Gå til innhold

får man glødende hud av å spise "carnivore" kosthold?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får man frisk hud, sunn og glansfullt hår dersom man spise ren fisk, ren kjøtt, sunne oljer som feks olivenolje, avokado, nøtter osv?
Har noen erfaring med å spise slikt, og kan si noe om dere har merket noe på hud og hår og generelt helse? 

Jeg har levd av MYE karbohydrater de siste årene, og minimalt med protein og fett. Vil nå over til dette kostholdet, hvor man spiser som i "gamle" dager. Gode matvarer.

Anonymkode: 7f6ec...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, fett innenfra smører utsiden. Jeg tar fast omega3 kapsler og merker det på hud og hår. 

Rent kjøtt og fisk, grønnsaker og frukt er veldig sunt,  og det vil også vises. Jeg er veldig glad i gullerot smoothies og det gir meg fin glød i huden, men ikke overdrive da blir en orange 😀

Anonymkode: f73d8...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, fett innenfra smører utsiden. Jeg tar fast omega3 kapsler og merker det på hud og hår. 

Rent kjøtt og fisk, grønnsaker og frukt er veldig sunt,  og det vil også vises. Jeg er veldig glad i gullerot smoothies og det gir meg fin glød i huden, men ikke overdrive da blir en orange 😀

Jaa det gjør jo det 😄 laget meg ytrefilet av storfe stekt i olivenolje, med tomater og brokkoli ved siden av, etterfulgt av 1 spiseskje tran og følte meg så sykt bra 😄 Har unngått fett som pesten de siste årene. Var et sykt godt måltid, og sånn skal jeg fortsette 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"Gullerot"😂😂😂 

Anonymkode: 7c3a7...af4

Åh flaut sorry 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nydelig glød av å kutte ut rødt kjøtt og kylling. Spiser masse grønnsaker, fisk og sunne oljer. Fått spensten tilbake i huden også :)

Anonymkode: ee5c9...24f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke rart at man får en bedre hud av å spise mer grønnsaker og sunne oljer. Hvis man samtidig kutter ned på, eller kutter ut, kjøtt, så trenger det nå ikke å ha så mye med fravær av kjøtt å gjøre :)

Anonymkode: c6fa5...570

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket noe på gløden, men sånt ser jeg som heterofil mann ikke etter uansett :D

Har derimot ikke blitt solbrent i sommer når jeg har spist nesten bare kjøtt, og det er sjeldent for meg. Har sett at en del andre også opplever det på kjøttbasert kost, så det er kanskje en sammenheng. Noen mener det henger sammen med et bedre forhold mellom mettet og umettet fett, eller mellom omega 3 og 6. De fleste får i seg mest av de sistnevnte i dag.

Anonymkode: 6463c...352

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk nydelig glød av å kutte ut rødt kjøtt og kylling. Spiser masse grønnsaker, fisk og sunne oljer. Fått spensten tilbake i huden også :)

Rødt kjøtt er jo kjempesunt. Som feks ytrefilet, indrefilet etc. Spiser ikke kjøttdeig jeg da, men tenkte å inkludere laks, kyllingfilet og torsk!  Så du spiser ikke kjøtt i det hele tatt? Hvorfor ikke? :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke rart at man får en bedre hud av å spise mer grønnsaker og sunne oljer. Hvis man samtidig kutter ned på, eller kutter ut, kjøtt, så trenger det nå ikke å ha så mye med fravær av kjøtt å gjøre :)

Anonymkode: c6fa5...570

Jeg spiser en del grønnsaker fra før av, men hjelper ikke å spise grønnsaker når man ellers har kjempedårlog kosthold bestående av usunn brød, cornflakes, sukkerholdig youghurt, potetgull etc😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg kjenner som driver med carnivore og keto ser plutselig 10 år eldre ut enn det de er. 
Veganere derimot er helt motsatt, ser ofte 10 år yngre ut :P 

Anonymkode: 029ca...d18

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Får man frisk hud, sunn og glansfullt hår dersom man spise ren fisk, ren kjøtt, sunne oljer som feks olivenolje, avokado, nøtter osv?
Har noen erfaring med å spise slikt, og kan si noe om dere har merket noe på hud og hår og generelt helse? 

Jeg har levd av MYE karbohydrater de siste årene, og minimalt med protein og fett. Vil nå over til dette kostholdet, hvor man spiser som i "gamle" dager. Gode matvarer.

Ja, karbo gir kviser.

Anonymkode: 34d67...c2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Rødt kjøtt er jo kjempesunt. Som feks ytrefilet, indrefilet etc. Spiser ikke kjøttdeig jeg da, men tenkte å inkludere laks, kyllingfilet og torsk!  Så du spiser ikke kjøtt i det hele tatt? Hvorfor ikke? :)

Alt som er i kjøtt finner man andre steder også ;) Spiser ikke kjøtt fordi jeg ikke liker industrien rundt. Hadde ikke råd til å kjøpe kjøtt fra steder som behandler dyret bra da jeg kuttet ut kjøtt for 15 år siden, så da holdt jeg meg heller unna. Føler og ser bedre ut uten, så har ikke fristet å gå tilbake til kjøtt i kosten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle jeg kjenner som driver med carnivore og keto ser plutselig 10 år eldre ut enn det de er. 

