Gå til innhold

Hva har du gjort for å øke sjansen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og med det mener jeg alt, både medisiner forskrevet av leger men også kjerringråd. Hva hjalp/ føler du hjelper for å øke sjansen?

Gå ned i vekt? Metformin? Prøverør? Bidronninggele? Er så mye greier å lese om

Anonymkode: 135c5...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det faktisk vært noen kjerringråd som funket hadde det blitt tatt inn i medisinene. Spar pengene og bruk dem på noe hyggelig! Det å gå ned i vekt om man er overvektig hjelper, men ta heller en tur til helsepersonell som kan det enn å begynne en slankekur om det ikke er nødvendig. 

Jeg har måttet får hjelp via prøverør. 

Anonymkode: 7d3c9...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 20 kilo det siste året. Kontrollert, med pt. Fokus på å bli sterk og frisk, og ingen hurtigløsninger. Har nå en sunn kropp, sunn vekt. Dette håper jeg jo kan hjelpe litt på. Har sex hver dag til annen hver dag i fruktbar periode, også dagen etter eggløsning(for sikkerhets skyld). Ligger alltid 20min+ etter sex uansett om jeg skal opp. Helst liggende over natta. Ellers inntar jeg ikke noe annet enn folsyren🤷‍♀️ 

Anonymkode: 41510...fc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde jeg i pp11 som var den pp'en jeg ble gravid i nå sist:

Medisiner: metformin, dobbel letrozol og ovitrelle
Kosttilskudd: folat, B6-vitamin, vanlig d-vitamin og jern annenhver dag
Homeopati o.l: hostesaft før EL og fructus femina (babyklister) etter EL
Sex: av de fem fertile dagene hadde vi sex tre dager før EL, dagen før EL og selve EL-dagen.
Kosthold: jeg har spist lavkarbo hele den siste måneden
Vekt: - 5,8 kg den siste måneden
Mannen: tatt sink og c-vitamintilskudd de 3 siste ukene

Det som skilte seg ut og sånn sett var nytt fra tidligere pp'er var punktene om kosthold og mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 time siden):

Dette gjorde jeg i pp11 som var den pp'en jeg ble gravid i nå sist:

Medisiner: metformin, dobbel letrozol og ovitrelle
Kosttilskudd: folat, B6-vitamin, vanlig d-vitamin og jern annenhver dag
Homeopati o.l: hostesaft før EL og fructus femina (babyklister) etter EL
Sex: av de fem fertile dagene hadde vi sex tre dager før EL, dagen før EL og selve EL-dagen.
Kosthold: jeg har spist lavkarbo hele den siste måneden
Vekt: - 5,8 kg den siste måneden
Mannen: tatt sink og c-vitamintilskudd de 3 siste ukene

Det som skilte seg ut og sånn sett var nytt fra tidligere pp'er var punktene om kosthold og mannen.

Hvor mye b6-vitamin tar du per dag? Og, hvilken type hostesaft? Og kun før el, ikke etter?

Anonymkode: 70e88...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor mye b6-vitamin tar du per dag? Og, hvilken type hostesaft? Og kun før el, ikke etter?

Anonymkode: 70e88...895

En slik tablett hver dag. Og slimløsende hostesaft, jeg brukte solvipect. Begynte ca 1 uke før forventet EL med hostesaften, en stor slurk hver dag frem til EL var overstått. Man kan si mye om det - sannsynligvis tilfeldig - men to ganger har jeg blitt gravid kort tid etter oppstart av hostesaft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

En slik tablett hver dag. Og slimløsende hostesaft, jeg brukte solvipect. Begynte ca 1 uke før forventet EL med hostesaften, en stor slurk hver dag frem til EL var overstått. Man kan si mye om det - sannsynligvis tilfeldig - men to ganger har jeg blitt gravid kort tid etter oppstart av hostesaft. 

Solvipect ja, jeg bruker bisolvon. Er det like bra? Eller, vet det ikke er noe vitenskapelig bevist med noen typer hostesaft, men er det noen grunn til at du bruker den ene og ikke den andre? Har tatt bisolvon 2-3 ganger hver dag de siste fire dagene. EL for meg er nok i dag, i morgen eller torsdag.

Anonymkode: 70e88...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Levde som normalt (er avholds, snuser/røyker ikke). Mannen drikker ca 3 øl hver helg. 
- Både jeg og mannen er normalvektige.

- Vi begge tok folat og D-vitamin. Leste et sted at folat kan være positivt for sæden.

- Brukte eggløsningstester. Viste seg at eggløsning ikke var lik som syklus- appene tilsa.

