Gå til innhold

Hvor raskt kan man få reise hjem etter en fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å reise hjem så fort som overhodet mulig grunnet sønnen min på 9 mnd. Aldri vært borte fra han før.

Anonymkode: 710b3...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke la kroppen din få hvile litt? Lider ungen mens det bare er far som er der? 
 

ingen kan holde deg igjen på sykehuset akkurat. 

Anonymkode: 59608...786

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så raskt du vil, om fødsel har forløpt ukomplisert, og alt er bra med deg og baby. 

Anonymkode: f9a82...c1f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ingen kan holde deg igjen på sykehuset akkurat. 

Dersom barnet har gulsot og må behandles kan de det.

Men om barnet er friskt bør man vel kunne få reise hjem samme dag? Omså komme tilbake for alle sjekker dagen etterpå?

Anonymkode: 710b3...179

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet skal undersøkes av barnelege, og man skal ta Føllingsprøve ila døgn 2. Mulig å komme tilbake for å ta den flere steder. 
 

Ta det som det kommer - kan være greit med et døgn der du kan fokusere på den nye. 

Anonymkode: e2565...47a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ønsker gjerne at man blir i to timer. Men ingen kan tvinge deg til å være der lenger enn du selv velger såfremt alt er bra med deg og baby. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo litt ann på. Om du skal ta epidural så burde du i alle fall vente til du klarer å stå på beina selv igjen. Vil uansett anbefale deg å bli et par dager jeg i alle fall, men..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dersom barnet har gulsot og må behandles kan de det.

Men om barnet er friskt bør man vel kunne få reise hjem samme dag? Omså komme tilbake for alle sjekker dagen etterpå?

Anonymkode: 710b3...179

Barnet ja, men ingen kan fysisk holde igjen ts. Da skal det noe ekstremt til. 

Anonymkode: 59608...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen er vel eldre enn 9 mnd når neste blir født? Eller ble du gravid en uke etter forrige fødsel 🤔

På et tidspunkt er det lurt å kunne være et par døgn borte fra barn da, så lenge de er med far/annen nær omsorgsperson.. så kanskje greit å forberede seg litt på dette og kanskje dra fra barnet en kveld eller to i forkant av fødsel så det ikke kommer så brått på.

Anonymkode: d0a71...611

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (2 minutter siden):

De ønsker gjerne at man blir i to timer. Men ingen kan tvinge deg til å være der lenger enn du selv velger såfremt alt er bra med deg og baby. 

Flott:) skal snakke med sykehuset om dette på forhånd også. Bor veldig nærme heldigvis.

2 timer skal gå fint. 

Anonymkode: 710b3...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro samme dagen etter kraftig vakuum. Er ungen frisk så kan ingen stoppe deg!

Noen vil nok prøve å overbevise deg at det ikke er lurt og at sykehuset fraskriver seg ansvar for komplikasjoner.

Du må bare møte opp dagen etter for sjekk av barnelege, men det vil du nok få nærmere beskjed om. 

Forstår deg godt om du ikke vil sove over der! :) 

Anonymkode: 756a8...cba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden på barselavdeling er for å observere barnet mtp sykdom. Om barnet etter en medisinsk vurdering viser seg å være frisk og rask, så er det i teorien mulig å reise hjem bare timer etter fødsel 😊

Så kan man komme tilbake for sjekker i dagene etter, og det er også mulig å få jordmor på hjemmebesøk. Aner ikke hvordan det er nå mtp corona, men det går jo an å høre med sykehuset du skal føde på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dro samme dagen etter kraftig vakuum. Er ungen frisk så kan ingen stoppe deg!

Noen vil nok prøve å overbevise deg at det ikke er lurt og at sykehuset fraskriver seg ansvar for komplikasjoner.

Du må bare møte opp dagen etter for sjekk av barnelege, men det vil du nok få nærmere beskjed om. 

Forstår deg godt om du ikke vil sove over der! :) 

Anonymkode: 756a8...cba

Tusen takk💜

Jeg vil virkelig heller hjem ja. Ingen problem for oss å komme tilbake dagen etterpå.

Anonymkode: 710b3...179

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revefrua skrev (1 minutt siden):

Tiden på barselavdeling er for å observere barnet mtp sykdom. Om barnet etter en medisinsk vurdering viser seg å være frisk og rask, så er det i teorien mulig å reise hjem bare timer etter fødsel 😊

Så kan man komme tilbake for sjekker i dagene etter, og det er også mulig å få jordmor på hjemmebesøk. Aner ikke hvordan det er nå mtp corona, men det går jo an å høre med sykehuset du skal føde på. 

Tusen takk:) skal forhøre meg med både sykehus og jordmor. Lurt!

Anonymkode: 710b3...179

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket å reise hjem med en gang. Ble anbefalt å vente til babyen hadde tisset i bleien, slik at man visste at det fungerte slik det skal. Tok på body under bleien slik at det var synlig. Gi beskjed på føden at du ønsker hjem raskt, slik at de setter deg opp på legevisitt. 

Anonymkode: aeba5...a42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsket å reise hjem med en gang. Ble anbefalt å vente til babyen hadde tisset i bleien, slik at man visste at det fungerte slik det skal. Tok på body under bleien slik at det var synlig. Gi beskjed på føden at du ønsker hjem raskt, slik at de setter deg opp på legevisitt. 

Anonymkode: aeba5...a42

Så godt å høre😍 hvordan gikk det for deg da? 

Anonymkode: 710b3...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sa bare at jeg ønsket å reise hjem etter fødsel. Ingen som reagerte på det. Måtte tilbake etter en dag eller to for å ta prøver av babyen. 

Anonymkode: 017e6...e8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sa bare at jeg ønsket å reise hjem etter fødsel. Ingen som reagerte på det. Måtte tilbake etter en dag eller to for å ta prøver av babyen. 

Anonymkode: 017e6...e8c

Veldig godt å høre🙏🏻 Det gikk fint for kroppen din også? 

Anonymkode: 710b3...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så godt å høre😍 hvordan gikk det for deg da? 

Anonymkode: 710b3...179

Det gikk veldig bra! Jeg fødte tidlig på morgenen, dusjet, sminket meg, spiste frokost og var veldig klar til å reise hjem. Har aldri vært vanskelig å amme, bare lagt de til brystet så har det gått av seg selv. Ikke tatt epidural eller hatt komplisert fødsel. Har alltid samsovet med barna mine. På sykehuset var det vanskelig. De ble liggende i den lille" trille sengen"ved siden av min seng og jeg synes det var så deilig å komme hjem i sengen min og ligge inntil det helt ferske lille menneske. 

 

Anonymkode: aeba5...a42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Veldig godt å høre🙏🏻 Det gikk fint for kroppen din også? 

Anonymkode: 710b3...179

Ja jeg er veldig heldig og har ingen plager etter fødsel. Ikke trøtt og sliten heller, så det er rett hjem til hverdagen.

Anonymkode: 017e6...e8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...