AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Vil at dette skal bli en tråd hvor vi som bygger muskler skriver hva vi spiser i løpet av en dag - til inspirasjon for andre. Skriv gjerne hvor mye proteiner hvert måltid inneholder også. Her er hva jeg har spist i dag: Frokost: Havregrøt laget på YT proteinmelk med en scoop proteinpulver, chiafrø, banan og honning (30 g proteiner) Lunsj: Et grovt rundstykke med lett smør, hvitost med mindre fett, kyllingpålegg og agurk, et kokt egg på siden og et glass biola uten tilsatt sukker (24 g proteiner) Middag: Kylling med brokkoli, søtpotet og dressing av kesam mager og holiday dip (40 g proteiner) Kvelds: Proteinpannekaker med banan, blåbær og lønnesirup (22 g proteiner) Kvinne 169 cm og 58 kg Anonymkode: 43196...7d2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Jeg teller ikke kalorier eller makroer for øyeblikket, men her er hva jeg spiste: Frokost: Proteinyoghurt med granola og bringebær. Lunsj: To tortillalefser med mager kremost, mager spekeskinke og ruccola. Mellommåltid: En porsjon clear whey. Middag: Kyllinglår med ris, brokkoli og litt brun saus. Anonymkode: 36a04...357 1
TomHm Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 (endret) Idag har jeg spist: Havregryn med granola og yt melk (spiser det hverdag til frokost) Lunsj 3 brødskiver full fett smør og salami Smoothie (masse bær, litt frukt /2 scoops protpulver/yoghurt/melk) skinkepanetter, ris , grønnsaker og ketchup til middag. 1 liter yt sjokolade melk pleier og lande på ca 180g protein. mann 88kg. Trent idag, men ellers jobber jeg som tømrer i tillegg og på arbeidsdager spiser jeg typ 1000-1500kal mer en dette, på maintenance. Endret 19. september 2021 av TomHm 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg teller ikke kalorier eller makroer for øyeblikket, men her er hva jeg spiste: Frokost: Proteinyoghurt med granola og bringebær. Lunsj: To tortillalefser med mager kremost, mager spekeskinke og ruccola. Mellommåltid: En porsjon clear whey. Middag: Kyllinglår med ris, brokkoli og litt brun saus. Anonymkode: 36a04...357 Clear whey hadde jeg aldri hørt om før, men måtte søke opp, og lurer på om du typ har reddet livet mitt? 😅 Hater vanlige proteinshakes, men denne virker jo helt genial! Må prøves! Eneste jeg ikke fant noen steder er hvor mye pulver man skal blande ut med hvor mye vann? Lurer altså på hvor mange proteiner det er i en porsjon? ☺️ Ts Anonymkode: 43196...7d2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Frokost: omelett med cottage cheese Lunsj: brød, kikerter, og grønnsaker. Middag: F.eks. Linsecurry Kvelds: Skyr, ei brødskive, noe frukt/bær Anonymkode: 12589...4db 1
Miranda Bailey Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Clear whey hadde jeg aldri hørt om før, men måtte søke opp, og lurer på om du typ har reddet livet mitt? 😅 Hater vanlige proteinshakes, men denne virker jo helt genial! Må prøves! Eneste jeg ikke fant noen steder er hvor mye pulver man skal blande ut med hvor mye vann? Lurer altså på hvor mange proteiner det er i en porsjon? ☺️ Ts Anonymkode: 43196...7d2 Det var meg du siterte, ser jeg trykket anonym ved et uhell. Men ja, clear whey var en livredder for meg også! Synes det blir alt for søtt med sjokolade og vanilje, og jeg blir dårlig av for mye meieri (eller en sånn melkete smak), så disse traff helt i blinken. Jeg bruker Bodylab sine og de fungerer helt likt som alle andre proteinshaker jeg har prøvd. Blander ut 30g pulver i 250-300 ml vann og rister. Lar deg stå i ca 30 sekunder etterpå for at skummet skal forsvinne, også hiver jeg oppi et par isbiter. Den inneholder 350 kalorier, 0g fett, 0,5g karbohydrater og 86g proteiner per 100g, så det blir 105 kalorier og 25,8g proteiner per porsjon.