Gå til innhold

FlyLady


Malama

Anbefalte innlegg

Huff, hele denne uken har jeg vært travel og opptatt så det går langsomt når det gjelder flying. Dog har det blitt gjort rent. Vasken er shinet mange ganger og jeg har til og med fått vasket litt under kjøleskapet!

I morgen skal jeg vaske utgangsdøra - et prosjekt som har blitt flyttet fra dag til dag stort sett hele uken!

Neste uke er det ny sone og nye utfordringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har begynt på min tredje dag med Babysteps. Oppvasken får stadig gjennomgå :icon_lol: .

I tillegg har jeg rydda i gangen og garderobeskapet. Det ble en hel søppelsekk med klær, sko og vekser som skal til "resirkulering". Høres jo helt villt ut, men skapet fungerte mer som lager enn som skap til å henge klær. Men, nå er det plass til både klær og sko, og veskene har fått plass på knagger på den ene sida av skapet.

Ikke akkurat Babysteps, men det måtte gjøres. Blir kun det i dag, har fri i morgen så da blir det rydding på badet og bare det. Tidligere skulle jeg rydde hele huset og mer til på fridagene, med det resulatet at nesten ingenting ble gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er :)

Jeg holder meg fortsatt til denne enkle kveldsrutinen min, som jeg belønner me smilefjes.

HAr prestert å bli syk selv nå, så da er det absolutt max av hva jeg orker. Siden min samboer er på bedringens vei så får han stelle litt med meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt 5 minutter room rescue! Har en bod i leiligheten som er bomba. Dvs. jeg har tømt mye og det er ikke så mye ekstra der, men et salig kaos (og stedet der alt som er overflødig i leiligheten havner. Jeg tror faktisk det yngler der inne :overrasket:). 5 minutter blir jo ofte litt mer når man først er i gang.

Først visste jeg ikke hvor jeg skulle begynne, så bestemte jeg meg for å finne frem det som skulle ned i kjellerboden: Esken til DVD-spilleren, den fulle esken som skal til loppemarked (nå erstattet med en tom en, den fylles faktisk fort...), strandmattene og bocciakulene, engangsgrillen (den holder vel til neste år? :sjenert: ). Plutselig så jeg gulvet :overrasket: Og det var plass i kjellerboden også.

Er kjempe fornøyd! :klappe: Håper å ta flere 5 minutter der inne i uken som kommer, og hvem vet, kanskje det blir et rom jeg tør å slippe svigermor inn i neste gang hun kommer eller at jeg har en hylle ledig neste gang noe skal inn der :overrasket:

Noen som tar stafettpinnen jenter? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket inngangsdøra! Etter at mannen tok høytrykksspyleren på hele inngangspartiet og trappen utenfor :) Døren ble skrubbet både utvendig og innvendig og ser nå riktig bra ut.

Planen nå er bare å rydde kjøkkenet før jeg går og legger meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så flinke dere har vært i helgen :klappe:

Selv om flyladie sier at vi ikke skal gjøre så mye i helgen, så har jeg klart å sette hele huset på hodet.

Lørdag fikk vi en ny fryser. Så dermed er den gamle, pluss den under kjøleskapet blitt avrimet, gammel mat er blitt kastet, og det er riktig så pent og oversiktlig i fryseren min (enn så lenge)

Så har jeg bestemt meg for å ta en aldri så liten rundvask i kjellerstua...det trengs. I dag har jeg bare kasta skrot og flytta på litt møbler, så nå står alt på hodet... men det blir...

Ellers har jeg vært flink og gjort alle rutinene mine, så til uka får jeg en ny ting på lista mi. Har ikke helt klart å bestemt meg for hva enda ! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har rydda og vaska badet i dag så nå er all gammel make-up i søpla, tomme krukker og tuber tok samme veien.

Søppelbøtta på kjøkkenet tok jeg fredag, så det trengtes ikke i dag.

Oppvaskkummen skinner og spisebordet er tomt, klesvasken hengt opp og tørre klær i skap og skuffer :klappe: !

