Gå til innhold

Er menn oftere utro eller er damer flinkere å holde det skjult?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er overbevist om at flest menn er utro. Skjønner ikke at det er mulig å tro noe annet? Jeg vet om veldig mange menn som har vært utro, men jeg kjenner til veldig få kvinner som har vært det. Klart det skjer, men her som i mye annet er mannfolka i overtall så det holder. 

Anonymkode: a01bc...a27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil n nok mene det er menn, er mest gifte menn som kjøper horer og. 😐

Anonymkode: 372fe...ae1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (9 timer siden):

Dette er da noe vi alltid har visst. Selvfølgelig er flest menn utro.

Nei. Det er ca. femti-femti.

Anonymkode: 75fb2...1d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (7 timer siden):

Dette gjelder nok utvalget, eller det faktum at de var danske, for de har jo ikke seksualdrift disse damene... De onaner ikke engang. Og når man ser på tallene så har kvinnene i gjennomsnitt færre partnere og mindre pulings en mennene, hvordan det nå er mulig...

  • 67 prosent av mennene onanerer minst 1 gang i uken, mens bare 28 prosent av kvinnene gjør det.

Merkelig undersøkelse. Jeg leste akkurat en undersøkelse om onani og det er onani mye mer likt fordelt. Forskeren virker som en tosk i tillegg, etter konklusjonen sin, som bare er ren spekulasjon under dekke av av en myte han tydeligvis liker, om at menn er kåte, kvinner ikke. Virker som han har en agenda. Enten har han et veldig lite utvalg eller så er det noe annet rart.

Anonymkode: 75fb2...1d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere menn som har vært utro enn kvinner. Ingen av venninnene mine har vært utro. Kanskje en, men det var egentlig slutt.

Anonymkode: 07e5c...2f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet om flere menn som har vært utro enn kvinner. Ingen av venninnene mine har vært utro. Kanskje en, men det var egentlig slutt.

Anonymkode: 07e5c...2f5

Kvinner forteller det ikke. Ikke til venninnene eller anonymt. 

Min kone har for eksempel aaaaldri vært utro. Han som hun var sammen med når hun sjekket meg opp var en dritt så han teller liksom ikke. 

Anonymkode: b4f3d...607

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kvinner forteller det ikke. Ikke til venninnene eller anonymt. 

Min kone har for eksempel aaaaldri vært utro. Han som hun var sammen med når hun sjekket meg opp var en dritt så han teller liksom ikke. 

Anonymkode: b4f3d...607

Ikke min erfaring.. Kvinner forteller hverandre alt, til og med ganske drøye ting.. Og dersom de har vært elskerinnen.. 

Anonymkode: 07e5c...2f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger jo i sakens natur at det er ganske jevnt fordelt. Én gift mann knuller med én gift kvinne. Mer sjelden at en av disse knuller med flere samtidig. Derfor blir fordelingen lik. Men menn blir oftere fersket. De er ikke like flinke til å skjule spor som kvinnene er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

He he, nei hva skal vi med vitenskap når vi har mannen i gata .,.,

Anonymkode: a103b...798

Enig, en skal ikke kimse av mannen i gata.

Anonymkode: 328d6...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk utroskap, menn "leder"... foreløpig. 

Emosjonelt utroskap, kvinner helt klart. 

Kvinner er også mye "flinkere" til å skjule det. 

Anonymkode: 3099a...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er overbevist om at flest menn er utro. Skjønner ikke at det er mulig å tro noe annet? Jeg vet om veldig mange menn som har vært utro, men jeg kjenner til veldig få kvinner som har vært det. Klart det skjer, men her som i mye annet er mannfolka i overtall så det holder. 

Anonymkode: a01bc...a27

Er vel ingen kvinner som går rundt å forteller at de er utro. Kvinner er definitivt mere utspekulerte og flinkere å skjule det. Noen studier peker på at kvinner er mere utro enn menn, men jeg tror det er ca 50/50. Menn er utro fordi de er kåte og ikke får dekt behovene sine hjemme, og kvinner fordi de ikke føler emosjonell tilknytnkng til partner ofte.

Anonymkode: 6ec26...fbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Her er svaret.

Fra omtalen:

«Hele 23 prosent av mennene i rapporten har vært utro med sin nåværende partner. Hos kvinnene gjelder det 14 prosent».
 

«Når langt flere menn er utro, tyder det på at de har sterkere sexdrift enn kvinnene – og at de i høyere grad er klare til å handle ut fra den, sier Morten Frisch fra danske Statens Serum Institut.»

 

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samfunnsvitenskap-sex/stor-dansk-sex-rapport-darlig-sexliv-mye-utroskap-og-stor-forskjell-pa-menn-og-kvinner/1585594

Anonymkode: a103b...798

Jeg tenker at denne undersøkelsen bare bekrefter at kvinner holder det skjult...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner underrapporterer som vanlig på alt som har med sex å gjøre, menn overrapporterer. Er det noe jeg har lagt merke til så er det bruddet i venninnegjengens kommunikasjon hvis noen er utrio. Jada, kvinner forteller hverandre det meste, men to venninner var utro og det kom ikke frem før leeeeeeenge etter.

Anonymkode: 75fb2...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som er intressant er at damer veldig ofte går etter menn i forhold, så de ødelegger også veldig mange forhold.

Anonymkode: 6ec26...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En annen ting som er intressant er at damer veldig ofte går etter menn i forhold, så de ødelegger også veldig mange forhold.

