Gå til innhold

Dansk avis: Norge, hvis dere med, 12 000 milliarder på bok, ikke kan gjennomføre et grønt skifte, så kan ingen!


Gab

Anbefalte innlegg

Lolllll skrev (1 minutt siden):

Pga Norges (AP/Høyre m.fl) valgte medlemskap tilknyttet EU, og salg av alle naturressurser som produserer strøm i Norge, til private (utenlandske store) selskaper, og dertil salg av norsk strøm til utlandet, så kan vel ikke Norge gi billigere strøm til folket sitt heller? 

Og alt skal over på strøm. Til 3 * strømprisen foreløpig. 

Hva er fremtidsskrivningene om antatt strømpris? I 2, 3, 5, 10, 15, 25, 45 år fremover? Ser de for seg strøm uten særlig kostnad? Eller høy kostnad slik som nå skjer? 

Og hvor mye av landskapet der øynene hviler seg, skal dekkes av gigantiske vindturbiner som roterer? Eid av få familier som eier de største selskapene i verden. Hva ser de for seg? Planen?

Ja man kan virkelig undre seg over hva den egentlige planen er..dette er skremmende utvikling. Det virker som politikere har vanskelig for å trekke logiske slutninger - og driter i at de er folkevalgt (folket ville ikke ha strømkablene ut av landet..folket vil ikke ha vindmøller..men folket blir totalt overkjørt)

Konsekvensen blir jo at forbrukerne mister kjøpekraft - som igjen fører til at bedrifter går konkurs. Vi er på full fart inn i fortiden. 
Jeg tenker med skrekk på alle barnefamiliene med lån langt over pipa..hvordan vil det gå med disse familiene når strømprisene tredobles og boligrenta går opp? Enda flere barn under fattigdomsgrensen. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, Drizzt said:

Å, såpass - 34. plass ut av 200 i en rangering om CO2 utslipp betyr ''nordmenn forurenser mer enn nesten alle andre''? 😂Måler du forurensning kun i CO2 utslipp eller finnes det også andre måter å forurense på? Selv i denne rangeringen er det 33 land foran Norge, så man er ganske langt unna å hevde at ''nesten alle'' er bak oss. Hadde vi vært i topp 5 i denne rangeringen, så kunne jeg vært enig at i denne rangeringen er det nesten alle som er bak Norge, men seriøst ... Jeg ser på 9.plass er den folkerike og enorme landet Luxemburg som med sine 600 tusen klarer virkelig å komme i topp 10 :fnise: Skikkelig versting i forurensning. Eh, nei. CO2 utslipp var det vel. 

Altså her mener jeg oppriktig og ganske seriøst at du fremstiller et lite nyansert bilde som ikke tar med seg det store bildet. Jeg har følelsen av at det ikke er veldig mange elbiler i de fleste land bak oss i rangeringen. Eller at de ikke er like flinke med kildesortering og recycling overalt som i Norge. 

Nordmenn er faktisk på andreplass i Europa når det kommer til personlig konsum (Nordmenn med nest høyest konsum i Europa - SSB). Så vi kjøper masse varer fra bl.a. Kina, for billig må det jo være og så klager vi på Kina. Viii er jo bare skarve 5 millioner så vi kan gjøre hva vi vil i Norge! Se på Kina daaa! Fy og fysj DE forurenser de! Har ikke noe å si hva vi gjør, alle andre enn Norge må gjøre noe først så kan vi vurdere det...og lande på at vi ikke gidder da heller for vi vil spise biff og fly til Thailand. Heia Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudelutt1 skrev (3 minutter siden):

Nordmenn er faktisk på andreplass i Europa når det kommer til personlig konsum (Nordmenn med nest høyest konsum i Europa - SSB). Så vi kjøper masse varer fra bl.a. Kina, for billig må det jo være og så klager vi på Kina. Viii er jo bare skarve 5 millioner så vi kan gjøre hva vi vil i Norge! Se på Kina daaa! Fy og fysj DE forurenser de! Har ikke noe å si hva vi gjør, alle andre enn Norge må gjøre noe først så kan vi vurdere det...og lande på at vi ikke gidder da heller for vi vil spise biff og fly til Thailand. Heia Norge.

Og så står det i lenken din: 

Norge ble bare slått av Luxembourg i personlig konsum per innbygger i Europa i 2017.