Nå har jeg hatt meg en liten surfepause etter middag, og skal støvsuge sofaen mens ungene er ute av huset. Deretter blir det kveldsrutiner + at jeg skal stelle ekstra godt med meg selv i kveld. :dusje: mm. Nå vet jeg jo hvor alle remediene mine er :ler: .

I morgen er det jobb igjen, så da blir det kun babystepsrutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått levert tilbake en del byggevarer som vi ikke kunne bruke, og kjøpt nytt det vi trengte i stede. Kjøpte samtidig svibler og tulipaner som jeg skal sette til jul.

Da jeg kom hjem begynte jeg på fiskegrateng av fisk som jeg hadde kokt i går. Det blir en liten porsjon til meg (mannen jobber overtid) og to til fryseren. Var til og med flink og rydda opp med en gang gratengen gikk i ovnen, så nå kan jeg sitte her og surfte med god samvittighet resten av steketida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så lett å holde det med å rydde papirer i 15 minutter per dag, men jeg trenger sårt å gjøre det, så i dag har jeg kjøpt et ark med små stjerneklistremerker sånn at jeg kan "belønne" meg hver dag jeg faktisk har fått gjort det. Så dag er første dag jeg får en stjerne. Håper det blir en hver dag resten av måneden :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er syk i dag, så orker jeg ikke det helt store.

Smilefjes får jeg stadig på kalenderen, jeg er igang med 4. uke på rad nå! (vel, i går var først dag i den 4. uka) Nytt av i går er enda et hotspot, så nå har jeg to hotspots (typiske der vi legger fra oss alt mulig, så der er noe rot hver eneste dag) Men jeg er innvilget fritak/utsettelse av homeblessinghour, sånn at jeg får hvile.

(sambo var på møte, når han kom hjem bgynte jeg å forklare at jeg var blitt dårlgere, og hvordan det var og sånn, og han så på meg og sa "skal du til legen i morgen da?" Neeeeei, jeg er ikke SÅÅ syk, jeg bare ville søke om å få slippe den ryddetimen.... Innvilget. Jeg trenger da virkelgi ikke lege for å være tett i nesen, vondt i hodet og sliten, je er jo vitterlig bare forkjøla, det er kke noe legn kan gjøre med det.... Men jeg kan jo slippe den helt store innsatsen, hvile er kurn for forkjølelse, sant? Men, smilefjes skal jeg ha, kveldsrutinen min må jegjo kunne klare)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg Malama :icon_razz:

I dag har jeg vært skikkelig flink. Har gjort alle morgen og kveldsrutinene mine. Etter jobb gikk jeg i gang med å rydde skrivepulten min. Fikk tatt unna en del papierer som nok skulle vært signert å sendt for lenge siden... kasta all reklame og sånt som jeg bare må samle på... Og jeg har betalt regninger. Så nå er pungen tom, men samvittigheten ti ganger letter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uten at jeg har planlagt det og gått inn for det har jeg faktisk begynt å kaste all reklame og gamle aviser hver eneste dag :) Det har pågått i flere uker nå og får huset til å se mye bedre ut faktisk. Det blir ikke så mye som samler seg på Hot Spottene når disse tingene er ute av ligningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh... jeg hadde såååå lyst til å bare droppe de der rutinene i dag, men når jeg leser hvor flinke dere er... ja så må jeg jo bare gjøre det i dag også da.

Det e rikke såååå mye som står igjen, men det er det kjedeklige. Oppvaskkummen (som jeg vet det står skinte ting i :( ) å ta av bordet, etter at jeg ikke spiste opp middagen. Fylle vaskemaskina, som ikke er så lett ettersom vi ikke lenger har hauevis med klær som må vaskes, sdien jeg har vaste en maskin hver dag de siste 3 ukene... Hotspottene er ganske så ryddige, og å finne frem klær tar jo bare et halvt minutt. Joda, jeg skal klare det. Egentlig la jeg meg for en time siden da, med ei bok. Jeg er alene hjemme i kveld. Men jeg sto opp fordi telefonen ringte (min samboer som ga beskjed om at han er ventet hjem rundt midtnatt) og nå føler jeg at jeg bare må gjøre det likevel da, selv hvor trøtt og slitn jeg er...

