Gå til innhold

Utsette en viktig avtale dagen etter corona dose nr 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Finnes sikkert masse tråder som dette, men jeg lurer på om jeg skal utsette en viktig avtale/corona vaksinen fordi jeg er redd jeg skal bli syk dagen etter? Ble dere det? Eller var det ikke så ille? 

Anonymkode: 871d3...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble det. Kjente lite den dagen jeg tok den, men våknet i dårlig form dagen derpå.

Anonymkode: 72afa...d05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ble det. Kjente lite den dagen jeg tok den, men våknet i dårlig form dagen derpå.

Anonymkode: 72afa...d05

Takk for svar :) 

Anonymkode: 871d3...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville utsatt, ble dårlig dagen etter. Varte bare en dag, så var jeg fin igjen 🙂

Anonymkode: bedf5...34f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var helt fin dagen etter, bare øm i armen, men man vet jo aldri hvordan man reagerer, så hadde utsatt den

Anonymkode: 6182e...212

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort det, siden det er stor sannsynlighet for at du blir dårlig dagen etter. De aller fleste under 40 jeg kjenner ble mer eller mindre dårlig. Da er det greit å ikke stresse med at du har en viktig avtale dagen etter. 

Selv fulgte jeg ikke mitt eget råd, og angrer. Jeg måtte flytte en legetime som egentlig var ganske viktig. Trøsten er at jeg ihvertfall er fullvaksinert.

Anonymkode: ad24c...dfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke veldig sterke bivirkninger her, så jeg kunne fint gjennomført en avtale, men dette er jo veldig individuelt. Hvis det er veldig viktig, kan du jo vurdere å bytte timen for vaksine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen tok den samme dag. Han fikk feber på natten, men fin form dagen etter. Jeg var fin på natten, men feber dagen etter. 

Anonymkode: 4c003...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lett feber og ble trøtt og slapp etter andre dose ca. 12 timer etter. Fikk moderna andre gang. Veldig glad for at jeg fikk vaksinen på en fredag, for hadde ikke klart å gå på jobb dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må huske at de aller fleste får lite eller ingen bivirkninger, og det er de som får det som snakker mest om det, så derfor får vi et litt skevt inntrykk. Jeg dro rett på jobb begge gangene og det var helt uproblematisk, selv jeg kunne kjenne at jeg hadde fått et stikk. 

Anonymkode: ac07f...49c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok andre dose (Moderna) i går og har hatt lav feber i hele dag. Jeg har klart å fungere greit nok med et par Paracet innabords til at det har gått fint å jobbe hjemmefra, om enn i saktere tempo enn normalt, mens samboeren min som tok den samtidig har vært helt utslått. 

Ps: Husk at det ikke er anbefalt å ta Ibux for bivirkninger av vaksinen slik brukeren over her foreslo. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Du er ikke syk og klarer fint å ta en paracet og gjennomføre møtet. Avlyser du møtet tillater du deg selv å kjenne mer på ev. virkninger og tillater deg selv å sutre. 2 paracet og 2 ibux hvis du har behov for det.

Anonymkode: 37aab...d4b

Ulikt hvordan man reagerer. Jeg kjente ingenting etter Pfizer, men ble dårlig dagen etter moderna. Hadde ikke klart å gjennomføre noe møte da.

Anonymkode: 72afa...d05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ulikt hvordan man reagerer. Jeg kjente ingenting etter Pfizer, men ble dårlig dagen etter moderna. Hadde ikke klart å gjennomføre noe møte da.

Anonymkode: 72afa...d05

Har også fått inntrykk av at det er Moderna de fleste blir dårlige av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

netpuppy skrev (3 minutter siden):

Jeg tok andre dose (Moderna) i går og har hatt lav feber i hele dag. Jeg har klart å fungere greit nok med et par Paracet innabords til at det har gått fint å jobbe hjemmefra, om enn i saktere tempo enn normalt, mens samboeren min som tok den samtidig har vært helt utslått. 

Ps: Husk at det ikke er anbefalt å ta Ibux for bivirkninger av vaksinen slik brukeren over her foreslo. 

Sorry avsporing, men hvorfor er det ikke anbefalt med Ibux?

Anonymkode: 5573c...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sorry avsporing, men hvorfor er det ikke anbefalt med Ibux?

Anonymkode: 5573c...b73

Var ikke sikker så googlet det nå og det ser ut som at WHO har gått tilbake på det. Så det er visst helt greit å ta Ibux likevel 😊👌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dagen etter andre dose nå i dag, er ikke i toppform, men kunne jeg vært hos tannlegen ol? Ja.

Flere timer ute på et eller annet? Ja jeg kunne, men hadde ikke akkurat hatt lyst.

Jeg er ikke i toppform. Smerter i kroppen, hodepine, tror kanskje Paracet er på vei ut av kroppen og feber er på vei tilbake. Men et lite æren kunne jeg klart, men hadde ikke hatt lyst til et lengre ett.

Anonymkode: 3460d...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg visst hvor dårlig jeg ble, hadde jeg utsatt avtale dagen etter dose to, ja (fikk Pfizer begge gangene).  Nå ble dato for andre dose endret 3 ganger for mitt vedkommende, så jeg kjørte på, etter å ha endret flere ganger tidligere.  Det var dumt av meg.

Ble vaksinert fredag, var helt fin mandagen derpå, men lørdagen spesielt, var tøff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...