Wow, Norge er slått av et land med 600 tusen befolkning! Tallene per capita har lite verdi når det er snakk om land med liten befolkning. Hvis du leser hele artikkelen, så ser du at det ikke er noe dramatikk i funnene. Det handler tross alt om mat, alkoholfrie drikker, tobakk, rekreasjon og kultur. Så vidt jeg vet er det ingen masseimport av mat i Norge fra Kina eller alkoholfrie drikker og tobakk. Eller kultur. Og så står det:

I land med høyt BNP per innbygger er ofte nivået på personlig konsum per innbygger også høyt.

Så løsningen er å bli fattige for å få ned personlig konsum av mat, alkoholfrie drikker, tobakk og også narkotika ble nevnt der. Tommel opp altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (12 timer siden):

Hvorda skal vi få det til på tvers av grensende, om alle tenker det ikke er noen vits i og begynne først? Noen må vell nesten begynne, hva om alle andre land også venter?

Begynne med hva da?  Et grønt skifte fordrer veldig mye ny teknologi.  Norge er helt avhengig av andre land for å få dette til.  

Se bare nå hva som skjer med strømprisene.  Norge er stor eksportør av gass til UK og resten av europa.  Om vi kuttet dette nå ville strømprisene nå skyhøye nivå og normale husstander ikke greie å betale dette.  Her må Norge og resten av europa finne løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Drizzt said:

Og så står det i lenken din: 

Norge ble bare slått av Luxembourg i personlig konsum per innbygger i Europa i 2017.

Wow, Norge er slått av et land med 600 tusen befolkning! Tallene per capita har lite verdi når det er snakk om land med liten befolkning. Hvis du leser hele artikkelen, så ser du at det ikke er noe dramatikk i funnene. Det handler tross alt om mat, alkoholfrie drikker, tobakk, rekreasjon og kultur. Så vidt jeg vet er det ingen masseimport av mat i Norge fra Kina eller alkoholfrie drikker og tobakk. Eller kultur. Og så står det:

I land med høyt BNP per innbygger er ofte nivået på personlig konsum per innbygger også høyt.

Så løsningen er å bli fattige for å få ned personlig konsum av mat, alkoholfrie drikker, tobakk og også narkotika ble nevnt der. Tommel opp altså.

At Norge blir slått av Luxemburg er jo ikke noe rart så lenge de har høyere personlig konsum? Det er jo slik per capita fungerer. Men det ansvarliggjør jo befolkningen i land som helst vil grave hodet ned i sanden og mene at de kan leve som konger fordi de er så få.

Les artikkelen en gang til:

Mat/drikke: Norges konsum av mat og alkoholfrie drikkevarer lå 4 prosent under snitt

Alkohol og tobakk: Norges konsum var 5 prosent under EU snittet

Restauranter og hoteller: Norske innbyggere ligger under gjennomsnittet i EU på dette feltet

Fritidsvarer og tjenester (som pakkereiser): Norge med forbruk på  42 prosent over EU

Så nei, det er ikke forbruket av mat, tobakk, alkohol og restaurantbesøk som drar oss opp på en andreplass hvertfall. I artikkelen står også:

Personlig konsum er et uttrykk for mengden varer og tjenester som forbrukes individuelt, uavhengig av om det er husholdningene eller det offentlige som betaler for disse.

Løsningen er ikke en enkelt ting, men at Nordmenn burde redusere sitt forbruk og flyreiser vil være ett av punktene som kan hjelpe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (18 timer siden):

MDG og de andre klimaekstremistene som ensidig fokuserer på å få igjennom ekstreme tiltak som oljestans, men aldri nevner eller kritiserer land som Kina som øker sine utslipp. Det har langt større konsekvenser for kloden når det er 1.4 milliarder mennesker det er snakk om.

Så det er ingen som har sagt at de mener  "at bare nordmenn skal få redusert vår levestandard med symboltiltak, mens Kina skal fortsette å få øke sine utslipp." ? Det handler egentlig om at du ikke forstår hvorfor norske politikere snaker om Norge og ikke Kina. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Så det er ingen som har sagt at de mener  "at bare nordmenn skal få redusert vår levestandard med symboltiltak, mens Kina skal fortsette å få øke sine utslipp." ? Det handler egentlig om at du ikke forstår hvorfor norske politikere snaker om Norge og ikke Kina. 

De fokuserer på Norge ja, med våre promiller av verdens utslipp. Mens de aldri kritiserer Kina som står for en stor andel av verdens utslipp alene. De sier det ikke, men det er tydelig at de mener at Norge og andre vestlige land skal rasere vår økonomi og levestandard, mens Kina skal få fortsette å øke sine og ødelegge planeten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (Akkurat nå):

De fokuserer på Norge ja, med våre promiller av verdens utslipp. Mens de aldri kritiserer Kina som står for en stor andel av verdens utslipp alene. De sier det ikke, men det er tydelig at de mener at Norge og andre vestlige land skal rasere vår økonomi og levestandard, mens Kina skal få fortsette å øke sine og ødelegge planeten vår.

Kanskje du skal prøve og lese deg opp på hvordan demokratier fungerer. Du skjønner når vi stemmer ved valg av regjering i Norge, så bestemmer vi hvem som skal styre Norge ikke Kina. Norske politikere har ikke mandat til og styre Kina. Det betyr ikke at de ønsker at " Kina skal fortsette å få øke sine utslipp." , men at Norge styrer Norge og Kina styrer Kina. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (11 timer siden):

Det kan du si. Gass gir mindre utslipp enn kull og olje. Gasskraftverk pluss elbiler er mye bedre enn diesel på tanken.

Uansett: Norge og de fleste land sier de skal bli klimanøytrale innen 2050. Vi skal altså ned til NULL og det ganske fort.

Det er bare én måte å oppnå det målet, og det er å skifte ut omtrent all fossilbasert energi med annen energi.

Det krever tøffe valg. Man kan for eksempel ikke si nei til all ny energi og kalle seg et miljøparti (a la Rødt). Da står man i veien for målet.

Jeg er motstander av å dekke hele fjellheimen med vindturbiner, men vindturbiner til havs og egnede steder til lands må man pinadø kunne si ja til hvis man bryr seg om klimaet.

Ganske enig, men ser ikke hvordan det er forenelig at norge skal være først ut, siden vi bor så spredt og har et kaldt klima. Store deler av befolkningen må ha traktor for å bane vei til jobb og vi er noenlunde avhengig av drivstoff basert anlegsmaskiner for å holde veiene i gang.

 

Og det er bare veiene, så med andre ord dette blir dyrere en hva folket har råd til og kan ikke fatte hvordan dette er forenelig under kapitalisme. Kanskje under en modell hvor automatikkbasert produksjon forsyner befolkningen med det aller meste gratis og samtidig borgerlønn, kan dette være mulig hvis en skal tenke etisk. 

Endret av kikkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (32 minutter siden):

Kanskje du skal prøve og lese deg opp på hvordan demokratier fungerer. Du skjønner når vi stemmer ved valg av regjering i Norge, så bestemmer vi hvem som skal styre Norge ikke Kina. Norske politikere har ikke mandat til og styre Kina. Det betyr ikke at de ønsker at " Kina skal fortsette å få øke sine utslipp." , men at Norge styrer Norge og Kina styrer Kina. 

Vi kan ikke styre Kina, men vi kan kritisere dem for å øke deres utslipp, mens vi kutter våre. Og kreve at de gjør sin del slik vi allerede har for å redusere utslippene, fremfor å fortsette med meningsløse symboltiltak her hjemme som ikke vil bety noe fra eller til for verdens klima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (10 timer siden):

Ja, det er ikke min jobb å gjøre MDG sitt arbeid. De har ambisjonene, de må komme med løsningene. Jeg er opptatt av å se deres løsninger hvis de skal ha troverdighet i mine øyne og skal kjempe for min stemme ved valget. Det viktigste for meg er å se løsningene de kommer med på problemene de sier de vil løse. 

Så det er ikke din jobb og gjøre noe positivt, det er det bare medlemmer av Mdg som skal gjøre?  Når du sier du vill snake om løsningen, så mener du løsningen noen andre skal jobbe frem for at du så skal kritisere og forkaste den. Uten og komme med noe bedre alternativ selv? Jeg ser ikke hvorfor noen skule bry seg om din mening om alt du vill bidra med er kritikk og negativ tenkning? Mdg prøver og gjøre noe, du gjør ingen ting. Jeg må si jeg respekterer Mdg sitt standpunkt litt mer. 

