Gå til innhold

Er det slemt å slutte i jobben ganske fort etter at man har blitt opplært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bachelorutdanning innen musikk- og medieproduksjon og er en kreativ sjel. 
Tok eksamen da korona kom og fikk en 60%-jobb innen kundeservice slik at jeg hadde en sikker inntekt, men fortsatt kunne holde på med mine kreative prosjekter, det som gjør meg lykkelig. Etter jeg hadde jobbet der i ca 6 mnd skulle hele kundeserviceavdelingen flyttes og alle vi som jobbet der mistet jobben.

Samtidig fikk jeg et tilbud av sjefen om å få bli i bedriften, men i en annen rolle og da var det snakk om en 100% rolle (jeg foreslo 80% som ikke var et alternativ). Jeg var midt i en flytt, midt i en pandemi og måtte ha penger, så jeg takket ja. Nå jobber jeg da i samme bedrift innen e-handel og markedsføring. Det er en helt ok jobb med hyggelige kollegaer, men jeg merker allerede etter 6 mnd i den nye stillingen at jeg ikke trives med 100% kontorjobb. Jeg brenner ikke for det jeg driver med, jeg venter bare på at arbeidsdagen skal bli ferdig og jeg føler at hele livet mitt bare er å sitte på en stol.

Jeg tenkte da jeg tok jobben at jeg kunne jobbe i ca ett og et halvt år i den nye stillingen, spare litt penger, og deretter kanskje søke en master eller finne en annen jobb. Eventuelt be om å få gå ned till 60/70% slik at jeg kan jobbe med andre prosjekter ved siden av, noe jeg mistenker at de ikke ønsker. 

Sjefen min er så snill og gir meg masse opplæring og jeg har jo egentlig fått en rolle som jeg ikke har utdanning til. Så jeg får nesten litt gratis utdanning på jobben. Hun snakker iblant om framtiden og hvordan hun tenker at rollen min skal utvikler seg. Problemet er at jeg får så dårlig samvittighet over at jeg tenker at jeg ikke vil bli her så lenge, for da må jo de finne en ny som de må lære opp igjen. Jeg har ikke sagt noe om at jeg ikke tenker å bli her i mange år og at jeg bare ser på dette som noe midlertidig. 

Er jeg egoistisk? Jeg må jo også ha penger. Burde jeg varsle sjefen om dette? Eller skal jeg for eksempel foreslå om et års tid at jeg ønsker å gå ned i prosent? Det er jo i hvert fall bedre enn å bare stikke av helt, kanskje? Samtidig vet jeg jo at jeg ikke kan bli i en jobb bare for å være snill.

Anonymkode: 73499...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egoistisk? Nei, det er bare sånn livet er.

Du jobber for å få penger og på samme måte bruker jobben deg for å få sine penger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slem? Mot hvem? Sjefen er ikke vennen din som betaler lønn fra egen lomme for å være grei. En jobb er noe som skal skaffe deg inntekt og pensjonsopptjening. Vantrives du, er det ditt ansvar å gjøre noe med det, og det handler kun om deg og ditt liv, ikke noe annet. 

Anonymkode: 3d20a...a6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...