Gå til innhold

SYKT å tenke på hvor lite fritid vi voksne har


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I samme innlegg:

"eventuelt kan du slutte i jobben og jobbe deltid på mcdonalds, da kan du kun jobbe noen dager i uken og har forsatt råd til rom i kollektiv og mat, så får du MASSE fritid"

?

Anonymkode: 14dfb...c64

Hva så? Fryktelig stigmatiserende og unødvendig kommentar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Glad jeg aldri skal ha barn, bortkasta tid og penger. 🙃 Hvorfor ta på seg en tvangstrøye i minimum 18år, yikes.

Anonymkode: 30662...48f

Du kommer til å bli ensom 

Anonymkode: 5d3fb...df5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (Akkurat nå):

Hva så? Fryktelig stigmatiserende og unødvendig kommentar. 

Nei,. Dette er opp til hver enkelt person.

Anonymkode: 14dfb...c64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei,. Dette er opp til hver enkelt person.

Anonymkode: 14dfb...c64

Absolutt ikke. En småbarnsfamilie kan ikke bo i kollektiv, og de færreste klarer seg med en økonomi tilsvarende deltidsjobb. 
Skjønner ikke hvorfor dette diskuteres engang. Poenget her er jo at døgnet har for få timer, og det føles de fleste som er i full jobb. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (2 minutter siden):

Absolutt ikke. En småbarnsfamilie kan ikke bo i kollektiv, og de færreste klarer seg med en økonomi tilsvarende deltidsjobb. 
Skjønner ikke hvorfor dette diskuteres engang. Poenget her er jo at døgnet har for få timer, og det føles de fleste som er i full jobb. 

Om en har påtatt seg å være småbarnsfamilie, er presset og kravene mye høyere. Derfor må en unngå dette, om en vil ha mye fritid. Da kan en fint jobbe deltid på McDonalds.

Døgnet har mange timer til fritid, en må bare være bevisst på hva man begir seg ut på skal en beholde dem.

Anonymkode: 14dfb...c64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du kommer til å bli ensom 

Anonymkode: 5d3fb...df5

Så du er redd for å være alene med deg selv? Regner med at du ikke har så mange ressurser siden du føler så sterkt at barn må til for at du skal unngå ensomhet. Barn skal ikke settes til verden for å bøte på voksne folks ensomhetsfølelse. Du får bli trygg på deg selv før du setter barn til verden. 

Anonymkode: e3c55...782

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du kommer til å bli ensom 

Anonymkode: 5d3fb...df5

Å få barn bare fordi man ikke vil være ensom er en kjempedårlig ide

Anonymkode: dd2d7...151

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er kapitalisme. Det er ingen grunn til at vi alle skal leve slik. Med verdens penger og teknologi. 

Anonymkode: 900c8...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg helt dust som følte at 3 timer fritid hver dag hørtes mye ut? Hvordan får du 3 hele timer med fritid hver dag? Jeg fpr kanskje presset inn en time om kvelden, hvis jeg er heldig 😆

Anonymkode: 213dd...acb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kommer til å bli ensom 

Anonymkode: 5d3fb...df5

Så de som har flytta fra fks Kirkenes fordi de møtte  noen i Bergen, fått barn og familie der, de må flytte tilbake til Kirkenes når foreldrene deres blir gamle....for de gamle foreldrene er iferd med å bli ensomme....??

Gud forby at dine unger flytter langt vekk og lever sitt eget ønskede liv skjønner jeg, de må bo i samme by som deg og holde deg i hånda??

Anonymkode: 1b8de...5d7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror vi er frie mennesker, men egentlig er vi slaver av samfunnet. Frem til vi dør. Det er først da vi blir frie.