Drizzt skrev (10 timer siden):

Ja, de spørsmålene der må du stille MDG for de har de store ambisjonene om klima og miljø. 

Nå er det ikke Mdg som tror de skal klare og diktere hva Kina gjør, uten og en gang være villig til og gjøre det samme selv. Det er du som sier Norge burde gjøre det, og da er det jo litt interessant og høre hvordan du tenker det skal gjøres? Hvordan skule Mdg vite hvordan du vill de skal gjennomføre din plan?

Drizzt skrev (10 timer siden):

Jeg har svart på spørsmålene dine allerede før du har stilt dem i andre tråder om MDG, så ''teorien'' min er konsistent. 

 

Nei! Det har du ikke, jeg har ikke spurt deg om dette før denne tråden. Hver så snil og link til der vi skal ha snaket om at Norge skulle endre Kina. Om du mener vi har  snaket om dette før. 

Drizzt skrev (10 timer siden):

Vi endrer oss, Norge er kanskje verdensmester i å drive miljøvennlig og omstille seg, men hovedspørsmålet er - hvor mye kan vi gjøre på egen hånd med tydelig effekt på klima før vi vipper over og går konkurs? Enkel matte viser at å bruke hele oljefondet på klimatiltak vil IKKE utgjøre noe forskjell på verdensbasis, men vil ha katastrofale konsekvenser for oss her lokalt i form av økonomisk kollaps, skyhøy arbeidsledighet og sosial uro. Hva vil det hjelpe verdens klima at Norge blir et u-land?  

Dette er jo bare tull, en gjennomsnittlig Nordmann liger i topp for Co2 utslipp. Når vi bare har 34 under oss så betyr det at vi har  over 150 land som leder på og ikke forurense mer per innbygger. En verdensmester er ikke dårligere en nesten alle andre land. 

Drizzt skrev (10 timer siden):

Det handler ikke om hva jeg synes er bedre. Det handler om at 35 av 200 betyr at det er 34 foran oss og det er mange. Dessuten så måles det kun CO2, så hvis du skal være presis, kan du ikke snakke om forurensning generelt. Forurensning innebærer også en rekke stoffer som PCB, DDT, PAH og dioksiner. Sikkert flere. DDT er forbudt i Vesten, men brukes fint mange andre steder i verden. Hvordan måler du denne forurensningen da og hvor er Norge i forhold til andre land?

Jo for all del om du har noen relevante statistiker som tar med disse andre stoffene, så er jeg gjerne med og diskutere dem! Men nå er det nå en gang sånn at FN, alle forskere jeg har hørt, all statistikk og alle nyhetssaker jeg har hørt i forbindelse med klima endringene fokuserer på Co2. Så da går jeg ut i fra at det er litt viktig, og synes vi må kunne snake om dette selv om det helt klart finnes mye annen forurensing som også burde kuttes. Det kan ikke være sånn at vi aldri kan snake om eller jobbe for og få ned utslipp av noe for de det "finnes noe annet som forurenser også".

Drizzt skrev (10 timer siden):

Flere elbiler betyr færre diesel- og bensinbiler på veien. Kildesortering og resirkulering betyr ... trenger jeg virkelig forklare deg hva det betyr for miljøet og klima?

Jeg forstår hvorfor el biler og resirkulering er en bra ting, men jeg forstår ikke hva det har og gjøre med samtalen. Statistikken til FN viser at Nordmenn forurenser mer en over 150 andre nasjonaliteter. Tenker du det er greit og forurense my om man samtidig kjører El bil? Jeg tenker de faktiske utslippene betyr litt mer en hvilken bil vi kjører. 

Drizzt skrev (11 timer siden):

Og et siste spørsmål;

Hvilket land forurenser mest hvis du sammenligner for eksempel Norge og 2 land som ligger mye lengre nede i CO2 rangeringen fra lenken din:

Norge - 7 tonn CO2 per capita (5 mil befolkning), dvs 35 tonn CO2 fra Norge alene i 2018

Tyrkia - 5 tonn CO2 per capita (82 mil befolkning), dvs 410 tonn CO2 fra Tyrkia alene i 2018

Egypt - 2.5 tonn CO2 per capita (100 mil befolkning), dvs 250 tonn CO2 fra Egypt alene i 2018

Så ... hva tenker du om tallene? Hvilken relevans har per capita når man sammenligner land med få innbyggere og land med mange flere? Det er totalen som gjelder.

