Gå til innhold

Do’s and don’ts i et bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 10.49):

Helt enig, hjelpes meg. 

Jeg bestilte lokale, kake, kjole, blomster, mat/drikke, frisør/sminke dj og fotograf et halvt år i forveien. Gifteringer og dress tok mannen seg av. (Kan hende jeg har glemt noe, er mange år siden, men vi hadde ikke en tredjedel av de listene der). 

Vi hadde hverken forlovelsesbilder (?!?), give away, gaver til gjestene (?!), eller eget undertøy til bryllupet. Ble nå gift allikvel, da. 

Anonymkode: 8154a...459

Da vi booket fotograf var forlovelsesbilder inkludert i pakken vi valgte. Tror det er vanlig mange steder, om man velger en profesjonell bryllupsfotograf.
Det var ikke et must for oss å ha forlovelsesbilder. Men det er en fin måte å bli litt kjent med fotografen på og ikke minst mer komfortabel foran kamera, om man er litt sjenert eller ikke er så vant til å bli fotografert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi planla vårt på tre måneder, og det var ikke stressende. Det eneste vi ikke hadde tenkt på var det at man gjerne får gaver i bryllup, så vi hadde ikke tenkt på utpakking og frakt av disse. Det som tok lengst tid var å få til en god bordsetting slik at alle gjestene kunne kose seg.

Anonymkode: aaa7a...b73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2021 at 11:16 PM, AnonymBruker said:

Jeg har en venn som sterkt fraråder åpen bar (dette var da en bar med skjenkebevilling). De satt igjen med en hinsides regning etterpå, de ikke hadde sett komme. Bongløsning syns jeg er fint. To enheter feks, som dere betaler for. Dette kommer jo så klart an på budsjettet da☺️

Anonymkode: 839b6...b6b

Det er jo en risiko man tar med fri bar 

Anonymkode: f6094...027

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2021 at 11:16 PM, AnonymBruker said:

Jeg har en venn som sterkt fraråder åpen bar (dette var da en bar med skjenkebevilling). De satt igjen med en hinsides regning etterpå, de ikke hadde sett komme. Bongløsning syns jeg er fint. To enheter feks, som dere betaler for. Dette kommer jo så klart an på budsjettet da☺️

Anonymkode: 839b6...b6b

For de som er tilreisende i bryllup er det ikke uvanlig med utgifter fra 5 -10 000 kr. Så jeg skal bruke en hel helg, gi gave til brudeparet OG betale for min egen drikke i deres fest? Det er drøyt, syns jeg. 

Anonymkode: f2dc5...ce4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 14.58):

For de som er tilreisende i bryllup er det ikke uvanlig med utgifter fra 5 -10 000 kr. Så jeg skal bruke en hel helg, gi gave til brudeparet OG betale for min egen drikke i deres fest? Det er drøyt, syns jeg. 

Anonymkode: f2dc5...ce4

Å forvente fri bar på bryllup hvor man har et lokale med skjenkebevilling er drøyt, syns jeg. Vi har et lokale med rimelige priser (60 kr pr vinglass) og med velkomstdrink, drikke til maten, konjakk og 2 bonger er vi oppe i ca 500-600 kr per gjest - like mye som en treretters koster. Gange feks 70 gjester = 38. 000 kr. Dyrt nok, syns jeg. Skal du ha mer alkohol enn det, kan du betale det selv!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 9.02):

12 måneder i forkant av bryllupet

 Offentliggjør forlovelsen

 Arranger et møte mellom foreldre

 Sett dato for bryllupet

♥ Diskuter bryllupsbudsjettet med personer som bidrar

♥ Intervju med bryllupsplanleggere, dersom dere vil benytte dere  av en bryllupsplanlegger

♥ Velg vigelsesform (kirke, tinghus og lignende) og planlegg et møte med deres representant

♥ Lag et førsteutkast av gjestelisten, for å ha et utgangspunkt for videre bryllupsplanlegging

  Velg lokasjon for bryllupsfesten, og legg inn en reservasjon

♥ Bestem dere for bryllupsfotograf/bryllupsfilmer og book inn en forlovelsesfotografering

♥ Lag et Pintrestboard som samler all nydelig inspirasjon du finner på web, så du ikke mister noe