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 Miranda Bailey skrev (8 timer siden): Det var meg du siterte, ser jeg trykket anonym ved et uhell. Men ja, clear whey var en livredder for meg også! Synes det blir alt for søtt med sjokolade og vanilje, og jeg blir dårlig av for mye meieri (eller en sånn melkete smak), så disse traff helt i blinken. Jeg bruker Bodylab sine og de fungerer helt likt som alle andre proteinshaker jeg har prøvd. Blander ut 30g pulver i 250-300 ml vann og rister. Lar deg stå i ca 30 sekunder etterpå for at skummet skal forsvinne, også hiver jeg oppi et par isbiter. Den inneholder 350 kalorier, 0g fett, 0,5g karbohydrater og 86g proteiner per 100g, så det blir 105 kalorier og 25,8g proteiner per porsjon. Ja, har virkelig troen på denne! Helt enig i at vanlige shakes blir altfor kvalmete. Bestilte lik så godt hjem en med en gang - med smak av bringebær, håper den er god 😁 Tusen takk, gleder meg til å prøve! 👏🏽 Ts Anonymkode: 43196...7d2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 Jeg bruker variere med disse. Trener styrke 3-5 ganger i uka Meny 1: Frokost: 70 gram havre , ett glass naturell soyayoghurt, 100 gram frosne skogsbær, kirsebær e.l., 30 gram gresskarkjerner og en teskje syltetøy. Mellommåltid: En appelsin og et eple. Lunsj: To skiver fullkornsbrød med 15 gram usøtet peanøttsmør hver og en halv banan i skiver. Middag: En gryte med 200 gram tofu eller soyabasert kjøtterstatning med 100 gram kokt bønnepasta, (eller en raskere variant: tofu eller soyakjøtterstatning med tomatbasert pastasaus,gjerne med havrefløte), blandet råkost av kål/salat, selleristenger, løk og rød paprika, med to spiseskjeer rapsolje og krydder etter smak. Mellommåltid: Bakt rødbete med 200 gram hummus og 500 gram brokkoliblanding (frossen grønnsaksblanding som inneholder blomkål, gulrot og brokkoli), tilsatt en knivsspiss tangmel. Kvelds: To skiver grovt brød med linsepostei og med paprikaskiver. Meny 2 Frokost: Havregrøt (100 gram gryn) med soyayoghurt (ett glass 200ml), 4 ss gresskarfrø og 2 dl frosne bringebær eller smoothieblanding med banan, jordbær og bringebær. Lunsj: Salat med ti rosenkål, grønnsaker, to kokte poteter, 3 dl erter og dressing av 3 ss soyayoghurt, 1 ss rapsolje og balsamico. Middag: Hummustallerken av klassisk hummus (3dl hermetiske kikerter og 3 ss rapsolje, sitron) med råkost (1 dl hodekål, ett lite eple, én revet gulrot, salt, pepper, balsamico) og nanbrød eller fullkornsbrød. Kvelds: To skiver rugkjernebrød med 1/2 rød paprika og økologisk peanøttsmør. Mellommåltid: To bakte epler med valnøtter og biter av mørk sjokolade. Drikke og mat etter trening: Ett glass sjokolade-havremelk, én appelsin og én gulrot. Meny 3 Frokost: To grove rundstykker med 2 ss økologisk peanøttsmør, en halv banan i skiver, én klementin, ett glass havremelk. Lunsj: 250 gram brokkoliblanding, med ett glass frosne og tinte edamamebønner og tahinidressing. Middag: Svartbønnepasta med tomatpastasaus fra butikk, oliven og plantesmør, salat av rødkål, eple, rapsolje og balsamico. Kvelds: 250 ml soyayoghurt med én spiseskje solbærsyltetøy, ett glass tinte skogsbær og 70 gram havremusli. Mellommåltid: Fruktsalat av 2–3 frukt (eple, appelsin og banan), solsikkekjerner, kokosmelk eller havrevaniljesaus og revet sjokolade Drikke og mat etter trening: Havremelk med en gulrot eller en mango i skiver. Anonymkode: f2667...d4d 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #9 Skrevet 21. september 2021 J28 her: Frokost: Yoplait yoghurt + en SS cottage cheese + fitness frokostblanding Lunsj: lunsjkake fra varmdisken, pizzahorn og wienerpecan Middag: 150 g laks, halv avokado, halv granateple, halv mango og halv boil-in-bag ris Anonymkode: c2ce5...b79
Miranda Bailey Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 Frokost: Smoothie av en banan, fryste jordbær, en scoop clear whey og mandelmelk. Lunsj: Baguette med eggerøre og lett majones. Middag: Stroganoff gryte med potetmos. Kvelds: En porsjon clear whey.
Miranda Bailey Skrevet 26. september 2021 #11 Skrevet 26. september 2021 I går: Frokost: Smoothie av en skyr blåbær, fryste skogsbær og mandelmelk. Lunsj: Tortillalefse med karbonadedeig i tacokrydder, tomat, isbergsalat, rødløk, mais, mager kesam og salsa. Middag: Kyllingfilet med poteter og gulrøtter i air fryer med hjemmelaget dressing (mager kesam, sriracha og krydder). Kvelds: Tortillalefse med mager kremost, lett spekeskinke og ruccola.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå