Gå til innhold

Knekkebrød med brunost - er jeg helt på bærtur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått opp 15kg siste 4år, dette skal nå av!

Den siste uken har jeg levd på knekkebrød med brunost. 1 skive brunost per knekkebrød. 
2 knekkebrød tip frokost, to til lunsj, 4 til middag og 2 som mellommåltid. Dette blir 1205kcal per dag. Jeg drikker kun vann/te/Fun light ved siden av.

Mannen mener jeg er dum som tror jeg kan slanke meg på brunost….og jeg vet jo det er kaloririkt, men jeg synes det er så godt at da craver jeg ikke noe annet og er mett og glad. Gikk og ned 1kg forrige uke. Har prøvd knekkebrød med skinke, men synes ikke det er godt og hadde dermed lyst på annen mat og småspise hele tiden.
Er jeg helt på bærtur??

Anonymkode: 73b11...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ligger i underskudd og det eneste målet ditt er å gå ned I vekt så er det bare å kjøre på. Om du bryr deg om å ha en sunn kropp med riktige næringsstoffer osv så er saken en annen, men de færreste på kvinneguiden er opptatt av helse. Kun snarveier.

Anonymkode: 2e3c7...6fc

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert å gi kroppen mer å gå på? Du får jo på ingen måte nok næringsstoffer og kommer til å få mangler. 

Anonymkode: 2ef9b...604

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd knekkebrød med kokt egg og agurkskiver? Godt, sunt og næringsrikt. 

Anonymkode: 0178b...c87

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint gå ned i vekt uten å la kroppen din sultes på og bare gi den knekkebrød med brunost. Det finnes masse av retter å sunne oppskrifter som gir kroppen det den greier uten at du treng å slanke deg på den måten du gjør nå. Jeg ser det på som straff det du gjør nå mot kroppen din, og det er ikke bra. 

Anonymkode: 41e2e...97f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan slanke deg på 100% sjokolade også, bare du ligger innenfor på kcal. 

Men hadde du droppet brunosten til f.eks mager skinke, så hadde du gjort det enda lettere for deg selv! 

For øvrig bør du ikke fortsette med denne knekkebrøddietten din. Du bør få inn mer proteiner! Stek deg en kylling og/eller kok deg et egg i ny og ned. Knekkebrød er svært næringsfattig... Og i lengden er denne ensformheten "skadelig" for deg.

Anonymkode: 982f0...31c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan slanke deg så lenge du er i kaloriunderskudd, men denne måten vil trolig ikke holde i lengden. Med 1200 kalorier om dagen kan du få masse god og næringsrik mat😃

Anonymkode: cf1d4...112

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har gått opp 15kg siste 4år, dette skal nå av!

Den siste uken har jeg levd på knekkebrød med brunost. 1 skive brunost per knekkebrød. 
2 knekkebrød tip frokost, to til lunsj, 4 til middag og 2 som mellommåltid. Dette blir 1205kcal per dag. Jeg drikker kun vann/te/Fun light ved siden av.

Mannen mener jeg er dum som tror jeg kan slanke meg på brunost….og jeg vet jo det er kaloririkt, men jeg synes det er så godt at da craver jeg ikke noe annet og er mett og glad. Gikk og ned 1kg forrige uke. Har prøvd knekkebrød med skinke, men synes ikke det er godt og hadde dermed lyst på annen mat og småspise hele tiden.
Er jeg helt på bærtur??

Anonymkode: 73b11...e34

Brunost er jo mye sukker. Så lenge du går ned som du vil så ser jeg ikke problemet? 

Knekkebrød med kremost er veldig godt når man er på slankern. Om du er på knekkebrød dietten så skal man vel ha normal middagsporsjon, ikke knekkebrød til middag. 

Syns du spiser fryktelig lite da, hva med frukt og grønnsaker? Tips til det er da å ha på kvelden en skål med mager kesam, litt funlight oppi og en håndfull bær. Så er det viktig å beholde muskelmassen når du går ned i vekt. Pass på å få i deg nok proteiner, men ikke for mye. Tror det var 20g proteiner per måltid du bør ha. Også må du bevege deg mer hver dag, gå turer er kjempe fint. Raste ned 10 kg på 3 mnd med å gå 1-2t hver dag. 

Anonymkode: dcc8b...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-)

For å svare samlet.

Jeg sulter ikke på denne kuren.

Jeg vet og den ikke er varig og den sunneste, den er for et kickstart.
 

I dag byttet jeg forøvrig frokosten med to kokte egg. 

Vet kokt skinke er sunnere og mindre kalorier, men jeg liker det ikke, og da klarer jeg ikke holde meg til det. 
 

Jeg trener en time før jobb hver dag. 

Anonymkode: 73b11...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar:-)

For å svare samlet.

Jeg sulter ikke på denne kuren.

Jeg vet og den ikke er varig og den sunneste, den er for et kickstart.
 

I dag byttet jeg forøvrig frokosten med to kokte egg. 

Vet kokt skinke er sunnere og mindre kalorier, men jeg liker det ikke, og da klarer jeg ikke holde meg til det. 
 

Jeg trener en time før jobb hver dag. 

Anonymkode: 73b11...e34

Spørs hvor lenge du har holdt på, men jo kroppen sulter om du ikke gir nok næringsstoffer i lengden. 

Det finnes da mange flere spennende pålegg enn skinke eller brunost. Se litt tips på nett. Og du bør virkelig ha en middag hver dag, med grønnsaker. 

Anonymkode: dcc8b...ccc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørs hvor lenge du har holdt på, men jo kroppen sulter om du ikke gir nok næringsstoffer i lengden. 