♥ Brudekjole research og prøving


6-9 måneder i forkant av bryllupet

♥ Velg forlovere

♥ Send ut en «save the date«

♥ Velg matleverandør

♥ Meld dere opp på gavelister for bryllupet

♥ Bestill brudekjole

♥ Bestill skreddertime /tilpasning av brudekjolen dersom ikke stedet du handler brudekjolen ordner dette for deg

♥ Handle underskjørt til brudekjolen

♥ Handle brudepikekjoler

 Gjennomfør en forlovelsesfotografering

♥ Bestill florist til sermonien, middagen, brudebuketten og bryllupsfesten

♥ Bestill musikere og/eller DJ

♥ Begynn å gjøre research til bryllupsreisen


4-6 måneder i forkant av bryllupet

♥ Bestill bryllupsinvitasjoner, konvolutter, menyer, vielses-program, takke-kort osv.

♥ Research og prøvesmaking av bryllupskaken(e)

  Bestill transport eller leie av bryllupsbil for den store dagen

♥ Velg toastmaster

♥ Bestill prøvetime i skjønnhetssalong for hår og sminke

♥ Finn overnattingssted for gjester utenbysfra

♥ Gjør klar gjestelisten

♥ Start å planlegge bryllupsreisen og gjør nødvendige reservasjoner


2-4 måneder i forkant av byllupet

♥ Send ut bryllupsinvitasjoner senest 2-4 måneder før bryllupsdagen (gjerne før!)

♥ Ordne det praktiske rundt viktige skjemaer, forlovelseserklæring, navnebytte og erklæring fra brudeparet

♥ Bestill smoking/dress for brudgom og forlover

♥ Arranger et møte med matleverandør eller hovmester for gjennomgang av meny, vinmeny, tema osv. for bryllupsmiddagen

♥ Bestill bryllupskaken

 Velg musikk for sermonien og bryllupsfesten

♥ Handle takkegaver til alle som er involvert i bryllupet

  Handle inn give-aways og velkomstgaver

  Prøve gifteringer og bestille disse

♥ Møt festarrangør dersom dere benytter dette

♥ Bestill hotell for bryllupsnatten

♥ Kjøp bryllupsundertøy og strømper

♥ Begynn å gå inn brudeskoene (så unngår du gnagsår på den store dagen)


4-8 uker i forkant av bryllupet

♥ Prøvetid i valgte skjønnhetssalong for brudestyling av hår og brudesminke (husk da å ta med hårpynt (slør/tiara)

♥ Frisørtime (ettervekst, liten stussing?)

♥ Hudpleietime (eksfoliering, dyprens etc. anbefales ikke ukene før bryllupet)

♥ Bestill manikyrtime

♥ Avklare forsikring


2-4 uker i forkant av bryllupet

♥ Lag en oversikt for bordplassering

♥ Bekreft detaljer til florist, fotograf osv.

♥ Ha en siste prøving av brudekjolen

♥ Skriv tale til byllupsmiddagen


1 uke i forkant av bryllupet

♥ Gjør klar konvolutter med betaling for tjenester som ikke vil bli fakturert, eks. transport, DJ/musikere

♥ Bekreft gjesteantallet for matleverandøren/hovmester

♥ Avtal med en pålitelig person som kan sørge for at kakespade, champagneglass og andre nødvendige ting som trengs til bryllupsfesten blir med til lokasjonen

♥ Få de siste skjønnhetsbehandlingene før bryllupet (ansiktsbehandling, forming av bryn, selvbruning, manikyr osv)

♥ Pakk til bryllupsreisen og avtal med noen å få bagasjen til lokalet dersom dere drar rett etter bryllupsfesten

Lykke til!

