

Først er du organisert i en fagforening skal du ha informasjon om hvem din tillitsvalgt er og hvem som har forhandlingsrett, jeg ville startet med å stikke hodet inn døren der og spørre om forhandlingene er avsluttet om du ikke alt har fått slik beskjed.. 

Dersom du ikke er fagorganisert er det HR du må henvende deg til og vise til kontrakten og spørre om du har misforstått denne? 

Om du startet i år er det ikke sikkert du er inkludert i forhandlingene før neste år, det varierer litt fra bedrift til bedrift. 

Ok. Da gjør jeg det. HR-avdelingen er i en annen by, så er det lederen jeg vil henvende meg til. Skal spørre hvorfor jeg ikke fikk lønnsjustering i år. 

Anonymkode: 42c1b...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 17.08):

Hvordan vet du at de holder fortsatt på?

Jeg vet ikke når disse forhandlingene foregår, men det står i kontrakten min at ny lønn reguleres i juni. Nå er det september og fikk samme lønn og lønnslipp idag.

Anonymkode: 42c1b...1b8

Du må finne ut hvordan det fungerer på din arbeidsplass. På min arbeidsplass har ikke lønnsforhandlingene vært ennå, de er i oktober. Med virkedato fra 01.05. Vi får etterbetalt når resultatet av lønnsforhandlingene er klart.

Anonymkode: a246f...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ansatt i det private eller det offentlig?

Er du organisert?

 

Anonymkode: d5b49...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...