Gå til innhold

Tusen takk til alle med EL-bil som gjør at strømmen blir dyrere, hva skulle vi skulle gjort uten dere?


Kar på 035

Anbefalte innlegg

Tusen takk til alle med EL-bil som gjør at strømmen blir dyrere, hva skulle vi skulle gjort uten dere?

Når dere stikker kontakten til elbilen deres i strømkontakten tenker dere egentlig hvor dyr strømmen egentlig blir. Mener dere at dette er miljøvennlig? Burde dere ikke heller la bilen stå slik at vi som ikke har råd til å kjøpe en Tesla til over en mill kr kunne få råd til å betale strømmen. Tusen takk for at dere egoister tenker på dere selv.

Jeg håper at dere som har el-biler får så mye forbruk at dere får virkelig svi på lommeboka mens vi som har ikke råd til knapt å bruke strøm kan få noe mer rabatt...

så igjen tusen takk til alle som eier EL-bil som gjør strømmen dyrere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor kan du vise til dette egentlig?

Selv håper jeg bensinprisen gjerne dobler seg fra dagens nivå. El til folket! Vi må tenke miljø og vi må tenke klima! Elbilen er et fint alternativ hvis/når man skal kjøre

Anonymkode: 3369f...c32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor kan du vise til dette egentlig?

Selv håper jeg bensinprisen gjerne dobler seg fra dagens nivå. El til folket! Vi må tenke miljø og vi må tenke klima! Elbilen er et fint alternativ hvis/når man skal kjøre

Anonymkode: 3369f...c32

Dere El-folk tenker ikke på miljøet og klima, dere tenker kun på dere selv og ingen andre EGOSITER!!!

Anonymkode: 03a88...b69

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere El-folk tenker ikke på miljøet og klima, dere tenker kun på dere selv og ingen andre EGOSITER!!!

Anonymkode: 03a88...b69

Ikke vår feil at DU er fattig og IKKE har råd til elbil!

Anonymkode: 3369f...c32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elbil koster ikke over en mill. Selv ikke Tesla, den kan du få for under 500k.

Jeg lader elbilen min uten dårlig samvittighet, jeg bor i en liten nybygd leilighet i Oslo som knapt bruker strøm. Sikker på at alle dere med store trekkfulle hus på landet bruker mye mer strøm og i tillegg forurenser med dieselbilene deres. 

Anonymkode: 5dfba...a17

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke det som gjør at strømmen er dyr. Det er vel heller det at Norge tjener fett på eksport av strøm og siden det blir mindre på nordmenn da så skrur de opp prisen. 
 

Ellers så skal det myyyye til før jeg ikke har råd til å betale strømmen til våre 2 el biler. Og den som har råd til dyr elbil har nok ganske så sannsynlig råd til strømmen også. Det skal uansett mye til å betale like mye som det diesel koster nå.

Anonymkode: 0567b...3d8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skyld på de som kom på ideen om selge norsk strøm til EU sånn at vannmagasinene våre blir tomme sånn at vi må kjøpe tilbake dyr strøm laget av kull og gass. molboland

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke vår feil at DU er fattig og IKKE har råd til elbil!

Anonymkode: 3369f...c32

Du er sikkert så rik at du forstår ikke hva det å være fattig....stakkars deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kar på 035 skrev (15 minutter siden):

Tusen takk til alle med EL-bil som gjør at strømmen blir dyrere, hva skulle vi skulle gjort uten dere?

Når dere stikker kontakten til elbilen deres i strømkontakten tenker dere egentlig hvor dyr strømmen egentlig blir. Mener dere at dette er miljøvennlig? Burde dere ikke heller la bilen stå slik at vi som ikke har råd til å kjøpe en Tesla til over en mill kr kunne få råd til å betale strømmen. Tusen takk for at dere egoister tenker på dere selv.

Jeg håper at dere som har el-biler får så mye forbruk at dere får virkelig svi på lommeboka mens vi som har ikke råd til knapt å bruke strøm kan få noe mer rabatt...

så igjen tusen takk til alle som eier EL-bil som gjør strømmen dyrere.

Vil tro utenlandskablene har mer med strømprisen å gjøre, elbilene er en fjert i Norge

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandsafari skrev (3 minutter siden):

skyld på de som kom på ideen om selge norsk strøm til EU sånn at vannmagasinene våre blir tomme sånn at vi må kjøpe tilbake dyr strøm laget av kull og gass. molboland

De kan godt få noe av kritikken de også

Anonymkode: 03a88...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere El-folk tenker ikke på miljøet og klima, dere tenker kun på dere selv og ingen andre EGOSITER!!!