Anonymkode: 8e0c1...729

Når man lager en dags fest til en heldagsjobb i 1-2 år.   :murvegg:

Anonymkode: 86b0e...d74

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke gifta meg selv, men vært i venners bryllup og observert et par ting:

- hvis du eller din mann er veldig kontrollfreak, prøv å ikke planlegg for stort og for mange detaljer slik at hele dagen deres oppleves veldig stressende fordi dere prøvde å holde styr på alle små og store detaljer iløpet av dagen. Prøv ihvertfall å øv på å slippe kontrollen i forkant 😅

- dere kommer ikke til å klare å please alle når det kommer til mat, drikke og tidsbruk. Velg det som passer for dere og oppleves som en generell norm i deres nettverk. Har vært gjest i bryllup med fri bar, ingen bar, bonger og medbrakt, og guess what: it did’nt matter for hovedfokuset var feiring av de nygifte, ikke «godene» vi fikk som gjester! Som gjest så velger man selv om man ønsker å prioritere økonomi/tid til å delta i et bryllup, og har man først takket ja så takker man også ja til opplegget hovedpersonene har valgt ☺️

Anonymkode: 7ca91...944

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt går som planlagt.  Jeg ble ikke stylet på håret slik jeg ville enda jeg hadde prøvetime i forkant.  Jeg fikk ikke helt den blomsterbuketter jeg hadde tenkt.  Sløret ble feil. Den ene forretten vår var rå, noe jeg ikke visste.  Fotografen brukte noe sånt som kanskje bare 10 min på bryllupsbildene og det er svært få fine bilder av oss sammen og ingen bilder med oss og buketten.  I tillegg ble det litt for mye prosecco så jeg ikke husker hele kvelden like klart som jeg skulle ønsket.  Servitørene fylte på hos meg hele kvelden så jeg vet ikke hvor mye jeg drakk.  Men det ble likevel en heidundrende fest og jeg har aldri følt meg så vakker noengang.....  

Anonymkode: 86b0e...d74

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke giftet meg selv, men har noen ting jeg husker fra bryllup jeg hsr vært i...

Finn noen (søsken/venner) som pakker opp gavene deres, setter de fram og skriver ned hva som kommer fra hvem! Du får tid til å se på alt sammen senere, men ta et raskt overblikk ila. Kvelden og husk å takk for alt sammen 😊

Hvis dere gifter dere i kirken, så snakk litt med presten om hva som skal sies og sørg for at all evt. Musikk som skal spilles er gjort klart, og at noen setter det på til riktig tidspunkt.  Ta også også gjennomgang av hvem som skal sitte hvor av forlovere/brudepar osv. I det ene bryllupet jeg var hadde brudeparet glemt dette (kirka var heller ikke pyntet) og det hele føltes mer som en begravelse enn et bryllup. Presten sa noen få generelle ting om paret, men hørtes mer ut som en kjip oppramsing av livet deres.. 

Velg mat som det er sannsynlig at gjestene også spiser. Jeg har vært i bryllup hvor brudeparet serverte en 5 retters og hvor nesten ingen faktisk spiste maten. Brudeparet sto også igjen med nesten hele bryllupskaken. Den var veldig spesiell og satt sammen av veldig spesielle smaker. Brudeparet syns heller ikke den egentlig var så god, men "den var så fin å se på, og alle kunne jo da se de hadde lagt mye penger i bryllupet..." 

Anonymkode: 99af5...ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2021 den 23.16):

Jeg har en venn som sterkt fraråder åpen bar (dette var da en bar med skjenkebevilling). De satt igjen med en hinsides regning etterpå, de ikke hadde sett komme. Bongløsning syns jeg er fint. To enheter feks, som dere betaler for. Dette kommer jo så klart an på budsjettet da☺️

Anonymkode: 839b6...b6b

Jeg synes fri bar er den beste løsningen. Man betaler altså en formue for å gå i bryllup (bidrag til utdrikningslag, antrekk, gave, overnatting, reise) og jeg synes det er frekt å legge opp til at gjestene også skal betale drikken sin selv. Hvis man har bonger bør det være minst 4 per gjest. Noe annet er bare gjerrig. Da får man heller kutte antall gjester eller vurdere å ha bryllupet et sted uten skjenkebevilling så man kan stå for alkoholen selv. 

Anonymkode: 52090...293

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes fri bar er den beste løsningen. Man betaler altså en formue for å gå i bryllup (bidrag til utdrikningslag, antrekk, gave, overnatting, reise) og jeg synes det er frekt å legge opp til at gjestene også skal betale drikken sin selv. Hvis man har bonger bør det være minst 4 per gjest. Noe annet er bare gjerrig. Da får man heller kutte antall gjester eller vurdere å ha bryllupet et sted uten skjenkebevilling så man kan stå for alkoholen selv. 

