Gå til innhold

Hvorfor lager de ikke videospill for jenter lenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 9/23/2021 at 1:46 PM, AnonymBruker said:

Problemet med at det ikke finnes nok kvinnelige utviklere er ikke at kvinnene ikke VIL, men at de ikke slipper til. Les deg opp på Activision/Blizzard saken for å få et innblikk i hvordan kvinner behandles i techmiljøer. 

Anonymkode: 3e0e6...2e5

Det kan jo godt være begge deler. Både at de ikke vil (ja, det finnes noen jenter, men laaangt færre er interesserte i å lære spillutvikling enn blant guttene) og at de møter en usunn "bajaskultur". Det er likevel ingenting som hindrer unge jenter i å lære seg begynnernivå spillprogrammering hjemme alene på egen laptop og ved å delta anonymt/uten identifisert kjønn på forums slik mange unge gutter starter en slik karriere. De virkelige spirene er selvstartende og selvgående og holder på fordi de har genuin interesse for å uttrykke sine idéer, skape noe de vil vise verden og for å lære seg teknologien. Ikke fordi de har fått oppmuntrende spark bak og bare skal vise at "jenter kan"...selvfølgelig kan de, men det er ikke så ofte de vil.

Anonymkode: b6316...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 9/23/2021 at 6:54 AM, AnonymBruker said:

Det er nok kun de aller færreste som spiller som mener at det er noe problem i det hele tatt, har aldri hørt noen andre si at de ønsker flere jentespill. Jeg er jente og kjøpte min første Playstation 2 da jeg var 6 år, og ikke engang da fikk jeg høre at jeg spilte guttespill, selv om jeg spilte de samme spillene som guttekompisene mine. 

Anonymkode: 96755...5ab

Heldigvis både kan og gjør jenter det, de spiller de spillene som finnes og som de vil spille. Det er likevel fortsatt en ubalanse i spillene akkurat som i filmverden at de fleste interessante karakterene i filmer rent statistisk er mest menn. I mange filmer er kvinnene kun fyll og passive "rekvisitaer" med forutsigbare stereotype replikker som dreier seg rundt mennene og de er med kun i kraft av å være sitt kjønn mens mennene er de aktive og interessante skurkene/heltene som scriptet er skrevet rundt. Det har blitt bedre enn før, men ubalansen er fortsatt stor.

Anonymkode: b6316...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart for eksen min, en mann, klaget over at alle nye ps spill har blitt så damete 🤔

Anonymkode: b2d3b...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner å spille GTA jeg :) gruseknuste broren min i det da vi var mindre. Jeg er jente/kvinne.

Anonymkode: 0ba76...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan skal menn få til å lage bra jentespill da? Det ville vært mer naturlig om jenter lagde jentespill. Hvis dere ikke klarer å lage spill hjelper det ikke å klage på menn

Anonymkode: 0ee0c...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har jo Sims. Det finnes jo også MMOer hvor en kan plukke blomster, lage mat, dekorere hjem og slikt.

Anonymkode: 9bdb0...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 11.58):

Kanskje det er en konsekvens av at "ingen" er mann eller kvinne lenger, men heller en eller annen form for ikkebinær fantasikarakter? Det er ikke lett å forstå seg på mennesker, eller hva de ønsker lenger.

Anonymkode: 6a171...fbc

Så fordi noen veldig få mennesker ikke anser seg selv som mann eller kvinne, betyr det at ingen gjør det lengre? Dette er en absurd generalisering, det er ikke mange som ikke identifiserer seg som det kjønnet de ble født som. Kjenner du selv noen som ikke gjør det? 

Anonymkode: f8138...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Savner å spille GTA jeg :) gruseknuste broren min i det da vi var mindre. Jeg er jente/kvinne.

Anonymkode: 0ba76...cbd

Det er ikke 2player på det da, hvordan gruseknuser du noen på GTA som ikke er en npc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...