Anonymkode: 03a88...b69

Hva er en «Egosist»? Nok om det, du må gjerne vise til kilder som tilsier at det er el biler som er skyld i strømprisene. Har sjekket litt selv og finner ikke artikler som henviser til el biler, men de viser til andre fakta som er årsak til prisøkningen. Men i kjent stil så er vel dette «fake News»

Anonymkode: b7e22...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Kar på 035 said:

Tusen takk til alle med EL-bil som gjør at strømmen blir dyrere, hva skulle vi skulle gjort uten dere?

Når dere stikker kontakten til elbilen deres i strømkontakten tenker dere egentlig hvor dyr strømmen egentlig blir. Mener dere at dette er miljøvennlig? Burde dere ikke heller la bilen stå slik at vi som ikke har råd til å kjøpe en Tesla til over en mill kr kunne få råd til å betale strømmen. Tusen takk for at dere egoister tenker på dere selv.

Jeg håper at dere som har el-biler får så mye forbruk at dere får virkelig svi på lommeboka mens vi som har ikke råd til knapt å bruke strøm kan få noe mer rabatt...

så igjen tusen takk til alle som eier EL-bil som gjør strømmen dyrere.

Du må gjerne vise til kilder på din påstand. Frem til nå har jeg funnet mange artikler som tar for seg strømprisene og ikke i en eneste en er el bilen nevnt. Hvor har du lest dette? Eller er du bare furten fordi du ikke har råd til å kjøpe bil selv?

Anonymkode: b7e22...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kar på 035 skrev (19 minutter siden):

Tusen takk til alle med EL-bil som gjør at strømmen blir dyrere, hva skulle vi skulle gjort uten dere?

Når dere stikker kontakten til elbilen deres i strømkontakten tenker dere egentlig hvor dyr strømmen egentlig blir. Mener dere at dette er miljøvennlig? Burde dere ikke heller la bilen stå slik at vi som ikke har råd til å kjøpe en Tesla til over en mill kr kunne få råd til å betale strømmen. Tusen takk for at dere egoister tenker på dere selv.

Jeg håper at dere som har el-biler får så mye forbruk at dere får virkelig svi på lommeboka mens vi som har ikke råd til knapt å bruke strøm kan få noe mer rabatt...

så igjen tusen takk til alle som eier EL-bil som gjør strømmen dyrere.

Nok et lavpanna innlegg på KG...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere grunner til at strømmen er dyr el-biler er bare en av mange. Jo større etterspørsel det er jo dyrere blir strømmen, NVE har ytret bekymring for at vi ikke har kapasitet til det "grønne skiftet" de vi ikke har ett strømnett som er laget for håndtere en så enorm etterspørsel

ACER er en annen grunn siden vi kobler oss til ett market som skriker etter billig strøm noe som fører til at norske priser vil følge det europeiske markedet mer. Norge kjøper tilbake gass,kull og atomkraft som stadig blir pålagt høyere kvotepriser

Anonymkode: f2802...4f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du åpenbart sitter på det komplette regnestykket over alle faktorer som spiller inn for å konkludere at diesel/bensin er å foretrekke mht miljø og kostnader. Så vi må bare bøye oss i støvet og akseptere at du har 100% rett.

Anonymkode: 4ac82...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (1 minutt siden):

Nok et lavpanna innlegg på KG...

Hvorfor svarer du da? Lurer jeg på :)

Anonymkode: 03a88...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kar på 035 said:

Tusen takk til alle med EL-bil som gjør at strømmen blir dyrere, hva skulle vi skulle gjort uten dere?

Når dere stikker kontakten til elbilen deres i strømkontakten tenker dere egentlig hvor dyr strømmen egentlig blir. Mener dere at dette er miljøvennlig? Burde dere ikke heller la bilen stå slik at vi som ikke har råd til å kjøpe en Tesla til over en mill kr kunne få råd til å betale strømmen. Tusen takk for at dere egoister tenker på dere selv.

Jeg håper at dere som har el-biler får så mye forbruk at dere får virkelig svi på lommeboka mens vi som har ikke råd til knapt å bruke strøm kan få noe mer rabatt...

så igjen tusen takk til alle som eier EL-bil som gjør strømmen dyrere.

Du er hjertelig velkommen! 🥰

Anonymkode: 935db...4d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...