-Hadde sex annenhver dag i fruktbar periode.

Ble gravid i PP3. Er 7+2 i dag :) 

Anonymkode: 88c60...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være normalvektige. Og spise sunt, grønnsaker og fisk, men det gjør vi ellers og. Så, som normalt, men basert på hva jeg leste ville vi tatt grep her ganske raskt som prøvere. 

Ingen badstue eller varme bad på mannen, han var i overkant glad i dette. 

Ellers gjelder vel det som allerede er nevnt. Med mindre man gjør noe fullstendig feil som kan korrigeres (det vil si høy vekt, dårlig kosthold, røyk, eller varme tekstikler) er det ingenting man kan gjøre selv for å øke sjansen. 

Anonymkode: f3a12...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Solvipect ja, jeg bruker bisolvon. Er det like bra? Eller, vet det ikke er noe vitenskapelig bevist med noen typer hostesaft, men er det noen grunn til at du bruker den ene og ikke den andre? Har tatt bisolvon 2-3 ganger hver dag de siste fire dagene. EL for meg er nok i dag, i morgen eller torsdag.

Anonymkode: 70e88...895

Første gang hadde jeg hørt mange bruke Solvipect, og det var det klare valget på apoteket for slimløsende hostesaft den gangen. Og det fungerte så bra da, så da tok jeg det denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor kjøper man babyklister/ fructus femina?

Anonymkode: 135c5...a8a

Mecindo.no solgte det frem til tidligere i år, men nå har de det visst ikke lenger... Du kan forsøke fra den danske siden og se om det går: https://mecindo.dk/allergica-fructus-femina-babyklister-50ml-da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mnden: startet med B-vitaminer, høydose e-vit, samt sparet opp sperm i 4 dager før sex samme kveld som positiv eltest. Har i de to andre svangerskapene også hatt klaff ved å spart opp, istedenfor å ha sex så ofte i forveien, men innimellom litt vanskelig å få det til så det klaffer helt. Denne pp er første pp jeg føler jeg har fått klaffet sex til akkurat som jeg hadde planlagt denne gang i hht eltester. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 21.9.2021 den 15.24):

Dette gjorde jeg i pp11 som var den pp'en jeg ble gravid i nå sist:

Medisiner: metformin, dobbel letrozol og ovitrelle
Kosttilskudd: folat, B6-vitamin, vanlig d-vitamin og jern annenhver dag
Homeopati o.l: hostesaft før EL og fructus femina (babyklister) etter EL
Sex: av de fem fertile dagene hadde vi sex tre dager før EL, dagen før EL og selve EL-dagen.
Kosthold: jeg har spist lavkarbo hele den siste måneden
Vekt: - 5,8 kg den siste måneden
Mannen: tatt sink og c-vitamintilskudd de 3 siste ukene

Det som skilte seg ut og sånn sett var nytt fra tidligere pp'er var punktene om kosthold og mannen.

Hva er forskjellen på metformin og letrozol?

Anonymkode: b166c...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er forskjellen på metformin og letrozol?

Anonymkode: b166c...68d

Det er to helt forskjellige legemidler

Anonymkode: afe31...621

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (23 timer siden):

Første gang hadde jeg hørt mange bruke Solvipect, og det var det klare valget på apoteket for slimløsende hostesaft den gangen. Og det fungerte så bra da, så da tok jeg det denne gangen også.

Hvorfor eller hvordan skal hostesaft hjelpe?

Anonymkode: 3b24c...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor eller hvordan skal hostesaft hjelpe?

Anonymkode: 3b24c...f48

De håper slimløsende hostesaft også vil bidra til mer EL slim, men det har jo bare lokal virkning i halsen

Anonymkode: afe31...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva er forskjellen på metformin og letrozol?

Anonymkode: b166c...68d

Ja det er altså to helt forskjellige legemidler. Anbefaler et googlesøk omkring det. Men kort fortalt så hjelper metformin ofte PCOS'ere med å stabilisere hormonene. Denne medisinen tas ofte på en 1500mg som fordeles tre ganger i døgnet, og går på det fra man starter til gravid i sv.uke 10-12. Går an å stå på den i flere år. Mens letrozol stimulerer dannelsen av egg. Denne medisinen skal kun tas 5 dager i starten av hver syklus.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor eller hvordan skal hostesaft hjelpe?

Anonymkode: 3b24c...f48

Slimløsende hostesaft kan hjelpe EL-slimet til å bli litt tynnere slik at sædcellene får det enklere med å svømme den veien de skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...