Har motsatt inntrykk! Syns de som er veganere ser slitne og «gufne» ut, om du skjønner?

Men klart, man må jo passe på hva man spiser på keto og carnivore tenker jeg. Unngå prossesert kjøtt, unngå mest mulig meieri, og holde seg mest til sunne oljer, ren kvalitetskjøtt, og litt nøtter etc 🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser slitne ut, mer grå hud og dvaske. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, karbo gir kviser.

Anonymkode: 34d67...c2e

Aldri hørt om noen som får kviser av frukt eller grønnsaker 😂 

Ts: Jeg spiser stort sett plantekost med en del nøtter, frø, avokado, olje. Har fått veldig fin hud. Hadde mye kviser, hudormer og ujevnheter før. Kjøtt gjør meg bare sliten, oppblåst, dårlig humør etc. 

Anonymkode: 0b707...659

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alt som er i kjøtt finner man andre steder også ;) Spiser ikke kjøtt fordi jeg ikke liker industrien rundt. Hadde ikke råd til å kjøpe kjøtt fra steder som behandler dyret bra da jeg kuttet ut kjøtt for 15 år siden, så da holdt jeg meg heller unna. Føler og ser bedre ut uten, så har ikke fristet å gå tilbake til kjøtt i kosten.

Skjønner! Har aldri likt kjøtt jeg heller, og unngått det veldig ofte. Blir ca 7 år uten at jeg har spist noe særlig kjøtt. Kanskje 2 ganger i året ila 7 år.  Det har ødelagt livskvaliteten min. Dårlig hår, dårlig hud etc. Uansett hvor mye vi vil unngå kjøtt, så er det essensielt for menneskekroppen. Det inneholder mange næringsstoffer som er ekstremt bra for kroppen, og som man ikke får gjennom noe annet. Kanskje piller etc, men det er ikke i nærheten like sunt som kjøtt i seg selv. Ble veldig trist når jeg fant ut dette, men det er bare i menneskets natur å spise kjøtt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Skjønner! Har aldri likt kjøtt jeg heller, og unngått det veldig ofte. Blir ca 7 år uten at jeg har spist noe særlig kjøtt. Kanskje 2 ganger i året ila 7 år.  Det har ødelagt livskvaliteten min. Dårlig hår, dårlig hud etc. Uansett hvor mye vi vil unngå kjøtt, så er det essensielt for menneskekroppen. Det inneholder mange næringsstoffer som er ekstremt bra for kroppen, og som man ikke får gjennom noe annet. Kanskje piller etc, men det er ikke i nærheten like sunt som kjøtt i seg selv. Ble veldig trist når jeg fant ut dette, men det er bare i menneskets natur å spise kjøtt. 

Det er stor forskjell mellom å være veganer og å kutte ut rødt kjøtt/kylling. Man kan få i seg alle næringstoffer enkelt. Har ikke spist kjøtt på 15 år, og har aldri hatt noen mangler, selv ikke B12.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har motsatt inntrykk! Syns de som er veganere ser slitne og «gufne» ut, om du skjønner?

Men klart, man må jo passe på hva man spiser på keto og carnivore tenker jeg. Unngå prossesert kjøtt, unngå mest mulig meieri, og holde seg mest til sunne oljer, ren kvalitetskjøtt, og litt nøtter etc 🙂

Du vet at en veganer kan spise potetgull, godteri, brød, vegetar burger på fastfood restauranter osv? Skal du virkelig sammenligne må du sammenligne med folk som spiser ren plantekost med rene råvarer. Veganere er en livsstil, plantekost handler om å spise sunt for kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser slitne ut, mer grå hud og dvaske. 

Aldri hørt om noen som får kviser av frukt eller grønnsaker 😂 

Ts: Jeg spiser stort sett plantekost med en del nøtter, frø, avokado, olje. Har fått veldig fin hud. Hadde mye kviser, hudormer og ujevnheter før. Kjøtt gjør meg bare sliten, oppblåst, dårlig humør etc. 

Ja, ble sliten selv de få gangene da jeg spiste kjøtt! Så skjønner hva du mener altså.

Jeg planlegger å spise kjøtt 2 ganger i uken, og fisk 2-3 ganger i uken. Og passe på å få i meg nok fett!😁 jeg gjør i tillegg intermittent fasting, så det gjør at jeg føler meg ekstra bra psykisk og fysisk! Nesten litt magisk hva fasting og kosthold bestående av sunne oljer gjør med kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...