Gå til innhold

Noen her som røyker rullings?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg røkte fra jeg var 24 til 39 og det var tiedemanns gul 3 og camel rulletobakk da det er billigere enn ferdigsigaretter også er det morro å perfeksjonere kunsten å rulle.

Av ferdigrøk røkte jeg camel, teddy, south state, blue master,pall mall. Alle uten filter.

Så kunne det slenge en og annen cigar, davidoff. 

Var vel student for så å jobbe i landbruket.

Endret av Flintis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flintis skrev (27 minutter siden):

Jeg røkte fra jeg var 24 til 39 og det var tiedemanns gul 3 og camel rulletobakk da det er billigere enn ferdigsigaretter også er det morro å perfeksjonere kunsten å rulle.

Av ferdigrøk røkte jeg camel, teddy, south state, blue master,pall mall. Alle uten filter.

Så kunne det slenge dn og annen cigar, davidoff. 

Var vel student fof så å jobbe i landbruket.

Finnes det ferdigrøyk uten filter i Norge/Sverige nå? 
Jeg pleier ofte å knekke av og røyke uten filteret på Rød Prince 100, det er digg! 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TinaEmilie98 skrev (10 timer siden):

Finnes det ferdigrøyk uten filter i Norge/Sverige nå? 
Jeg pleier ofte å knekke av og røyke uten filteret på Rød Prince 100, det er digg! 😍 

Det vet jeg ikke, har ikke røkt på 15 år😊 Jeg knakk også av filteret i nøden, og fant ut at filtersigaretter er mye dårligere i smaken enn sigaretter uten filter. Prince er kanskje av de bedre i så måte.

Mulig pall mall holdt ut lengst, nå har de jo gjemt bort all røyken også.

Sikkert så jeg ikke skal bli fristet, men jeg har lurt dem for jeg har både cigarer tiedemans gul og camel liggende, en kan jo ikke være uten røk i huset😊 da kjøper en seg bare ny, og da må en jo ta den første cigaretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (12 timer siden):

Det vet jeg ikke, har ikke røkt på 15 år😊 Jeg knakk også av filteret i nøden, og fant ut at filtersigaretter er mye dårligere i smaken enn sigaretter uten filter. Prince er kanskje av de bedre i så måte.

Mulig pall mall holdt ut lengst, nå har de jo gjemt bort all røyken også.

Sikkert så jeg ikke skal bli fristet, men jeg har lurt dem for jeg har både cigarer tiedemans gul og camel liggende, en kan jo ikke være uten røk i huset😊 da kjøper en seg bare ny, og da må en jo ta den første cigaretten.

Det skal jeg prøve å finne… Syns det er mye bedre uten filter!

Ja, Rød Prince er den beste ferdigrøyken. Sterk, og med ren og god smak! Det er kun den, eller Tiedemanns Rød jeg røyker. Det er bare så dumt at Tiedemanns Rød ikke er i 100’s… De korte sigarettene for små… må jo ta to etterhverandre da 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TinaEmilie98 skrev (16 timer siden):

Det skal jeg prøve å finne… Syns det er mye bedre uten filter!

Ja, Rød Prince er den beste ferdigrøyken. Sterk, og med ren og god smak! Det er kun den, eller Tiedemanns Rød jeg røyker. Det er bare så dumt at Tiedemanns Rød ikke er i 100’s… De korte sigarettene for små… må jo ta to etterhverandre da 😅

Pall Mall uten filter var i 100's også litt syrlige i smaken. Det kan være de har redusert innholdet i sigarettene underveis også. 

Dette gjør jo bare at en røker mer som du sier. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (På 5.10.2021 den 2.45):

Pall Mall uten filter var i 100's også litt syrlige i smaken. Det kan være de har redusert innholdet i sigarettene underveis også. 

Dette gjør jo bare at en røker mer som du sier. 

 

Ja, at sigarettene er mildere gjør jo ikke annet enn at man røyker mer! Er jo bare tett at det skal være grense på det! 
Det er jo nikotinen kroppen trenger, og om man ikke får nok nikotin tar man jo bare en røyk til… Derfor er det mye bedre med rullings!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 14.45):

Alder: 

Mann/kvinne:

Yrke:

Hvorfor røyke du rullings:

Hvilket merke tobakk:

Hvor mye røyker du:

36 år

Mann

Sjømann

Rullings er billigere og smaker best

Rød 3 og karva blad

Røykte alt fra 10-30 rullings om dagen men prøver å legge tobakken på hylla. Ikke røykt på 14 dager nå. 