Anonymkode: 6ec26...fbc

Veldig mange kvinner gjør ikke det. Noen gjør det.

Anonymkode: 75fb2...1d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Merkelig undersøkelse. Jeg leste akkurat en undersøkelse om onani og det er onani mye mer likt fordelt. Forskeren virker som en tosk i tillegg, etter konklusjonen sin, som bare er ren spekulasjon under dekke av av en myte han tydeligvis liker, om at menn er kåte, kvinner ikke. Virker som han har en agenda. Enten har han et veldig lite utvalg eller så er det noe annet rart.

Anonymkode: 75fb2...1d2

Ser du ikke at dette er VERDENS STØRSTE befolkningsundersøkelse om seksualitet, og at den antakelig - metodemessig - er den mest solide og vitenskapelige som noensinne er gjennomført? Selvfølgelig er det også tatt høyde for metodeutfordringene knyttet til bl.a. selvrapportering, kjønnsbias, emnets betente karakter, osv.. 

Når jeg ser alle tulleinnleggene her, skjønner jeg forøvrig at irrasjonalitet, som vaksinemotstand og konspirasjonsfantasier, er blitt et samfunnsproblem.

Anonymkode: a103b...798

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ser du ikke at dette er VERDENS STØRSTE befolkningsundersøkelse om seksualitet, og at den antakelig - metodemessig - er den mest solide og vitenskapelige som noensinne er gjennomført? Selvfølgelig er det også tatt høyde for metodeutfordringene knyttet til bl.a. selvrapportering, kjønnsbias, emnets betente karakter, osv.. 

Når jeg ser alle tulleinnleggene her, skjønner jeg forøvrig at irrasjonalitet, som vaksinemotstand og konspirasjonsfantasier, er blitt et samfunnsproblem.

Anonymkode: a103b...798

Åja! Vel. Alle undersøkelser har visse metodeproblemer. Det vet alle forskere. Og teorier om hvorfor tallene er som de er er også TEORIER. Man har konkurrerende teorier. Her har tydeligvis forskeren bare én teori. Alt for snevert. Det finnes flust med teorier som kunne blitt tatt opp, men de er ikke der. At man møter én forskningsrapport så ukritisk som det du gjør (".....en antakelig - metodemessig - er den mest solide og vitenskapelige som noensinne er gjennomført? Selvfølgelig er det også tatt høyde for metodeutfordringene knyttet til bl.a. selvrapportering, kjønnsbias, emnets betente karakter....) er for øvrig også et samfunnsproblem.

Anonymkode: 75fb2...1d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åja! Vel. Alle undersøkelser har visse metodeproblemer. Det vet alle forskere. Og teorier om hvorfor tallene er som de er er også TEORIER. Man har konkurrerende teorier. Her har tydeligvis forskeren bare én teori. Alt for snevert. Det finnes flust med teorier som kunne blitt tatt opp, men de er ikke der. At man møter én forskningsrapport så ukritisk som det du gjør (".....en antakelig - metodemessig - er den mest solide og vitenskapelige som noensinne er gjennomført? Selvfølgelig er det også tatt høyde for metodeutfordringene knyttet til bl.a. selvrapportering, kjønnsbias, emnets betente karakter....) er for øvrig også et samfunnsproblem.

Anonymkode: 75fb2...1d2

Rapporten, som er utarbeidet av det danske «folkehelseinstituttet»,  ligger på nettet og er, som du vil se, svært omfattende.
 

Vitenskap er vitenskap - den er selvsagt ikke ufeilbarlig, men det beste grunnlaget for kunnskap vi har. Det er ellers et problem at mye av det som utgir seg for å være vitenskapelig forskning på seksualitetsfeltet, slett ikke er det. På den måten har slike «studier» - som sensasjonsmediene er fulle av referanser til - fått lav kredibilitet.
 

Som du vil se, om du leser rapporten, inngår det ikke i studien å forklare HVORFOR så mange flere menn enn kvinner er utro. Uttalelsen (fra en av forskerne i gruppen) om årsaksbildet, er en av flere mulige hovedforklaringer. Mange fagfolk vil nok likevel være enig i at menn er dårligere til å kontrollere driftsimpulser enn kvinner - ikke minst fordi kjønnsdrften er langt sterkere.

 

Anonymkode: a103b...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (21 timer siden):

Dette er da noe vi alltid har visst. Selvfølgelig er flest menn utro.

Det er kanskje sant at menn har vært mer utro. Det er mange undersøkelser som viser ulike resultater. Det har mange forklaringer, blant annet at man definerer utroskap forskjellig.

Det er imidlertid grunn til å se litt på bakgrunnen for utroskap og hva denne gjør med kjønnsfordeling. To hovedpunkter går igjen. Folk er utro fordi de ikke vil binde seg og fordi konsekvensene er overkommelige.

Historisk sett har menn vært overrepresentert i utroskapsstatistikken fordi menn har vært familiens inntektskilde. Konsekvensene for menn har vært mer overkommelige enn for kvinner, som i stor grad har stått på bar bakke ved en skilsmisse. De siste 20-40 årene har kvinnene blitt langt mer selvstendige. I dag ser vi at kvinner er vinnerne på skolebenken og tar mer og mer over de best betalte jobbene. I takt med dette tar kvinner også igjen menn i utroskap.

Konklusjonen er at kvinner er mer eller mindre like utro som menn når de settes i samme situasjon som menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...