Gå til innhold

Er menn oftere utro eller er damer flinkere å holde det skjult?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil si jeg har venner som er så godt som 50/50 kvinner og menn, og jeg har egentlig inntrykk av at begge er like mye utro,men at det alltid kommer frem når det er mennene. Kvinnene derimot, greier å holde det skjult. 
hva tenker dere?

Anonymkode: d456c...3f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vi kvinner klare å holde det bedre skjult. Menn gir mer faen i hva som skjer. 

Anonymkode: b9486...df0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret.

Fra omtalen:

«Hele 23 prosent av mennene i rapporten har vært utro med sin nåværende partner. Hos kvinnene gjelder det 14 prosent».
 

«Når langt flere menn er utro, tyder det på at de har sterkere sexdrift enn kvinnene – og at de i høyere grad er klare til å handle ut fra den, sier Morten Frisch fra danske Statens Serum Institut.»

 

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samfunnsvitenskap-sex/stor-dansk-sex-rapport-darlig-sexliv-mye-utroskap-og-stor-forskjell-pa-menn-og-kvinner/1585594

Anonymkode: a103b...798

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er svaret.

Fra omtalen:

«Hele 23 prosent av mennene i rapporten har vært utro med sin nåværende partner. Hos kvinnene gjelder det 14 prosent».
 

«Når langt flere menn er utro, tyder det på at de har sterkere sexdrift enn kvinnene – og at de i høyere grad er klare til å handle ut fra den, sier Morten Frisch fra danske Statens Serum Institut.»

 

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samfunnsvitenskap-sex/stor-dansk-sex-rapport-darlig-sexliv-mye-utroskap-og-stor-forskjell-pa-menn-og-kvinner/1585594

Anonymkode: a103b...798

Det er mange undersøkelser på dette, og de er vist ikke helt entydige. Men mange viser at det er ganske jevnt fordelt, med en liten overvekt av utroskap på mannens side. Kan sikkert finne flere linker ved behov.

https://www.tv2.no/a/12985111/

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok gjort mange små studier på dette og jeg tror det vil være vanskelig å finne reelle tall som gjenspeiler virkeligheten når studiene også er basert på selvrapportering. Kanskje ikke alle er like ærlige, og der er sikkert mørketall. Så handler det jo også om hva man definerer som utroskap. Jeg tror det er ganske jevnt.

Men, hadde menn hatt samme tilbud og tilgang som det kvinner har, så tror jeg menn hadde dominert statistikken betraktelig. 

Endret av Trøst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det heller er litt omvendt. Kvinner er flinkere til å se signaler på at gubben er utro. Vi mannfolk ser jo ikke et tre i skogen. Vi ser det ikke før vi fersker de. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg vil si jeg har venner som er så godt som 50/50 kvinner og menn, og jeg har egentlig inntrykk av at begge er like mye utro,men at det alltid kommer frem når det er mennene. Kvinnene derimot, greier å holde det skjult. 
hva tenker dere?

Anonymkode: d456c...3f3

Jeg tenker som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Her er svaret.

Fra omtalen:

«Hele 23 prosent av mennene i rapporten har vært utro med sin nåværende partner. Hos kvinnene gjelder det 14 prosent».
 

«Når langt flere menn er utro, tyder det på at de har sterkere sexdrift enn kvinnene – og at de i høyere grad er klare til å handle ut fra den, sier Morten Frisch fra danske Statens Serum Institut.»

 

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samfunnsvitenskap-sex/stor-dansk-sex-rapport-darlig-sexliv-mye-utroskap-og-stor-forskjell-pa-menn-og-kvinner/1585594

Anonymkode: a103b...798

Dette er da noe vi alltid har visst. Selvfølgelig er flest menn utro.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst skrev (11 minutter siden):

Er nok gjort mange små studier på dette og jeg tror det vil være vanskelig å finne reelle tall som gjenspeiler virkeligheten når studiene også er basert på selvrapportering. Kanskje ikke alle er like ærlige, og der er sikkert mørketall. Så handler det jo også om hva man definerer som utroskap. Jeg tror det er ganske jevnt.

Men, hadde menn hatt samme tilbud og tilgang som det kvinner har, så tror jeg menn hadde dominert statistikken betraktelig. 

Rapporten jeg viste til, er knyttet til verdens største befolkningsundersøkelse om seksualvaner. Den er utarbeidet av det danske «folkehelseinstituttet», og holder - i motsetning til mange «ukeblad-undersøkelser eller småskala-studier - høy vitenskapelig kvalitet. Hvis du ønsker å se på metodebruk - for bl.a. å kunne ha en kvalifisert oppfatning om mørketall m.v. - er hele rapporten tilgjengelig på nett.

 

Anonymkode: a103b...798

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også som en over, jeg selv er veldig oppmerksom på forandringer i oppførsel, endringer i mobilbruk, magefølelse etc mye helt ubevisst, mens mannfolk nok må ta dama nesten på fersken.

