Gå til innhold

Du som har vært skråsikker på kjønn før UL


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange kommende mødre har jo en veldig sterk følelse på hvilket kjønn barnet er, før ultralyd har avdekket dette.

Har du noen gang vært veldig sikker, men så viste det seg at du tok feil?

Eller pleier denne magefølelsen ofte å stemme?😊

Anonymkode: fdfde...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mange kommende mødre har jo en veldig sterk følelse på hvilket kjønn barnet er, før ultralyd har avdekket dette.

Har du noen gang vært veldig sikker, men så viste det seg at du tok feil?

Eller pleier denne magefølelsen ofte å stemme?😊

Anonymkode: fdfde...3dd

Jeg vet ikke kjønnet på mitt enda, men jeg kjenner et par stykk som var helt sikre, de tok feil da😂

Anonymkode: 1a9a2...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skråsikker. Valgte å ikke vite vite kjønn på ultralyd. Alt fra babyshower, klær, pledd osv var beregnet for gutt fordi vi var så sikre. Gutt ble det.

Anonymkode: 763ce...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Jeg var faktisk nesten bombesikker denne gangen fordi hun ble laga 3 dager før EL (hadde lest jentesvømmere overlever lengst) var overdrevent kvalm første trimester, og skal man være overtroisk i tillegg, fikk jeg tilfeldigvis et retro rosa bamsesmykke av mannen min dagen før jeg testet positivt. 🤪 Alle disse tingene trenger jo ikke være bevis på at det blir jente, men for vår del var det det iallfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sikker på hvilke kjønn vi en gang skulle få fra vi startet prøvingen, noe som skulle vise seg å ta tid! Men hadde sett for meg, et slags minne fra fremtiden før jeg ble gravid 🤗 det rare er at det minne jeg har var en god del år frem i tid, som viste en 3 åring, bak ifra som løp i plenen på sommeren, og akkurat som den ungen så ut bak ser akkurat sånn ut nå, så var vel i den aldren ungen min er i nå, dette barnet så ut i et slags minne jeg fikk for meg. Så navn og alt var klart og dette bilde av barnet jeg hadde i hodet når jeg ble gravid,  så ja det stemte her :) 

Anonymkode: ac352...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var skråsikker på jente etter en drøm jeg hadde. Gutt ble det. 

Anonymkode: 1905d...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange kommende mødre har jo en veldig sterk følelse på hvilket kjønn barnet er, før ultralyd har avdekket dette.

Har du noen gang vært veldig sikker, men så viste det seg at du tok feil?

Eller pleier denne magefølelsen ofte å stemme?😊

Anonymkode: fdfde...3dd

Med første visste jeg at det ikke var en jente i magen. Fødte en gutt (sjekket aldri kjønn).

Med andre ble magefølelsen blandet med andres forventninger, i tillegg til at symptombildet var annerledes, som gjorde at jeg var usikker. 

Anonymkode: d32e6...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ganske klar følelse av at det var ei jente før ultralyd.

På ultralyden var det lett å se at han var en gutt.

Anonymkode: 93543...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden ungdomsskolen vært skråsikker på at mitt første barn kom til å bli jente, og jente ble det.

Men det VAR jo 50% sjanse for det uansett, så...

Anonymkode: 44b58...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett på begge! Dvs turte ikke si hva jeg trodde det var - fordi mange tror man ønsker seg jente med førstemann (iallfall i vår krets) og ville ikke folk skulle tro at jeg ble skuffa om det ble en gutt… så jeg sa utad at jeg var sikker på gutt, selv om jeg følte det var ei jente. 

denne gangen har jeg sagt at jeg tror det er ei jente, fordi jeg opplever at folk forventer at man vil ha «en av hver». Men følte sterkt likevel at det var en gutt - og det er det. 

hadde blitt like lykkelig uansett hvilke kjønn de to små hadde hatt! Vi er bare utrolig glad for å kunne få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sterk følelse av at min var gutt, og det stemte. Det er jo selvsagt 50% sjans for å gjette riktig, men i følge jordmor som utførte ultralyden der jeg fikk vite kjønn, stemmer magefølelsen ofte. Hun spurte meg hva jeg trodde før hun avslørte kjønnet. 

Anonymkode: 65775...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mange kommende mødre har jo en veldig sterk følelse på hvilket kjønn barnet er, før ultralyd har avdekket dette.

Har du noen gang vært veldig sikker, men så viste det seg at du tok feil?

Eller pleier denne magefølelsen ofte å stemme?😊

Anonymkode: fdfde...3dd

På første visste jeg det ble gutt umiddelbart og ble gutt. På nr 2, uten å vite at jeg var på vei. Klappet jeg meg selv på magen og sa til meg selv, her ligger ei lita jente. Det fikk meg til å ta test, og jadda var 2 uker på vei, som viste seg å være ei lita jente

Anonymkode: 61026...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde NULL magefølelse, vinglet hele tiden. Men både mormor til baby og farmor til baby var HELT sikre på at her kom det en gutt- de to damene der har helt sykt intuisjon! Det ble altså en gutt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første graviditeten var jeg usikker på kjønn, og viste seg være en av hver. Nummer 3 var jeg helt sikker på var jente, men ville ikke vite kjønn. Hadde uansett dobbelt opp av utstyr siden tvillingene var 1,5 år når hun ble født. Alle andre mente det var gutt. Minste var jeg sikker på var jente selv om faren, fars familie og min familie trodde det var gutt (bortsett fra min farmor), og jordmor på tidlig UL sa det var en gutt. Jordmor på ordinær UL sa det var jente siden hun kunne finne eggstokker osv (hun sjekket godt sia hun forrige sa det var gutt). Fikk en jente. 

Anonymkode: ad5a9...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Første graviditeten var jeg usikker på kjønn, og viste seg være en av hver. Nummer 3 var jeg helt sikker på var jente, men ville ikke vite kjønn. Hadde uansett dobbelt opp av utstyr siden tvillingene var 1,5 år når hun ble født. Alle andre mente det var gutt. Minste var jeg sikker på var jente selv om faren, fars familie og min familie trodde det var gutt (bortsett fra min farmor), og jordmor på tidlig UL sa det var en gutt. Jordmor på ordinær UL sa det var jente siden hun kunne finne eggstokker osv (hun sjekket godt sia hun forrige sa det var gutt). Fikk en jente. 

Anonymkode: ad5a9...3e7

I min familie er vi flest jenter, og det samme i fars familie… så tror egentlig det handler litt om at de håper på at det kommer en gutt snart 😅

Anonymkode: ad5a9...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 19.46):

Mange kommende mødre har jo en veldig sterk følelse på hvilket kjønn barnet er, før ultralyd har avdekket dette.

Har du noen gang vært veldig sikker, men så viste det seg at du tok feil?

Eller pleier denne magefølelsen ofte å stemme?😊

Anonymkode: fdfde...3dd

Hadde tatt NIPT før ultralyd så var skråsikker på kjønnet 🤣 Det var selvfølgelig også riktig.

Anonymkode: 359ee...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte ikke å få vite kjønnet på ul. I min slekt var det ikke født en gutt på nesten 30 år, så det var liksom en selvfølge at det ble ei jente. Lykken var derfor stor da det viste seg at vi alle hadde tatt feil.
Jeg var så stolt da jeg kunne meddele at jeg faktisk hadde fått en sønn❤️

Anonymkode: d9f1b...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...