Hvem forurenser mest av en Nordman en Tyrker og en Egypter? Svaret er Nordmannen! 

Så spørsmålet er hvorfor en Egypter skulle gå med på og kutte utslippene sinne uten at nordmenn som forurenser mye mer en han gjør det samme? For du skjønner at et lands befolkning består av individer? Jeg tror de færreste individer er villige til og kutte mye i sin levestandard for og berge levestandarden til noen som allerede har det mye bedre. Alle mennesker må bidra for og løse klima krisen, det er ikke sånn at man sliper alt ansvar fordi man tilfeldig vis er født i et lite land. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (5 minutter siden):

Vi kan ikke styre Kina, men vi kan kritisere dem for å øke deres utslipp, mens vi kutter våre. Og kreve at de gjør sin del slik vi allerede har for å redusere utslippene, fremfor å fortsette med meningsløse symboltiltak her hjemme som ikke vil bety noe fra eller til for verdens klima.

Vi oppfordrer allerede alle andre land til og kutte i utslippa. Vi er med og forhandle frem internasjonale klima avtaler som vi oppfordrer alle til og være med på. Men det ville jo blitt lit komisk om nordmenn som er på 35 plass for mest utslipp per  innbygger hadde krevd alt for mye av noen andre. Sten i glashus, dobbelt moral også videre, er vel ikke bra motivasjon for verken Kina eller andre land. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Vi oppfordrer allerede alle andre land til og kutte i utslippa. Vi er med og forhandle frem internasjonale klima avtaler som vi oppfordrer alle til og være med på. Men det ville jo blitt lit komisk om nordmenn som er på 35 plass for mest utslipp per  innbygger hadde krevd alt for mye av noen andre. Sten i glashus, dobbelt moral også videre, er vel ikke bra motivasjon for verken Kina eller andre land. 

Ikke når de vi forventer mer av slipper ut enda mer enn oss, slik som Kina gjør, både totalt og per innbygger. Om klimareligiøse hadde et reelt ønske om å forbedre klimaet ville de kritisert og forsøkt å legge press på disse verstingene, fremfor å fokusere på symbolpolitikk med null effekt her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imariuz skrev (2 minutter siden):

Ikke når de vi forventer mer av slipper ut enda mer enn oss, slik som Kina gjør, både totalt og per innbygger. Om klimareligiøse hadde et reelt ønske om å forbedre klimaet ville de kritisert og forsøkt å legge press på disse verstingene, fremfor å fokusere på symbolpolitikk med null effekt her hjemme.

Norge sliper ut 7,3 per innbygger Kina sliper ut 7,41 per innbygger, det er et land mellom oss på lista. Om vi skal late som vi er moralsk overlegne på grund av 0,38 så kommer andreland til og le av oss! Kina kommer uansett aldri til og ta ordre fra lille Norge, men de kan bli inspirert om vi er smarte nok til å gå foran og utvikler gode løsninger for og minske utslippa. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (9 timer siden):

Begynne med hva da?  Et grønt skifte fordrer veldig mye ny teknologi.  Norge er helt avhengig av andre land for å få dette til.  

Begynne og kutte i utslippa? Jeg tror det er veldig naivt og tro at teknologien skal kunne løse dette problemet alene, har aldri hørt noen forskere eller andre "teknologer" si det er mulig. Selvfølgelig må vi forsøke og samarbeide, men mener du det er et argument for at vi ikke skal gjør tiltak alene?

Stina234 skrev (10 timer siden):

Se bare nå hva som skjer med strømprisene.  Norge er stor eksportør av gass til UK og resten av europa.  Om vi kuttet dette nå ville strømprisene nå skyhøye nivå og normale husstander ikke greie å betale dette.  Her må Norge og resten av europa finne løsninger.

Nå er situasjonen dessverre slik at om menneskeheten ikke greier og kutte utslippa så får det ganske kostbare konsekvenser også. Jeg tror ikke en billig løsning er et alternativ på dette stadiet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (17 minutter siden):

Norge sliper ut 7,3 per innbygger Kina sliper ut 7,41 per innbygger, det er et land mellom oss på lista. Om vi skal late som vi er moralsk overlegne på grund av 0,38 så kommer andreland til og le av oss! Kina kommer uansett aldri til og ta ordre fra lille Norge, men de kan bli inspirert om vi er smarte nok til å gå foran og utvikler gode løsninger for og minske utslippa. 

