Gå til innhold

Parkett-hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått tilbud om å passe en hund heime etpar dagar, og må da ha den heime med mor og far..

dei e litt redde for å få striper i den nye parketten sin, blir den stripete av hunden sine "Klør"??????? hunden e ganske roling, men svansa no litt rundt omkring..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an å sette på sokker med antiskli under. Da blir det ikke striper. Det kan det fort bli uten.

Skrevet

Hunder setter lett merker i parkett! :Nikke: Men om hunden er rolig inne, så tror jeg ikke det skulle bli merker i gulvet av litt tassing rundt omrking.

Skrevet

Når jeg bodde hjemme og vi hadde hund så fikk han ikke lov til å bevege seg ut i stua pga parketten.. I hvetfall ikke når mamma og pappa var hjemme.... hehe.. og pappa alltid like sint på meg pga alle de nye ripene i parketten.. :ler:

Så han måtte holde seg på kjøkkenet eller gangen..

Så ha noe på potene.. det kan være en ide... eller på rom uten parkett.

Skrevet

Parkett er dessuten veldig glatt underlag, og hunden vil sikkert automatisk sette klørne litt lenger ut for å holde seg fast. Putt på sokker, du... :-)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

syns i grunnen ikke noe om å sette sokker på hunden uten at det er for hunden sin del jeg.... Ville hvertfall ikke latt noen passe mine hunder om de skulle hatt sokker på dem pga. parkett... Da ville jeg funnet en annen løsning...

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

fordi etter min mening burde hunder få bruke kroppen sin fritt,utenom hvis det er noe med hunden som tilsier at den ikke kan det(med. grunner,uønsket adferd osv) Og mange hunder liker ikke å gå med sokker i det hele tatt... Den eldste vår blir hvertfall skikkelig deppa de gangene hun av med. grunner har måttet bruke sokker(eller krave)...

Skrevet

eg tok faktisk en råsjanse og sa ja til å passe hunden.. og det går heilt fint. ho berre tassa rolig rundt, og ligge for det meste på et teppe når vi ikkje e ute og går tur.. ei nyydelig amstaff jente... *sukk*

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

håper du får noen koselige hundedager med den lille:) Livet er herlig med hund:)

Skrevet

Jeg har parkett hjemme, men hunden min bare tasser pent på den. Ikke blitt ett merke...

Men hadde kanskje ikke "lekt" med hunden opppå parketten...

Kos deg med hunden i allefall.

Klem

Skrevet

Parkett er, som andre har sagt, et veldig glatt underlag. Om hunden ikke er vant til parkettgulv kan den da lett skli og forstrekke muskler og det som værre er, derfor er bruk av sokker faktisk til hundens beste og i andre rekke kommer ingen striper i gulvet.

Så, du kan sjekke på dyrebuikken hva de tar for anti-skli hundesokker, eller kjøpe baby/barnesokker med anti-skli. Funker de også, for noen dager, og er muligens billigere.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Jeg vil nå tro at i dagens samfunn er de fleste hunder vant til enten laminat eller parkett... Har aldri hatt neon problemer med forstrukne muskler og skliing på laminat eller parkett vi, til tross for at vi har hatt en god del hunder i alle størrelser og fasonger boende hos oss,utenom våre egne... De aller fleste hunder har noe som heter balanse...

Skrevet

Jeg hadde aldri klart å være så hysterisk som dette :ler:

Skrevet

Hysterisk? Kanskje det... Helt til den dagen kommer da hunden som ikke er vant til glatt underlag er litt uoppmerksom og sklir og hyler og så halter i tre dager.

Og særlig hvis man som jeg har hatt to hunder med HD.

Syns ikke det er å være hysterisk, jeg. Syns det er å passe på hunden sin helse.

Leyla i.i

Skrevet

No har eg passa hunden ei go stund, og alt har gått kjempefint, ikkje ei stripe i parketten!!

har oppdaga at det e masse jobb med en hund. har liksom planlagt lenge å kjøpe meg sjølv men blei litt i tvil.. men den hunden her e litt nervøs, så har vore sånn at eg ikkje har kunna gått ifra ho.. fulgte til og med etter meg når eg va på do!!

en blir jo veldig bunden, må heile tida ta hensyn til at hunden faktisk må vere med dit du skal, eller få nokon til å passe den..

• 2 uker senere...
Skrevet

Har hørt at hunder lett lager riper i parkett. Foreldrene mine var lett paniske når jeg kom hjem med hund og på deres fine nye parkett. men ikke blitt noen riper i det hele tatt og han løper rundt og jakter på leker og sklir avgårde når han bremser. Har også bodd med en Greyhound i leilighet med parkett ingen riper da heller, men han fikk ikke løpe rundt så mye da.. Min dom er at parkett tåler ganske mye!

• 3 år senere...
Skrevet
Har hørt at hunder lett lager riper i parkett. Foreldrene mine var lett paniske når jeg kom hjem med hund og på deres fine nye parkett. men ikke blitt noen riper i det hele tatt og han løper rundt og jakter på leker og sklir avgårde når han bremser. Har også bodd med en Greyhound i leilighet med parkett ingen riper da heller, men han fikk ikke løpe rundt så mye da.. Min dom er at parkett tåler ganske mye!

Min hund, stor dobermann lager riper bare han snur seg fort plutselig. Eller når han klør seg og da må balansere på 3 bein, og da bruker han klørne til å holde seg "fast".. Så æ e litt oppgitt med å passe på at han ikke lager riper.. for d e riper overalt.. men æ tenker nu at heldigvis kan tregulv slipes hvis det blir altfor stygt..

Skrevet

Skjønner at ingen av dere har "Ni". Han tar nemmlig fart og setter klørne ut og sklir bortover, for ikke å snakke om når han skal klø seg. Da spenner han skikkelig fast og lager noen dype riper. Vi har helt nytt hus, men parketten er ødelagt allerede. Må bare ta det med godt humør. Han har kostet oss minst 150 000 kroner i ødeleggelser, men han er vel verdt det. Han er fullverdig familiemedlem. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...