Anonymkode: 8568b...546

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok kvinner er noe bedre til å skjule det, menn er kanskje litt mer uforsiktig når det gjelder at man (ikke) dekker til spor om at man har vært utro. 

Anonymkode: 2540b...cb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror vi kvinner klare å holde det bedre skjult. Menn gir mer faen i hva som skjer. 

Anonymkode: b9486...df0

Kvinner er kanskje mer utspekulerte, og flinkere til å gjøre gode miner til slett spill. For menn er kvinner stort sett uskyldige og naive (gjelder selvsagt ikke alle!). Men samtidig tror jeg at kvinner har mindre tendens til tilfeldig utroskap, av typen som skyldes tankeløshet.
Lysten til å være utro er veldig mye høyere hos menn, det er jeg helt sikker på. Sperrene er langt lavere enn for kvinner. Ansvarsløshet er mannens spesialfelt når det kommer til dette.
Veldig mange kvinner kan på 5 minutter finne noen å være utro med. Da er det beundringsverdig at ikke flere kvinner er utro i praksis. Det skulle vært menn som hadde så lett tilgang!

Så den "vitenskapelige" konklusjonen under gir jeg ikke fem flate øre for, dette er bare tull rett og slett (sexdriften er absolutt ikke sterkere hos menn, den er annerledes, og problemet er langt mer sammensatt):

«Når langt flere menn er utro, tyder det på at de har sterkere sexdrift enn kvinnene – og at de i høyere grad er klare til å handle ut fra den, sier Morten Frisch fra danske Statens Serum Institut.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paramount skrev (8 minutter siden):

Kvinner er kanskje mer utspekulerte, og flinkere til å gjøre gode miner til slett spill. For menn er kvinner stort sett uskyldige og naive (gjelder selvsagt ikke alle!). Men samtidig tror jeg at kvinner har mindre tendens til tilfeldig utroskap, av typen som skyldes tankeløshet.
Lysten til å være utro er veldig mye høyere hos menn, det er jeg helt sikker på. Sperrene er langt lavere enn for kvinner. Ansvarsløshet er mannens spesialfelt når det kommer til dette.
Veldig mange kvinner kan på 5 minutter finne noen å være utro med. Da er det beundringsverdig at ikke flere kvinner er utro i praksis. Det skulle vært menn som hadde så lett tilgang!

Så den "vitenskapelige" konklusjonen under gir jeg ikke fem flate øre for, dette er bare tull rett og slett (sexdriften er absolutt ikke sterkere hos menn, den er annerledes, og problemet er langt mer sammensatt):

«Når langt flere menn er utro, tyder det på at de har sterkere sexdrift enn kvinnene – og at de i høyere grad er klare til å handle ut fra den, sier Morten Frisch fra danske Statens Serum Institut.»

He he, nei hva skal vi med vitenskap når vi har mannen i gata .,.,

Anonymkode: a103b...798

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Paramount said:

Kvinner er kanskje mer utspekulerte, og flinkere til å gjøre gode miner til slett spill. For menn er kvinner stort sett uskyldige og naive (gjelder selvsagt ikke alle!). Men samtidig tror jeg at kvinner har mindre tendens til tilfeldig utroskap, av typen som skyldes tankeløshet.
Lysten til å være utro er veldig mye høyere hos menn, det er jeg helt sikker på. Sperrene er langt lavere enn for kvinner. Ansvarsløshet er mannens spesialfelt når det kommer til dette.
Veldig mange kvinner kan på 5 minutter finne noen å være utro med. Da er det beundringsverdig at ikke flere kvinner er utro i praksis. Det skulle vært menn som hadde så lett tilgang!

Så den "vitenskapelige" konklusjonen under gir jeg ikke fem flate øre for, dette er bare tull rett og slett (sexdriften er absolutt ikke sterkere hos menn, den er annerledes, og problemet er langt mer sammensatt):

«Når langt flere menn er utro, tyder det på at de har sterkere sexdrift enn kvinnene – og at de i høyere grad er klare til å handle ut fra den, sier Morten Frisch fra danske Statens Serum Institut.»

Dette gjelder nok utvalget, eller det faktum at de var danske, for de har jo ikke seksualdrift disse damene... De onaner ikke engang. Og når man ser på tallene så har kvinnene i gjennomsnitt færre partnere og mindre pulings en mennene, hvordan det nå er mulig...

  • 67 prosent av mennene onanerer minst 1 gang i uken, mens bare 28 prosent av kvinnene gjør det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

He he, nei hva skal vi med vitenskap når vi har mannen i gata .,.,

Anonymkode: a103b...798

Du kan så si, og hva skal vi egentlig med en hjerne vi som ikke bruker den? Forstå det den som kan! Bra vi har vitenskapen som kan prosentregning & sånn 😅.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Adrenalina1 skrev (3 timer siden):

Dette er da noe vi alltid har visst. Selvfølgelig er flest menn utro.

Hilsen Bitter Mannehater

Anonymkode: b6960...f67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...