Bekrefter sikkert noen stereotyper nå men jeg tror rett og slett de jeg jobber med(alle røyker rullings) gir seg blanke i hva andre mener...

..og godt er det. 

 

Anonymkode: e076a...0a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 8.57):

Jeg ser det oftere enn man kanskje skulle tro 😂 

Her om dagen så jeg faktisk ei jente som jeg tipper var rundt 20, som satt på uteservering på en kafé og røyka Rød Mix. Ho hadde skikkelig gravidmage, og en unge i barnevogn 👏

Anonymkode: 51aee...280

Fobauser meg at folk ikke har bedre vett enn dette i 2021 

Anonymkode: fffc0...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Fobauser meg at folk ikke har bedre vett enn dette i 2021 

Anonymkode: fffc0...c09

Er ikke alle som klarer å slutte!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TinaEmilie98 skrev (På 3.11.2021 den 16.12):

Rød3 ❤️

321CB96D-0323-4B5E-94CD-51E62EBC840D.jpeg

Du ruller ugjevnt. Du må løsne litt på tobakken først så legger du tobakken i passe mengde oppi papiret jevnt med den ene enden, så stapper du det gjevnt ned i papiret kniper av det andre enden ruller og limer.

Da blir det bedre trekk. Ikke blir det så mye rusk i tobakken heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (1 time siden):

Du ruller ugjevnt. Du må løsne litt på tobakken først så legger du tobakken i passe mengde oppi papiret jevnt med den ene enden, så stapper du det gjevnt ned i papiret kniper av det andre enden ruller og limer.

Da blir det bedre trekk. Ikke blir det så mye rusk i tobakken heller.

Ok… jeg løsner jo opp tobakken først! Har ikke no problem med rusk… 
Det viktigste syns jeg er å ha nok tobakk, så man får god tykkelse, også at det ikke rulles for stramt. Da får man god trekk og mye røyk 🙂

Endret av TinaEmilie98
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TinaEmilie98 skrev (1 time siden):

Ok… jeg løsner jo opp tobakken først! Har ikke no problem med rusk… 
Det viktigste syns jeg er å ha nok tobakk, så man får god tykkelse, også at det ikke rulles for stramt. Da får man god trekk og mye røyk 🙂

Det høres bra ut😊 det bare så litt ugjevnt ut. Tykkelse kan jo være en smakssak, rent praktisk er det greit om det blir igjen noen få papirer på pakka slik at en ikke går tom for papir.

Nei det må ikke rulles for stramt eller løst det må være litt fjæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flintis skrev (1 minutt siden):

Det høres bra ut😊 det bare så litt ugjevnt ut. Tykkelse kan jo være en smakssak, rent praktisk er det greit om det blir igjen noen få papirer på pakka slik at en ikke går tom for papir.

Nei det må ikke rulles for stramt eller løst det må være litt fjæring.

Jeg syns det er best med så tykke som mulig. Mest mulig tobakk gir best smak, og flest trekk av røyken 🙂

Ja, å gå tom for papir er jo krise 🤦🏼‍♀️ Men jeg har som regel noen papir igjen, så jeg har alltid pakker med ekstra papir i veska! Dessuten har jeg alltid med meg ferdigrøyk også 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TinaEmilie98 skrev (8 minutter siden):

Jeg syns det er best med så tykke som mulig. Mest mulig tobakk gir best smak, og flest trekk av røyken 🙂

Ja, å gå tom for papir er jo krise 🤦🏼‍♀️ Men jeg har som regel noen papir igjen, så jeg har alltid pakker med ekstra papir i veska! Dessuten har jeg alltid med meg ferdigrøyk også 😂

Ja det er vel ingen å bomme av heller lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Nå er det 30 år siden jeg sluttet, men jeg foretrakk helt klart rullings. Gul Mix 4 eller Drum. 
Det hadde et harrystempel da også i mine miljøer, men jeg kunne (og kan!) rulle perfekte sylindre og fikk berettiget kred for det. 
Var oppe 30 om dagen når jeg sluttet, og sluttet på dagen. 
Festrøyker fremdeles, men er ikke fristet til å begynne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...