Gå til innhold

Julevarer i butikkene - Hva gleder du deg mest til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skruttveig skrev (3 timer siden):

Ribbe kjøpte jeg i varmdisken på Mega for et par måneder siden, en herlig forsmak på julen! 😄 Det var et par store lag svor som hadde falt av, jeg ba om å kjøpe dem spesifikt. De var sprø som baconchips og samtidig karamellkonsistens. Jeg gleder meg sånn til ribbesvor!

Høres digg ut, jeg får holde øye med varmdiskene jeg også, det frister med en forsmak. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere som savner julebrunost: vanlig Brunost eller Prim med et dryss kardemomme er en god trøst ❣️

Anonymkode: 4618f...28d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 13.33):

Nå er det ikke lenge før julevarene kommer i butikk. Alltid blir det styr rundt det, fordi det kommer for tidlig. Selv syns jeg det er en hyggelig påminnelse om at vi nærmer oss den fineste årstiden.

Hvilke julevarer gleder du deg mest til?

For min del må det være Berthas doble sjokoladeflarn. Jeg tror ingenting er bedre enn deilig morgen med det og god kaffe til. Det er så herlig kombinasjon!

Også er det alltid stas med diskusjonene om julebrus. Gleder meg veldig til julebrusen kommer i butikken igjen!

Anonymkode: bc942...a2a

brun julebrus, vet det kommer allerede i slutten av september, men kjøper aldri før midten av November, synes butikkene ødelegger julestemmingen

Anonymkode: 60d6c...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal jeg ikke ha noen julevarer, jeg har alt jeg trenger, men jeg gleder meg til å se på juleutstillingene som kommer hvert år. 
"Vindus-shopping" er veldig koselig i førjulstiden.  :)

Anonymkode: fd8fa...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 15.36):

Det er jeg så enig i. Og jeg skulle til å skrive det samme . Jeg lager lykken hjemme i form av trivelige stunder, nybakte julekaker og tente lys sammen med mine nærmeste. 

Anonymkode: 9870c...a6f

 

A-hunter skrev (På 16.9.2021 den 15.33):

Jeg gleder meg til å samle familien min rundt bordet som er fylt med deilig mat, god drikke, god stemning med varmen fra peisen og fra de menneskene som virkelig betyr noe for meg her i verden.

Lykke kommer aldri med en strekkode.

 

AnonymBruker skrev (På 17.9.2021 den 0.36):

Gleder til det pyntes med julelys utendørs og med adventslys i vinduene. Er så koselig å gå tur da🤗

Anonymkode: 2871d...e71

Det er mat og drikke forumet, da! Her skal det diskuteres matvarer! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (2 timer siden):

 

 

Det er mat og drikke forumet, da! Her skal det diskuteres matvarer! 😄

Helt enig, og jeg er imponert over de som tror at lys og adventslys er gratis! Det samme med julekaker, ingrediensene koster, enten man vil eller ikke. For ikke å snakke om den gode maten og drikken til @A-hunter, neppe helt gratis det heller!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
Brunhilde skrev (2 timer siden):

Helt enig, og jeg er imponert over de som tror at lys og adventslys er gratis! Det samme med julekaker, ingrediensene koster, enten man vil eller ikke. For ikke å snakke om den gode maten og drikken til @A-hunter, neppe helt gratis det heller!

Ja liksom at de sitter der i mørket uten strøm, lys og julekos.. de har iallfall hverandre 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (12 timer siden):

Ja liksom at de sitter der i mørket uten strøm, lys og julekos.. de har iallfall hverandre 😄

Det er jo det viktigste med julen. At man har hverandre 😍 Da trengs det ingen strekkode 😇

😂

 

Anonymkode: bc942...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (På 16.9.2021 den 15.33):

Jeg gleder meg til å samle familien min rundt bordet som er fylt med deilig mat, god drikke, god stemning med varmen fra peisen og fra de menneskene som virkelig betyr noe for meg her i verden.

Lykke kommer aldri med en strekkode.

Deilig mat - kommer ofte med en strekkode
God drikke - kommer ofte med en strekkode
Lykke - kommer aldri med en strekkode,  ikke engang når en viktig forutsetning er den deilige maten og gode drikken?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo det viktigste med julen. At man har hverandre 😍 Da trengs det ingen strekkode 😇

😂

 

Anonymkode: bc942...a2a

Helt sant, man kan sulte i julen så lenge man har hverandre, og du forstår ikke ironi!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (12 minutter siden):

God drikke - kommer ofte med en strekkode
Lykke - kommer aldri med en strekkode,  ikke engang når en viktig forutsetning er den deilige maten og gode drikken?

