Gå til innhold

Kjenner du noen som har blitt headhuntet gjennom LinkedIn?


hello

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir stadig vekk kontaktet på LinkedIn av rekrutterere. De ønsker meg inn til samme stilling som jeg har nå. Jeg har det veldig fint der jeg er nå, og tenker det da ikke er noe vits i å gå over til det samme, bare i et annet firma. 

Men jeg har alltid vært med i intervjuprosessene, ser på det som trening siden jeg har vært i samme jobb i 22 år nå. 🤪

Anonymkode: 749c0...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jevnt over henvendelser, men ingen har vekket noe interesse. Er leder innen industri. 

Anonymkode: 82b74...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinkedIn er så gørrkjedelig at jeg nesten aldri er der. Det er nyttig som en slags telefon og epost katalog for bedrifter. Det finnes et par grupper også som til nød går ann, men aktiviteten er ofte lav sammenlignet med facebook og twitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (1 time siden):

LinkedIn er så gørrkjedelig at jeg nesten aldri er der. Det er nyttig som en slags telefon og epost katalog for bedrifter. Det finnes et par grupper også som til nød går ann, men aktiviteten er ofte lav sammenlignet med facebook og twitter.

Jeg ser på LinkedIn som en relativt statisk CV. Oppdaterer kun når jeg får ny stilling og legger kun ut innlegg når jeg rekrutterer. Får jevnlig henvendelser fra headhuntere (jobber innen IT). Så man trenger ikke være aktiv eller bruke tid på det hvis man ikke vil.

Anonymkode: 3ac79...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en del henvendelser når pandemien sto på som verst.

Helsevesenet.

Anonymkode: 8aa75...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, og det er i grunn litt merkelig med tanke på at jeg jobber som geotekniker. Det er alt for få som besitter den kompetansen i forhold til behovet. Ledende aktører innen byggebransjen har gått ut offentlig for å be flere unge velge yrket. 

Anonymkode: e3490...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, får jevnlig forespørsler der, jobber innen HR. Traff i tillegg kjæresten min der, så det er et pluss🙈

Anonymkode: a4654...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og du kan legge det i innstillingene dine, at du er på søk dersom du ønsker å bli inkludert i søk. Jeg har blitt jaktet på for flere stillinger, bare valgt å bli rekruttert til en stilling. Mange internasjonale selskaper har egne hodejegere som søker etter kandidater. Så har blitt kontaktet fra utlandet, for selskaper som har avdeling i Norge. Ved et tilfelle gikk jeg i prosess, selv om jeg ikke egentlig hadde tenkt å bytte jobb. Den jeg valgte å bli rekruttert til hadde engasjert et norsk selskap til å finne kandidater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. Men jeg ble forsøkt sjekket opp på linkedin en gang.

Anonymkode: a0863...419

Haha, jeg og. En mann fra USA sendte meg mail med masse komplimenter. Trodde først det var phishing, men vi hadde felles kjente.

Anonymkode: 91527...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt kontaktet flere ganger, både med spørsmål om jeg er interessert i ulike stillinger og om jeg tar på meg freelance oppdrag.
Jobber i næringsmiddelindustri.
 

Anonymkode: 0ae35...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som er blitt headhuntet gjennom KG da? Her florerer det jo av eksperter på det meste. Må jo være en gullgruve for en hodejeger😂

Anonymkode: 2df71...051

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir ringt minst en gang i måneden av hodejegere. Antar mesteparten finner meg på LinkedIn. Ikke i markedet for å bytte jobb, men kjekt å høre hva de kan tilby andre steder.

Anonymkode: d235f...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min hele tiden, han er i byggebransjen. 

Jeg er lege, og blir kontaktet av bemanningsbyrå med ujevne mellomrom som er på jakt etter fastlegevikarer.

Anonymkode: d36b5...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere andre: det er særlig IT-bransjen som skiller seg ut med rekruttering via LinkedIn. Ellers har jeg egentlig inntrykk av at det var mer rekruttering via LinkedIn før, også innenfor IT. Det er lenge siden jeg har sett folk legge ut åpne spørsmål av typen "Er det noen som er god innen ... og er ute etter nye utfordringer, eller kanskje dere har noen i nettverket deres?" Nå deler folk heller stillingsannonser for arbeidsgiveren sin. Bortsett fra det synes jeg det er en del folk som jobber som rekrutterere fra bemanningsfirmaer der. Da er det mye helse eller bygg og anlegg det går i. 

Anonymkode: 64299...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...