Forskjellen er altså at vi har fallende utslipp, mens Kina øker sine slik de har fått tommel opp for å gjøre i henhold til Parisavtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Imariuz skrev (5 minutter siden):

Forskjellen er altså at vi har fallende utslipp, mens Kina øker sine slik de har fått tommel opp for å gjøre i henhold til Parisavtalen.

Jeg tror Norge blir led av om vi skal spile 😇 på grund av 0,38 forskjell, og jeg tviler på at Kina bryr seg om hva vi mener uansett. Men om du virkelig tror du kan diktere hva Kina skal gjøre så er det jo bare og prøve, men jeg synes det er bra MDG bruker tiden sin på litt mer realistiske prosjekter! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (12 timer siden):

Ja man kan virkelig undre seg over hva den egentlige planen er..dette er skremmende utvikling. Det virker som politikere har vanskelig for å trekke logiske slutninger - og driter i at de er folkevalgt (folket ville ikke ha strømkablene ut av landet..folket vil ikke ha vindmøller..men folket blir totalt overkjørt)

Konsekvensen blir jo at forbrukerne mister kjøpekraft - som igjen fører til at bedrifter går konkurs. Vi er på full fart inn i fortiden. 
Jeg tenker med skrekk på alle barnefamiliene med lån langt over pipa..hvordan vil det gå med disse familiene når strømprisene tredobles og boligrenta går opp? Enda flere barn under fattigdomsgrensen. 
 

Er ikke du en av disse klimaforskjemperne som ønsker mer fornybar energi og økte co2-priser? Utbygging av vindkraft og høye co2-priser er årsaken til høye strømpriser i Europa, og dermed også Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gab skrev (På 2021-9-15 den 12.34):

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/V945d6/dansk-avis-med-klimastikk-til-norge

Har de rett? Hvordan skal andre lykkes når ikke vi klarer det? Vi har vel bedre forutsetninger enn alle andre? Er løpet kjørt? Er vi nordmenn for egoistiske og korttenkte til å bry oss om andre og kommende generasjoner?

Uanset! Vi er ferdige og ingen vil endre sig! Så penge eller ej, ting går ret til helvede! De rige vil ha mere og de fattige vil ha mere. Hva skal vi gøre? Ingen vil gøre det som skal til, bare tom snak.Vi vil alle snakker så det lyder rigtigt og vi mener det, men det er løgn og lort.Vi bare spiller og vil bare ha det vi har og hele tiden mere. Falsk og politisk, ikke tro at vi klare det. vi ødelægger alt, for at få tilfredsstilt vores reklamatiske forstilling af livet, som betyder alt. For har du ikke det, er du mislykkes!!! Se vores jord nu og så slagter Færøjerne over 1400 hvaler.Det er slut,menneskeheden er klar til at ødelægge alt,som står i vejen for dem. Vi er et krigerigst folk og slagter alt som står ivejen for os, også hinanden!!! Så penge eller ikke? Betyder ingenting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kys mig i røven alle vi!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotosyntesen skrev (På 2021-9-15 den 18.43):

Forstår ikke folk at pensjonsforpliktelsene overgår verdien av oljefondet.

https://www.nettavisen.no/okonomi/slar-alarm-om-oljefondet-oljeinntektene-vil-ikke-vare-store-nok/s/12-95-3423857943

Kan ikke journalister og andre drømmere enkel matematikk?

Hvorfor kan ikke journalister, aktivister og ytre venstre være ærlig å komme med et skikkelig tiltak for å redde verden. La alle som tjener over 400 000 få 70% skatt.

Enkel, latterligt og drømmeland tænkning! politisk og matematisk MENNESKELIGT umuligt. Ingen vil gi fra sig noget og vækst skal være helst være 70%. Regnestykket vil aldig gå op og hvis det gjorde det, ville vil aldrig vide om det. Ropstad, vi tror på dem som styre, men de snyder og laver humbuk. Vi gør alle det og vil ha mere og mere,så fuck os alle!!! Vi vil lyde som om at vi er gode, men det er vi ikke! Vil bare udnytte og stjæle det vi kan, bare falske! Så se det som det er og lad være med at tro ting vil ændre sig og jorden vil redes, for det er umuligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...