Gå til innhold

til deg som giftet deg på rådhuset....pyntet du deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker liksom at da forstår alle hva man skal....Vi skal feire litt dagen etter,så tenker ha kjole da:)

Anonymkode: 0fcea...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke giftet meg der, men ser at de som gjør det har antrekk av alle slag. Noen pynter seg veldig, andre pynter seg litt

Anonymkode: 05b10...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på meg brudekjole. Ta på deg det du syns er passende

Anonymkode: 5c1b7...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (1 minutt siden):

Vi pyntet oss for seremonien, ja. 

hvordan foregår egentlig seremonien? Tenkte det bare tar 5 minutt jeg....fort gjort . ts

Anonymkode: 0fcea...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig pyntet vi oss, det var jo bryllupet vårt, og vi skulle videre til middag og fest :) Jeg hadde brudekjole og mannen dress, og vi tok flere bilder utenfor rådhuset. Vi bodde i Oslo da og rådhuset i Oslo er jo fin med flott beliggenhet ved Akershus festning.. Det var noen som giftet seg både før og etter oss og de var også kledd i brudeklær.

43 minutter siden, AnonymBruker said:

hvordan foregår egentlig seremonien? Tenkte det bare tar 5 minutt jeg....fort gjort . ts

Anonymkode: 0fcea...db2

Det tar ca 10-15 minutter :) ofte er det mulig med kunstneriske innslag om man ønsker det :)

Google vielse + din kommune for å sjekke om det er noe spesielt som gjelder i din kommune. :)!

Anonymkode: 0830f...71f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte brudekjole, og hadde brudebukett. Ingen fest etterpå. Men hadde fotograf🤗

Anonymkode: 7c300...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et "hemmelig" giftemål på tinghuset, kun foreldre og forlovere tilstede.

Vi pyntet oss, ikke brudekjole og smoking, men kjole og dress.

Anonymkode: 08b3f...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tenker liksom at da forstår alle hva man skal....Vi skal feire litt dagen etter,så tenker ha kjole da:)

Anonymkode: 0fcea...db2

Hva mener du med det? Hvem alle? Tilfeldige folk utenfor rådhuset som ser dere gå inn? 

De jeg kjenner som giftet seg på rådhuset pyntet seg :) Men de hadde også stor eller liten bryllupsfeiring samme dag (enten vanlig bryllupsfest eller liten middag med familie eller forlovere)

Anonymkode: b2bf4...e54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man vil angre i etterkant om man ikke pynter seg. Det er tross alt deres vielse, og noe dere skal se tilbake på og huske med glede.

Anonymkode: d5d6d...dd2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror man vil angre i etterkant om man ikke pynter seg. Det er tross alt deres vielse, og noe dere skal se tilbake på og huske med glede.

Anonymkode: d5d6d...dd2

Jeg tenker også dette. 

 

Og selv om dere skal feire dagen etter, gjør noe ut av selve dagen også - ta bilder og spis en god middag dere to ihvertfall. :)

Anonymkode: 0830f...71f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en hvit knelang kjole. Kjøpt på Zalando, der var det faktisk en del slike kjoler. Var litt brudete, men samtidig langt mindre formell enn en tradisjonell lang brudekjole 

Anonymkode: 14194...14e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på meg penkjole, mannen min dress, datteren vår penkjole hun også. Ingen buketter og sånt. Men det var ikke hemmelig bryllup, bare et veldig lite ett (oss tre pluss to vitner). 

Anonymkode: df92b...841

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt utenfor et rådhus i Danmark vel og merke, men var folk som giftet seg den dagen. Noen var pent kledd i brudekjole og dress, mens andre brudepar dukket opp i allstars og jeans. Tror man kan gjøre hva som passer en selv best. Noen virket til å bare hastet inn i lunsjpausen fra jobb for å gifte seg og hastet hver til sitt etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig pynter vi oss, der er like mye bryllupsdag for oss som gifter seg på rådhuset som de som gifter seg i kirken :) Vi ønsket bare ikke noe vi ikke tror på som vitne, det er eneste forskjell for oss.

Vi hadde bunad begge to.

Anonymkode: bf861...52d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi pynter oss når vi skal gifte oss. Men lang brudekjole skal jeg ikke ha. Vi skal kun ha middag med de aller nærmeste etterpå, ingen fest den dagen. 

Anonymkode: f4ab7...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en blå knelang kjole  mannen hadde mørk blå dress. Jeg hadde brudebukett og vi var hos fotograf. Hadde forlovere med ut på middag. På kvelden reiste med fly til mitt hjemsted og feiret dagen etterpå med familie hjemme hos mine foreldre. Hadde gjort akkurat det samme idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har via fleire par her på mitt rådhus, og det er like stas kvar gong. Syns eg! 

Det er egentlig alle mulige antrekk som er "vanleg", men eg trur jo at opplevinga kanskje vert meir høgtidelig om ein har pynta seg litt og gjer litt meir ut av det. Her i min kommune kan ein også velje andre lokaler eller utebryllup, så det er mulig å ta vielsen på ein plass som betyr noko spesielt for brudeparet.

Anonymkode: ee19a...d64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør selvsagt som man vil. Men jeg synes det er stusselig å ikke pynte seg (trenger ikke være brudekjole) til en så høytidlig anledning. Man vil vel føle seg spsielt fin på en slik dag?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...