Gå til innhold

Hvor raskt kan man få reise hjem etter en fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dro etter fire timer med andremann. Tredje fødsel tok jeg hjemme, det var godt det! Da slapp jeg å dra fra ettåringen, jordmor og hjelper kom hjem til meg :)  Måtte på sykehuset for Følingsprøve da babyen var to dager gammel. 

Anonymkode: eefa8...99d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi reiste hjem 24 timer etter fødselen med andremann, så fort legen hadde undersøkt baby dagen etter fødsel. De dreiv med oppussing så det bråkte sånn på barselhotellet den første natta at vi ville heller hjem 🤦 Hadde uansett barnevakt til storesøster på 2 år, så vi hadde det fredeligere hjemme.

Jeg kunne nok fint ha reist hjem samme dag men syntes det er en trygghet i å være på sykehuset frem til man kan være ganske trygg på alt ser fint ut ihvertfall.

Anonymkode: 35196...4da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ønsker å reise hjem så fort som overhodet mulig grunnet sønnen min på 9 mnd. Aldri vært borte fra han før.

Anonymkode: 710b3...179

slik jeg har fotstått det er de glade for at folk reiser så fort som overhode mulig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer i grunn an på når på døgnet du føder. Barnet MÅ sjekkes av barnelege før dere får dra. Jeg fødte kl 06 og legen var ikke ledig før kl 12, så vi måtte være der til 12-14 uansett, men fikk dra med en gang alt var bekreftet ok :)

Anonymkode: fb66f...b28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer i grunn an på når på døgnet du føder. Barnet MÅ sjekkes av barnelege før dere får dra. Jeg fødte kl 06 og legen var ikke ledig før kl 12, så vi måtte være der til 12-14 uansett, men fikk dra med en gang alt var bekreftet ok :)

Anonymkode: fb66f...b28

Slik var det ikke da jeg fødte på AHUS for to år siden. Vi fikk som svar at eneste "krav" var at både jeg og babyen måtte tisse og vi måtte være der i minimum 6 timer, så vi dro hjem midt på natta. Vi oppdaget da vi kom hjem at vi faktisk hadde fått dra etter bare ca 5 1/2 time.

Vi dro tilbake for legesjekk samtidig som føllingsprøven et par dager etter fødselen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte i fjor, og dro hjem samme dagen. Legen var litt skeptisk pga høyt blodtap, så måtte love bestille time til kontroll dagen etterpå hos legen. Og komme tilbake for følingsprøve og hørseltest. Min søster fødte for noen uker siden, og dro hjem samme dagen. Legen må sjekke babyen først, men står alt fint til med mor og baby kan en fint dra hjem samme dagen.

 

Vi fikk begge beskjed om at en bare måtte ringe til barsel om det var noe, så ville vi få komme inn igjen.  

Anonymkode: 1614c...a4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste hjem etter 7 timer (tror jeg) med andremann. Klarte ikke tanken på å være borte fra største.Jeg måtte kjøre tilbake dagen etter for div tester mener jeg..(er 10 år siden, så husker ikke detaljene.) angret litt dagen etter… ble mer stress med kjøring, sting som gikk opp og smertefulle etterrier. Største hadde det jo helt topp med pappa, så burde blitt litt lengre på sykehuset. 

Anonymkode: fe90d...08e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange fine svar:) Skal snakke med de på forhånd om at dette i utgangspunktet er noen jeg ønsker meg, så langt det passer min og baby sin helse ☺️

Anonymkode: 710b3...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 0.00):

Det kommer i grunn an på når på døgnet du føder. Barnet MÅ sjekkes av barnelege før dere får dra. Jeg fødte kl 06 og legen var ikke ledig før kl 12, så vi måtte være der til 12-14 uansett, men fikk dra med en gang alt var bekreftet ok :)

Anonymkode: fb66f...b28

Nei, det MÅ de ikke. 

Man kan komme tilbake for prøver og sjekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 0.00):

Det kommer i grunn an på når på døgnet du føder. Barnet MÅ sjekkes av barnelege før dere får dra. Jeg fødte kl 06 og legen var ikke ledig før kl 12, så vi måtte være der til 12-14 uansett, men fikk dra med en gang alt var bekreftet ok :)

Anonymkode: fb66f...b28

Den MÅ ikke sjekkes av barnelege før hjemreise nei. Det er et frivillig tilbud å være på sykehuset. 

Anonymkode: 7d0a6...a04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Den MÅ ikke sjekkes av barnelege før hjemreise nei. Det er et frivillig tilbud å være på sykehuset. 

Anonymkode: 7d0a6...a04

Må ikke, men absolutt lurt. Ikke alt det er like lett å oppdage selv, om det skulle være noe. Snakker av erfaring. Man kan jo fortsatt få dra tidlig hjem om det er et ønske. 

Anonymkode: 5a399...69e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Utfordringen for vår del blir nok gulsott. Alle mine barn har måttet ha det. Da må man gjerne bli på sykehuset i opp til en uke. HATER det, men så klart gjør man det man må. Ikke meg det handler om i det tilfellet.

Anonymkode: 710b3...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Den MÅ ikke sjekkes av barnelege før hjemreise nei. Det er et frivillig tilbud å være på sykehuset. 

Anonymkode: 7d0a6...a04

om man vil barnets beste så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (8 timer siden):

om man vil barnets beste så...

Yes captain obvious

Anonymkode: 0bfad...d05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...