Du gjentar og gjentar men altså, andre i tråden har bedt meg ryke og reise fra denne tråden, så det er litt utfordrende dette;

Nei, jeg tror ikke at mat og drikke er gratis. Jeg vet at mat, drikke, telys og servietter koster penger. Dette skjønner du sikkert at jeg skjønner ved litt nærmere ettertanke helt av deg selv? Jeg har såpass tro på deg jeg!

Mitt eneste poeng var at det som gjør jul til jul for meg ikke kommer med en strekkode. Det er freden, roen, stemningen, kosen, tiden, lykken, pynten og gleden. 

At det hører til mat og drikke (med strekkoder) endrer jo ikke på det. 

Det var altså aldri et innlegg om mat koster eller ikke koster penger, eller hva andre må kjøpe for å føle på lykke, men hva jeg gleder meg til, akkurat som trådstarten spør etter.

Å bli en hoggestabbe for kreti og pleti av storforbrukere med digre handlevogner, varme kredittkort og små bevisstheter var aldri min intensjon eller mening.

God jul og en strålende kjøpefest ønskes!

Endret av A-hunter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (7 minutter siden):

Du gjentar og gjentar men altså, andre i tråden har bedt meg ryke og reise fra denne tråden, så det er litt utfordrende dette;

Nei, jeg tror ikke at mat og drikke er gratis. Jeg vet at mat, drikke, telys og servietter koster penger. Dette skjønner du sikkert at jeg skjønner ved litt nærmere ettertanke helt av deg selv? Jeg har såpass tro på deg jeg!

Mitt eneste poeng var at det som gjør jul til jul for meg ikke kommer med en strekkode. Det er freden, roen, stemningen, kosen, tiden, lykken, pynten og gleden. 

At det hører til mat og drikke (med strekkoder) endrer jo ikke på det. 

Det var altså aldri et innlegg om mat koster eller ikke koster penger, eller hva andre må kjøpe for å føle på lykke, men hva jeg gleder meg til, akkurat som trådstarten spør etter.

Å bli en hoggestabbe for kreti og pleti av storforbrukere med digre handlevogner, varme kredittkort og små bevisstheter var aldri min intensjon eller mening.

God jul og en strålende kjøpefest ønskes!

Det er du som har misforstått spørsmålet, trådtittelen er: Julevarer i butikkene - Hva gleder du deg mest til? Altså, hvilke julevarer gleder du deg til du kan kjøpe, ikke hva ved julen gleder du deg til? Hadde det siste vært spørsmålet, så ville ditt første svar vært både veldig bra og innenfor det ts spør om, men i dette tilfellet bommet du i ditt forsøk på å være bedre enn andre.

Endret av Brunhilde
Uteglemt ord
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fortsetter med trådens tema jeg!

Jeg gleder meg såååå til klementiner! Jeg spiser enorme mengder klementiner hvert år, men kun i desember når de er best.  🍊

Anonymkode: 8016d...88c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (26 minutter siden):

Du gjentar og gjentar men altså, andre i tråden har bedt meg ryke og reise fra denne tråden, så det er litt utfordrende dette;

Nei, jeg tror ikke at mat og drikke er gratis. Jeg vet at mat, drikke, telys og servietter koster penger. Dette skjønner du sikkert at jeg skjønner ved litt nærmere ettertanke helt av deg selv? Jeg har såpass tro på deg jeg!

Mitt eneste poeng var at det som gjør jul til jul for meg ikke kommer med en strekkode. Det er freden, roen, stemningen, kosen, tiden, lykken, pynten og gleden. 

At det hører til mat og drikke (med strekkoder) endrer jo ikke på det. 

Det var altså aldri et innlegg om mat koster eller ikke koster penger, eller hva andre må kjøpe for å føle på lykke, men hva jeg gleder meg til, akkurat som trådstarten spør etter.

Å bli en hoggestabbe for kreti og pleti av storforbrukere med digre handlevogner, varme kredittkort og små bevisstheter var aldri min intensjon eller mening.

God jul og en strålende kjøpefest ønskes!

Veldig nedlatende. Er du like nedlatende med dine "kjære" rundt bordet i julen?

Anonymkode: bc942...a2a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (17 minutter siden):

Det er du som har misforstått spørsmålet, trådtittelen er: Julevarer i butikkene - Hva gleder du deg mest til? Altså, hvilke julevarer gleder du deg til du kan kjøpe, ikke hva ved julen gleder du deg til? Hadde det siste vært spørsmålet, så ville ditt første svar vært både veldig bra og innenfor det ts spør om, men i dette tilfellet bommet du i ditt forsøk på å være bedre enn andre.

Dette gir deg stor glede og lirker frem både kreativiteten og syrligheten du har i deg.

Det trenger du nok. Falmende blomster trenger også næring.

PS! Alt godt har en ende, og det gjelder også mine bidrag i denne tråden. Til glede og ikke minst til irritasjon. Livet er likevel altfor kort til å kakle om måltider om tre måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...