Man kan velge å leve totalt annerledes og på siden av samfunnet, men de færreste er tøffe nok til det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du kommer til å bli ensom 

Anonymkode: 5d3fb...df5

Man kan ha barn og være ensom, og man kan være barnløs og ikke føle seg ensom.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å få barn bare fordi man ikke vil være ensom er en kjempedårlig ide

Anonymkode: dd2d7...151

Jeg sa jo ikke at man kun får barn for å ikke bli ensom 😂 Men det er en stor fordel å kunne få barn, kanskje barnebarn osv. Trenger nødvendigvis ikke å bo i samme by å renne ned dørene, men noen som er en telefon unna. Når alle vennene dine har barn og familie i sine hektiske hverdager, hvem skal man være med da? Har man noe annet å snakke om enn fest og fyll når man skal sosialisere seg som voksen? 💁

Anonymkode: 5d3fb...df5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kverulerer i denne tråden er noe av de mest alv iq trollene som finnes. gammelt nytt 

Anonymkode: 04126...ccf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk for deg selv. Styrer min egen dag. Jobber hjemmefra og mest på kveld/natt. Står opp rundt 10-11.30 hver dag og kan gjøre hva jeg vil. Går tur med hunden 3 ganger daglig....Jobb mot en hverdag utenfor a4 livet? Start for deg selv :)

Anonymkode: a16e1...877

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg sa jo ikke at man kun får barn for å ikke bli ensom 😂 Men det er en stor fordel å kunne få barn, kanskje barnebarn osv. Trenger nødvendigvis ikke å bo i samme by å renne ned dørene, men noen som er en telefon unna. Når alle vennene dine har barn og familie i sine hektiske hverdager, hvem skal man være med da? Har man noe annet å snakke om enn fest og fyll når man skal sosialisere seg som voksen? 💁

Anonymkode: 5d3fb...df5

Det tørr jeg påstå at de fleste voksne mennesker har ja...herregud.

Jeg har valgt å ikke ha barn, og har masse deilig fritid som jeg bruker til det jeg ønsker.

Anonymkode: f727a...3e0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du 8 timer 7 dager i uken, eller har du glemt at det er et par dager fri?

Anonymkode: 4b638...c6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg sa jo ikke at man kun får barn for å ikke bli ensom 😂 Men det er en stor fordel å kunne få barn, kanskje barnebarn osv. Trenger nødvendigvis ikke å bo i samme by å renne ned dørene, men noen som er en telefon unna. Når alle vennene dine har barn og familie i sine hektiske hverdager, hvem skal man være med da? Har man noe annet å snakke om enn fest og fyll når man skal sosialisere seg som voksen? 💁

Anonymkode: 5d3fb...df5

Fikk lyst til å svare på denne selv om det er en digresjon fra HI.

Jeg er 44 og barnløs. Har flere venner og bekjente som også er barnløse - frivillig eller ufrivillig.

Kan gi deg et innblikk i livet som barnløs: jobb, trening, middager alene, med venner eller med partner, lange kvelder på hytten, ferieturer og helgeturer som bestemmes av egne interesser, ikke hva barna vil. Spise ute, gå på teater, leie kokk hjem, husarbeid og hagearbeid, frivillige verv - selv vil jeg påstå at jeg har svært mye mer enn «fest og fyll» å snakke om når jeg sosialiserer meg. Faktisk kjenner jeg ingen som snakker om «fest og fyll».

Snakker heller om samfunn, reiser, aktuelle saker, aksjer/fond, stort og smått, jobb, interessene våre etc.

Btw, er det noen jeg unngår så er det de som kun snakker om barna. Som faktisk, tro det eller ei, ikke klarer så snakke ferdig en setning uten at noe om barna er nevnt (uten å ha blitt spurt).

Veldig fornøyd med at jeg/vi ikke har barn og tror jeg er mye mindre ensom enn de som kun ser barna i løpet av en dag.

Mht fritid - spørs hvor sent jeg legger meg, men prøver å få en halvtime-time til å gjøre ingenting og roe ned før leggetid.

8 timers søvn er vel utopi for de fleste.

Anonymkode: 3d664...5da

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke all tid utenfor jobb fritid? Så egentlig har du 16 timer fritid hvis du jobber 8 timer. Hva du fyller disse timene med er jo opp til hver en. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...