Gå til innhold

Hvorfor er folk så misunnelig på unge uføre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
ABM skrev (8 timer siden):

Misunnelig på unge uføre...er folk??? Nei da er jeg ikke folk...

Ok.

Anonymkode: a6d9b...24d

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mange av oss ikke-uføre som er misunnelige har også slitt oss gjennom livet og funnet en dårlig betalt jobb som ikke gir oss noe, er utmattet når vi kommer hjem, men da må vi ta oss av barn og vaske hus. De jeg kjenner som er blitt uføre i ung alder er et par gutter/menn som ikke ville følge strømmen, ikke orket å fullføre videregående, startet opp firmaer men rotet og tullet med det finansielle, og det ble aldri noe. Hadde et lass med ideer mens de satt og røykte hasj og fabulerte, men klarte ikke å bygge opp noe. Har prøvd seg i ulike yrker, men mister jobben pga forsentkomminger og krangler med sjefen. Plutselig lever de livets glade dager, fordi de har blitt uføre ("noe med ryggen"). Nå fester de videre og reiser på ferier, snekrer på hytte, har all verdens tid til å kose seg.

DETTE provoserer meg. Fordi jeg alltid har strevd etter å overholde regler, og være pliktoppfyllende.

Det burde finnes en egen kategori for slike som disse to, som ikke passer inn i arbeidslivet. Nav vet vel til slutt ikke hva de skal gjøre med dem, og da er uførhet en mulighet?

Ufør-kategorien bør være forbeholdt de som faktisk har så store helsemessige utfordringer at de ikke KAN jobbe.

Anonymkode: 52117...56f

Helt enig i alt du skriver. Vi som jobber er ofte veldig slitne og har vår del av sykdommer. Det å være pliktoppfyllende  er nok ikke så vanlig lenger, heller ikke arbeidsmoral. Dessverre.

Anonymkode: 7dd52...1ff

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...