Gå til innhold

Barn i monitor på SnapStory, hjelp meg å forstå!!


Sfr

Anbefalte innlegg

Ei tidligere vennine (mer bekjent nå) legger altså ut SÅ mange bilder av barna sine på SnapStory, spesielt det minste barnet. 

Altså det er fort gjort 5-6 stories av at barnet spiser, etterfulgt av minst like mange der barnet leker i sandkassen. Noen timer senere kommer det enda flere av at det danses, tulles og fjases. Før selvfølgelig hele leggerutinen skal dokumenteres, på SnapChat igjen SELVFØLGELIG… Det samme legges også ofte ut på både Facebook og Instagram.

 

Og da lurer jeg på : Hva er det som får foreldre til å holde på på den måten? Jeg skjønner at du er stolt av barnet ditt, men hvorfor tror du alle andre er interessert? Og hvorfor i all verden skal folk du hadde kontakt med for 10 år siden vite hvordan barnet ditt ser ut? 
Spesielt når dette er en med 3000 venner osv på vennelisten sin, hvor mange er ikke randoms på den listen?

Jeg har ikke barn selv enda så det kan hende jeg ikke klarer å sette meg inn i situasjonen. Men hva tenker dere andre? Ei annen jeg kjenner legger innimellom ut bilder av barna sine, men kun bakfra. Ingen ansikter synes på noen av bildene. Og dette er noe jeg synes er skikkelig fint og skulle egentlig bare mangle!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elder Millennial

Helt enig med deg. Synes noen deler helt skremmende mye av barna sine på diverse plattformer. Deler ingen ting av mine lengre med mindre de spør spesifikt om det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg selv glatt kunne har skrevet . Har to venninner som holder på slik. Hun ene bomber snapchat og hun andre sliter ut facebook appen. Nå har jeg ikke facebook lengre men har mutet hun ene på facebook storyen som kommer opp på messenger . Hun på snapchat har jeg mutet på både storyen og varsling på snapper,ikke åpner jeg snappene fra henne. Har nå nylig i helgen måtte si ifra til en ei bekjent at jeg ikke er interessert i og få tilsendt snapper av tantebarnet hennes. Jeg forstår heller ikke hvordan foreldre kan ha samvittighet til og eksponere sine barn på den måten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ominous skrev (22 minutter siden):

Helt enig med deg. Synes noen deler helt skremmende mye av barna sine på diverse plattformer. Deler ingen ting av mine lengre med mindre de spør spesifikt om det selv. 

Godt å høre at det er flere 🙏🏽
 

Og hvis når man først har det eksponeringsbehovet, hvorfor ikke lage egne grupper til besteforeldre og annen nær familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L'Eau D'Issey skrev (18 minutter siden):

Dette er noe jeg selv glatt kunne har skrevet . Har to venninner som holder på slik. Hun ene bomber snapchat og hun andre sliter ut facebook appen. Nå har jeg ikke facebook lengre men har mutet hun ene på facebook storyen som kommer opp på messenger . Hun på snapchat har jeg mutet på både storyen og varsling på snapper,ikke åpner jeg snappene fra henne. Har nå nylig i helgen måtte si ifra til en ei bekjent at jeg ikke er interessert i og få tilsendt snapper av tantebarnet hennes. Jeg forstår heller ikke hvordan foreldre kan ha samvittighet til og eksponere sine barn på den måten.

Takk!  
 

Jeg har også blokkert fra feeden i Facebook men visste ikke at man kunne skjule fra story også?

Hvilken respons fikk du når du sa i fra om snapper av tantebarn?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at det er utleverende. En annen ting er at det er ufattelig kjedelig å se dette på repeat hver dag. Det er dårlig gjort å bruke barnet sitt til å spamme. Og ja, man kan la være å se. Men nei, det er ikke poenget. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elder Millennial
Sfr skrev (1 minutt siden):

Godt å høre at det er flere 🙏🏽
 

Og hvis når man først har det eksponeringsbehovet, hvorfor ikke lage egne grupper til besteforeldre og annen nær familie?

Godt spørsmål. 

Typisk for de jeg kjenner som gjør dette er trygdede, hjemmeværende eller de som har gått livets harde skole. Det er litt fælt å si det men de er overrepresentert i denne kategorien på mine some plattformer. 

Det verste er at mange legger ut bilder som ikke er sjarmerende eller trivelige, noen føler jeg regelrett trår så langt over barnas grenser for privatliv at det er rett å slett kvalmende. 

Prøver man å si ifra at deling av alt for private ting som barna kommer til å bli flaue for om få år ikke er greit så blir man blokkert og kjeftet ut🤷‍♀️🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sfr skrev (8 minutter siden):

Takk!  
 

Jeg har også blokkert fra feeden i Facebook men visste ikke at man kunne skjule fra story også?

Hvilken respons fikk du når du sa i fra om snapper av tantebarn?😅

Hun sa at det var greit men var litt overrasket over at jeg ga beskjed om det siden hun hadde seg på meg som en av de "nærmeste" som hun kun sendte snapper av tantebarnet til. Jeg svarte henne da at det var en grunn for at jeg hedde fjernet meg selv fra hennes private gruppstory på snapchat når hun hadde lagt meg til.

Trykke på storyen så kommer alternativene opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ominous skrev (22 minutter siden):

Godt spørsmål. 

Typisk for de jeg kjenner som gjør dette er trygdede, hjemmeværende eller de som har gått livets harde skole. Det er litt fælt å si det men de er overrepresentert i denne kategorien på mine some plattformer. 

Det verste er at mange legger ut bilder som ikke er sjarmerende eller trivelige, noen føler jeg regelrett trår så langt over barnas grenser for privatliv at det er rett å slett kvalmende. 

Prøver man å si ifra at deling av alt for private ting som barna kommer til å bli flaue for om få år ikke er greit så blir man blokkert og kjeftet ut🤷‍♀️🙈 

Ja den teorien er jeg med på, vi tenker nøyaktig likt her. Har ikke kontakt med dette mennesket sånn utover dette så aner ikke jobbstatus nå. Men i og med at det legges ut hyppige snapps om både det ene og det andre hele dagen kan jeg ikke forstå at det er tid til en 8 timers arbeidsdag 🙈

 

Ja da kaller de det nok mammapolitiet eller noe i den dur.. Men at ikke deres nærmeste tar en ordentlig prat med de? De som ikke så lett kan blokkeres og slettes tenker jeg på 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg til økonomisk vinning for foreldrene at de deler , og at dette er planlagt før du ble født . Det er galskap satt i system. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 timer siden):

Legg til økonomisk vinning for foreldrene at de deler , og at dette er planlagt før du ble født . Det er galskap satt i system. 

De som tjener penger på det forstår jeg har et økonomisk motiv og det i seg selv er jo forkastelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Personlig legger jeg veldig få bilder ut av henne. Jeg hadde ikke sosiale media da hun var liten, det var vel knapt kommet da. Men dere med små barn som er forferdet, gled dere til de små blir unge voksne og legger ut selfier på snap hele tiden.

Hun har ikke så mange bilder av seg selv på instagram, men snapper med gode venner hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...