Det finnes da mange flere spennende pålegg enn skinke eller brunost. Se litt tips på nett. Og du bør virkelig ha en middag hver dag, med grønnsaker. 

Anonymkode: dcc8b...ccc

Skal bli flinkere med sunn middag. I går spiste jeg salat og svin indrefilet, og det er jo godt. 

Anonymkode: 73b11...e34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar:-)

For å svare samlet.

Jeg sulter ikke på denne kuren.

Jeg vet og den ikke er varig og den sunneste, den er for et kickstart.
 

I dag byttet jeg forøvrig frokosten med to kokte egg. 

Vet kokt skinke er sunnere og mindre kalorier, men jeg liker det ikke, og da klarer jeg ikke holde meg til det. 
 

Jeg trener en time før jobb hver dag. 

Anonymkode: 73b11...e34

«Kickstarten» din vil føre til at kroppen din vil klamre seg til det du spiser senere fordi den tror det er dårlige tider. 

Anonymkode: 2ef9b...604

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok at du vil få mer ut av slankingen om du tenker mer helhetlig på hva du spiser, for du kan spise ganske mye mer skikkelig digg mat for like lite som det du spiser i dag. 

Personlig har jeg stor sans for stekte grønnsaker som brokkoli, asparges, squash, søtpaprika og noen sukkererter med litt kylling og cottagecheese for eksempel som middag og som sansynligvis har mindre kalorier enn dine fire knekkebrød med brunost men er et mye bedre måltid for kroppen - som ett tips..  

Anonymkode: 88666...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar:-)

For å svare samlet.

Jeg sulter ikke på denne kuren.

Jeg vet og den ikke er varig og den sunneste, den er for et kickstart.
 

I dag byttet jeg forøvrig frokosten med to kokte egg. 

Vet kokt skinke er sunnere og mindre kalorier, men jeg liker det ikke, og da klarer jeg ikke holde meg til det. 
 

Jeg trener en time før jobb hver dag. 

Anonymkode: 73b11...e34

Hjernen din sier at du ikke sulter deg fordi fokuset ditt er og gå ned i vekt. men om du lytter bedre til kroppen din så vil den si noe annet. Du må legge vekk fokuset på vekten og heller gi kroppen din de riktige næringer selv om du går ned. Du har bre en kropp og den skal du leve med.

Anonymkode: 41e2e...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en myte å skulle "kickstarte". Du utsetter et problem de fleste har - å faktisk begynne å endre matvanene. Du går ned i vekt over tid om du spiser færre kalorier enn du bruker, men om du ikke endrer dine faste matvaner, hvordan skal du holde vekta nede?

Du vil ikke kunne gå tilbake til de gamle matvanene dine, i alle fall ikke porsjonene. Jeg syns det er mye bedre å starte ved roten av problemet, redusere hva du faktisk spiser, enn å legge på et plaster ved å endre alle matvaner til du ser det fungerer. Fungere vil det, men ikke i lengden. Du kommer til å sprekke på en så næringsfattig og lite variert diett.

Gjør deg selv en tjeneste og spis sunnere mens du går ned, sunt og variert :)

Anonymkode: 4da8f...12f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så lenge du ligger i underskudd og det eneste målet ditt er å gå ned I vekt så er det bare å kjøre på. Om du bryr deg om å ha en sunn kropp med riktige næringsstoffer osv så er saken en annen, men de færreste på kvinneguiden er opptatt av helse. Kun snarveier.

Anonymkode: 2e3c7...6fc

Dette har du helt rett i. Alt handler om snarveier her inne. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg syns det er en myte å skulle "kickstarte". Du utsetter et problem de fleste har - å faktisk begynne å endre matvanene. Du går ned i vekt over tid om du spiser færre kalorier enn du bruker, men om du ikke endrer dine faste matvaner, hvordan skal du holde vekta nede?

Du vil ikke kunne gå tilbake til de gamle matvanene dine, i alle fall ikke porsjonene. Jeg syns det er mye bedre å starte ved roten av problemet, redusere hva du faktisk spiser, enn å legge på et plaster ved å endre alle matvaner til du ser det fungerer. Fungere vil det, men ikke i lengden. Du kommer til å sprekke på en så næringsfattig og lite variert diett.

Gjør deg selv en tjeneste og spis sunnere mens du går ned, sunt og variert :)

Anonymkode: 4da8f...12f

Godt innlegg. Du får MYE mat på samme antall kcal, om du velger litt annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å ikke «slanke deg», men legge om til noe du kan leve med over tid (resten av livet). Du vil ikke gå like fort ned, men om det blir en vane og spise annerledes kan det kanskje hende at du klarer å holde vekten. Selv gikk jeg veldig gradvis ned 6 kg da jeg ble nødt til å kutte ut melk pga allergi. Det er overraskende mange matvarer med melk og veldig vanskelig å finne raske usunne løsninger. Smågodt uten sjokolade er ikke like godt for eksempel. Det er ikke å anbefale å kutte ut melk, bare ment som et eksempel på de dårlige valgene vi tar i hverdagen. Viljestyrke over tid er vel stikkordet. Svært få har viljestyrke til å spise så kjedelig og så lite variert som du beskriver i lang tid. Før eller senere vil du enten gå på en smell, eller få mangelsykdom/spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: 14d86...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Du vil gå ned med å ha et inntak på 1200 kalorier om dagen, men du vil gjøre kroppen din underernært, og det vil bli vanskeligere å holde ved like over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Går helt fint. Bare å ta tilskudd av vitaminer i tillegg

Anonymkode: 69067...d95

Vitaminer er i tillegg til at hun faktisk spiser grønnsaker og frukt, det ser jo ikke ut som om hun spiser det i det hele tatt. 

Anonymkode: dcc8b...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...