Anonymkode: 52090...293

Vi har ingen planer om fri bar når vi gifter oss. Hva du velger å bruke av penger (tydeligvis en formue) på å delta i et bryllup er da vitterlig ikke brudeparets ansvar? Vi har ikke tenkt å bruke en formue på at enkelte gjester skal utnytte muligheten til fri bar og være søple dritings før kaka blir kuttet opp. Jeg har vært i de bryllupene og det er alltid noen. Det blir servert vin/øl til maten, og cognac til kaffen. All annen alkohol får gjestene betale for av egen lomme. Vi inviterer de menneskene vi ønsker i vårt bryllup fordi vi håper at de vil dele dagen med oss, ikke på grunn av gratis alkohol og hvis det ikke er god nok grunn til å komme, så får man la være å dra! Vi strekker oss langt for at de som trenger overnatting skal ha et sted å sove hos venner eller annen familie.. 

Anonymkode: 99af5...ce5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokale: Vil de ha ein plass med mat, servering og pynt inkludert (hotell) eller ikkje (grendahus, hagebryllup).
Mat: 3retters, koldtbord, tapas? Drikkeservering avhenger litt av lokale, om det er bar der må de vurdere fribar(dyrt på hotell), evt nokre bongar per gjest, evt drikke kun til mat. Har de grendahus kan de ha fribar, evt at gjestane tek med drikke sjølv(må stå i innbydelsen!).
Musikk - live, spotify, dj, ingenting? Erfarar at folk dansar uansett når kvelden kjem, uavhengig av musikktype.
Kaker - berre å sende ut liste og få familie til å bake! Dei vil ofte hjelpe til :)
Gåveliste - berre å lage når de kjem på det. Treng ikkje gjere den offentleg før nokre mnd før.
Innbydelser - Send ut så fort som mogeleg. Evt sende eit "save the date"-kort. Mange som må planlegge fri året før.

Vi hadde låvebryllup på sommaren. Handla inn alkohol sjølv med fribar, mamma ordna koldtbord som gåve. Gifta oss på same plass som festen var. Hadde eit veldig lite stivt bryllup med få talar(kun meg, min forlovar og søstra mi), lite opplegg, men med masse god mat, kaker og drikke, trubadur. Vi ville ikkje gjort noko anleis, supernøgd med heile dagen! :) 

Eg er veldig tidleg ute med planlegging, så eg booka frisør, trubadur og lokale 1.5 år før 😂 Tenkjer at når de først har bestemt dato så er det berre å booke det du kan! Ikkje vent, for plutseleg er det fleire bryllup akkurat den dagen (tilfelle de bur på ein liten plass).

Kos deg med planlegginga! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.9.2021 den 23.16):

Jeg har en venn som sterkt fraråder åpen bar (dette var da en bar med skjenkebevilling). De satt igjen med en hinsides regning etterpå, de ikke hadde sett komme. Bongløsning syns jeg er fint. To enheter feks, som dere betaler for. Dette kommer jo så klart an på budsjettet da☺️

Anonymkode: 839b6...b6b

Lokalet vårt (som også bistod med bartender) hadde en ordning som gjorde at vi satt en øvre grense på fri bar, og så ville de si ifra når det nærmet seg den grensen. Vi fikk da muligheten til å vurdere om vi ville utvide den eller ikke. 

Anonymkode: 6e6aa...301

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 9.02):

12 måneder i forkant av bryllupet

 Offentliggjør forlovelsen

 Arranger et møte mellom foreldre

 Sett dato for bryllupet

♥ Diskuter bryllupsbudsjettet med personer som bidrar

♥ Intervju med bryllupsplanleggere, dersom dere vil benytte dere  av en bryllupsplanlegger

♥ Velg vigelsesform (kirke, tinghus og lignende) og planlegg et møte med deres representant

♥ Lag et førsteutkast av gjestelisten, for å ha et utgangspunkt for videre bryllupsplanlegging

  Velg lokasjon for bryllupsfesten, og legg inn en reservasjon

♥ Bestem dere for bryllupsfotograf/bryllupsfilmer og book inn en forlovelsesfotografering

♥ Lag et Pintrestboard som samler all nydelig inspirasjon du finner på web, så du ikke mister noe