Jaja... jeg skal være flink jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mitt andre klistremerke i går, og er fornøyd med det. Skal nok få et i dag også, og men jeg lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det til helga, for da skal jeg reise bort. Kanskje jeg må ta med meg noe jeg kan gjøre der jeg er? Men jeg vet ikke helt hva det skal være da. Får tenke litt på det...

I går kveld var jeg ekstra flink med kveldsrutinen. Passa på at alt som kunne gjøres klart til morgenen var klart, både klær, tøynettet jeg skulle ha med på jobb, og frokostbordet. Fra i går er vi nemlig ferieforeldre for lille niese. Hun skal være hos oss i litt over to uker, og krever jo litt ekstra tid og oppmerksomhet om morgenen. Men forberedelsene gjorde at det gikk kjempefint, og vi kom oss avgårde på tur til barnehagen før trafikken stoppa seg til. Jeg fikk levert henne, og kom meg på jobb før parkeringsplassen jeg foretrekker å stå på var full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det ei uke siden jeg begynte mitt første babystep, og det har gått kjempebra! Det eneste jeg ikke gjør, og heller aldri kommer til å gjøre, er å ha på sko inne. Det klarer jeg bare ikke....men det er vel mer et amerikansk fenomen det?

I morgen har jeg fri og skal ta helgevasken.Det blir mye enklere nå siden jeg slipper å rydde først. Det er allerede ryddig.

Skal gå over rommet til ungene også. Ikke en del av babysteps, men en tvingende nødvendighet. Skal ikke rydde hele dagen, men starte med en time.

God natt!

:sove:

Endret av Redhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med sko inne gjør ikke jeg heller.

Jeg ser på tv og filmer at de gjør det i amerika. Hun sier også at vi sdal fjerne alle skoene som står innenfor inngangsdøra, og sette dem på rommene til dem de tilhører... absurd for meg... skoene hører da vitterlig til i gangen, ikke på soverommet!

Inne bruker jeg tøfler. Sko bruker jeg ute, og oppbevarer dem i gangen. Jeg følger henne ikke slavsik, for det passer meg rett og slett ikke med sko inne, eller å ha dem på soverommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei helt enig, ikke sko inne her heller!!

Jeg har vært flink pike å gjort alle rutinene mine i snart 10 dager etterhverandre :ironi:

Jommen fortjener jeg ikke premie snart.

I helgen har jeg arbeidshelg.... men jeg skal rote litt rundt i noen gamle klær jeg har lagt av etter ungene og diverse for vi holder på å samle inn klær på jobben som skal sendes til jordskjelvrammede i Pakistan. En fin måte å hjelpe til på, samtidig som jeg blir kvitt noe rot som ligger å slenger rundt her.

Ha ei fin helg :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei helt enig, ikke sko inne her heller!!

Jeg har vært flink pike å gjort alle rutinene mine i snart 10 dager etterhverandre :ironi:

Jommen fortjener jeg ikke premie snart.

Hvorfor ironiflagg?

Jeg nærmer meg forøvrig snart 4 uker i strekk nå... det synes jeg er bra (minnet meg på å gå og starte vaskemaskina...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje falgget er ment som feirng for henne selv?

jeg ser egentlig ikke på det flagget som et ironflag jeg da...

selv om det heter det...

og flinke meg har byttet på senga i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente det nok som feiing ja, men det er og blir et ironiflagg, og når man bruker det slik så ser det ut som om hun aløså IKKE mener det hun skriver, og derved blir det litt usikket hva som er ment, derfor spørr jeg.

For det ER et flagg for å vise ironi.

så jeg ble rett og slett usikker på hva hun mente, derfor spørr jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...