♥ Brudekjole research og prøving


6-9 måneder i forkant av bryllupet

♥ Velg forlovere

♥ Send ut en «save the date«

♥ Velg matleverandør

♥ Meld dere opp på gavelister for bryllupet

♥ Bestill brudekjole

♥ Bestill skreddertime /tilpasning av brudekjolen dersom ikke stedet du handler brudekjolen ordner dette for deg

♥ Handle underskjørt til brudekjolen

♥ Handle brudepikekjoler

 Gjennomfør en forlovelsesfotografering

♥ Bestill florist til sermonien, middagen, brudebuketten og bryllupsfesten

♥ Bestill musikere og/eller DJ

♥ Begynn å gjøre research til bryllupsreisen


4-6 måneder i forkant av bryllupet

♥ Bestill bryllupsinvitasjoner, konvolutter, menyer, vielses-program, takke-kort osv.

♥ Research og prøvesmaking av bryllupskaken(e)

  Bestill transport eller leie av bryllupsbil for den store dagen

♥ Velg toastmaster

♥ Bestill prøvetime i skjønnhetssalong for hår og sminke

♥ Finn overnattingssted for gjester utenbysfra

♥ Gjør klar gjestelisten

♥ Start å planlegge bryllupsreisen og gjør nødvendige reservasjoner


2-4 måneder i forkant av byllupet

♥ Send ut bryllupsinvitasjoner senest 2-4 måneder før bryllupsdagen (gjerne før!)

♥ Ordne det praktiske rundt viktige skjemaer, forlovelseserklæring, navnebytte og erklæring fra brudeparet

♥ Bestill smoking/dress for brudgom og forlover

♥ Arranger et møte med matleverandør eller hovmester for gjennomgang av meny, vinmeny, tema osv. for bryllupsmiddagen

♥ Bestill bryllupskaken

 Velg musikk for sermonien og bryllupsfesten

♥ Handle takkegaver til alle som er involvert i bryllupet

  Handle inn give-aways og velkomstgaver

  Prøve gifteringer og bestille disse

♥ Møt festarrangør dersom dere benytter dette

♥ Bestill hotell for bryllupsnatten

♥ Kjøp bryllupsundertøy og strømper

♥ Begynn å gå inn brudeskoene (så unngår du gnagsår på den store dagen)


4-8 uker i forkant av bryllupet

♥ Prøvetid i valgte skjønnhetssalong for brudestyling av hår og brudesminke (husk da å ta med hårpynt (slør/tiara)

♥ Frisørtime (ettervekst, liten stussing?)

♥ Hudpleietime (eksfoliering, dyprens etc. anbefales ikke ukene før bryllupet)

♥ Bestill manikyrtime

♥ Avklare forsikring


2-4 uker i forkant av bryllupet

♥ Lag en oversikt for bordplassering

♥ Bekreft detaljer til florist, fotograf osv.

♥ Ha en siste prøving av brudekjolen

♥ Skriv tale til byllupsmiddagen


1 uke i forkant av bryllupet

♥ Gjør klar konvolutter med betaling for tjenester som ikke vil bli fakturert, eks. transport, DJ/musikere

♥ Bekreft gjesteantallet for matleverandøren/hovmester

♥ Avtal med en pålitelig person som kan sørge for at kakespade, champagneglass og andre nødvendige ting som trengs til bryllupsfesten blir med til lokasjonen

♥ Få de siste skjønnhetsbehandlingene før bryllupet (ansiktsbehandling, forming av bryn, selvbruning, manikyr osv)

♥ Pakk til bryllupsreisen og avtal med noen å få bagasjen til lokalet dersom dere drar rett etter bryllupsfesten

Lykke til!

Anonymkode: 8e0c1...729

For et ork.

Jeg er så glad for at den gangen jeg giftet meg så tok vi det helt enkelt, kun familie (altså foreldre og søsken), noen veldig nære venner, og helt uhøytidelig. Hadde ikke giddet for alt i verden å styre med alt i denne lista. Vi hadde vært samboere lenge, og ordnet kun det formelle ved å gifte oss. Da kunne vi bruke tiden til bare å kose oss, og slapp alt stress.

Anonymkode: 3fb81...1cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 14.58):

For de som er tilreisende i bryllup er det ikke uvanlig med utgifter fra 5 -10 000 kr. Så jeg skal bruke en hel helg, gi gave til brudeparet OG betale for min egen drikke i deres fest? Det er drøyt, syns jeg. 

Anonymkode: f2dc5...ce4

Ja!! Det er så drøyt det.. som du skrive så bruker man så mye tid og penger på denne dagen, om ikke det er nok så skal man frem med lommeboka på selve festen i tillegg! Nei vet du hva, det er å være gjerrig og sær

Anonymkode: 69053...774

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.9.2021 den 23.16):

Jeg har en venn som sterkt fraråder åpen bar (dette var da en bar med skjenkebevilling). De satt igjen med en hinsides regning etterpå, de ikke hadde sett komme. Bongløsning syns jeg er fint. To enheter feks, som dere betaler for. Dette kommer jo så klart an på budsjettet da☺️

Anonymkode: 839b6...b6b

Du planlegger å ta barregningen for en hel fest (i en bar, og ikke en "bar" med egne varer kjøpt på polet) og blir overrasket over at det blir en stor utgift? Da har du faktisk ikke tenkt gjennom hva du gjør. Evt er du avholds, ikke aner hva alkohol koster og ikke aner hvilke mengder nordmenn drikker, og da særlig når det er gratis og fritt frem..
Da fortjener du faktisk den regningen som kommer.

Alle steder jeg har vært i med fri bar, er steder de har handlet inn polvarer selv og fått f.eks en kollega av brudgommen til å være "bartender" (så det ikke går helt over styr). På polet får man levere tilbake flasker som ikke er åpnet. 

Anonymkode: ccc70...dc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 12.34):

Ja!! Det er så drøyt det.. som du skrive så bruker man så mye tid og penger på denne dagen, om ikke det er nok så skal man frem med lommeboka på selve festen i tillegg! Nei vet du hva, det er å være gjerrig og sær

Anonymkode: 69053...774

Jeg drikker ikke spesielt mye, men hvis jeg må kjøpe eget drikke i et bryllup, kommer jeg til å takke nei til invitasjonen. Bruden skal ha kjole til flere titallstusen, men spandere drikke på gjestene sine - nei, der går grensen. Det er smålig, rett og slett. 
Drikkebonger er helt ok, og personlig synes jeg 2-3 stk er helt ok. Da kan jeg gjerne betale selv hvis jeg ønsker mer å drikke, noe jeg sannsynligvis ikke gjør.

Anonymkode: a3af5...8ed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg drikker ikke spesielt mye, men hvis jeg må kjøpe eget drikke i et bryllup, kommer jeg til å takke nei til invitasjonen. Bruden skal ha kjole til flere titallstusen, men spandere drikke på gjestene sine - nei, der går grensen. Det er smålig, rett og slett. 
Drikkebonger er helt ok, og personlig synes jeg 2-3 stk er helt ok. Da kan jeg gjerne betale selv hvis jeg ønsker mer å drikke, noe jeg sannsynligvis ikke gjør.

Anonymkode: a3af5...8ed

Enig. Nok mat og drikke til gjestene er faktisk viktigere for meg enn en fyr kjole eller dyr pynting av lokalet. Det handler om prioriteringer! 

Anonymkode: 6e6aa...301

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode råd :) 

Vi skal ikke ha bar, men alle gjestene skal få drikke til maten, velkomstdrikk og kaffe avec. De siste tre bryllupene jeg har vært i har alle hatt en slik løsning, så kan man ta med seg det man ønsker i tillegg - og i alle tre bryllupene var det allikevel såpass mye drikke at brudeparet kunne spandere drikke utover kvelden til de som ønsket. 
 

Vi har også kommet frem til type grendehus som lokale, vi ønsker å pynte og dekorere som vi ønsker selv og hvor det er lov med medbragt. Litt uenige om middagen; samboer vil ha 3-retters, jeg kunne godt tenke meg koldtbord. Musikk blir rett og slett bare Spotify fra et godt anlegg. Vi ønsker å ha fokus på at alle gjestene skal ha det gøy. Vi vil ikke ha det veldig formelt. Så må vi bare fylle på med innhold, og håpe det går bra 😅

Anonymkode: a47e6...7a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...