AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Del Skrevet 12. september 2021 Hei, hva gjør dere når dere får støle legger? Jeg synes det er mer vondt enn lår og hørt at det hjelper på blodsirkulasjonen med varme. Og ja, jeg tøyer ut. For å varme opp leggene bruker jeg enten to lag leggvarmere eller to par knelange sokker. Noen som bruker noe annet eller har andre tips? Får innimellom krampe i leggene om de er støle og føler jeg aldri får tøyd de helt godt nok ut. Og krampene er veldig vonde. Jeg er plattfot som muligens har noe å si? Anonymkode: c702a...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. september 2021 #2 Del Skrevet 12. september 2021 Dette sliter jeg også med! Håper du får noen nyttige svar. Hos meg gjør det også ofte veldig vondt å gå, verre når jeg jogger. Dersom jeg biter i meg smerten blir det ikke verre, det avtar ofte, men hvis jeg stopper blir det verre før det blir bedre igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 12. september 2021 #3 Del Skrevet 12. september 2021 Det er forsket en del på dette området, og man har funnet noen teknikker som kan fungere. Trening med lav intensitet ser ut til å fungere meget bra for å redusere treningsverk, men effekten er midlertidig. Kuldeterapi, tøyning, ultralydbehandling og elektrisk stimulering har ikke vist effekt på gangsperre. Smertestillende som inneholder ibuprofen har usikker effekt på gangsperre. De kan også muligens hindre muskelvekst, så det er kanskje greit å unngå dem. Massasje, hvile og restitusjon kan være behagelig og lar deg tenke på noe annet mens gangsperren går over av seg selv. Har du først trent så hardt at du får gangsperre virker det derfor som at å gå seg en rolig tur kan være det beste. Du kan også svømme litt, eller ta deg en avslappende massasje. Det beste er nok uansett å øke intensiteten på trening gradvis slik at kroppen blir vant til å trene hardt. I tillegg bør du trene jevnlig slik at du ikke har lengre perioder med inaktivitet. Jevnlig trening og rolig opptrapping beskytter mot gangsperre 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #4 Del Skrevet 12. september 2021 Har du prøvd såler som støtter opp fotbuen? Verdt et forsøk. Anonymkode: b5997...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, hva gjør dere når dere får støle legger? Jeg synes det er mer vondt enn lår og hørt at det hjelper på blodsirkulasjonen med varme. Og ja, jeg tøyer ut. For å varme opp leggene bruker jeg enten to lag leggvarmere eller to par knelange sokker. Noen som bruker noe annet eller har andre tips? Får innimellom krampe i leggene om de er støle og føler jeg aldri får tøyd de helt godt nok ut. Og krampene er veldig vonde. Jeg er plattfot som muligens har noe å si? Anonymkode: c702a...e5a Samme situasjon som deg. Kom over en yogastilling som er å ligge på rygg med beina opp langs veggen i 15-20 min. Det hjelper på sirkulasjon og stølhet. Ligger selv i sengen slik nå. Anbefaler å prøve 👍🏻 Anonymkode: d08ce...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #6 Del Skrevet 12. september 2021 Magnesium gjør at jeg blir mindre støl og ikke får kramper lenger. Anonymkode: 55f76...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samme situasjon som deg. Kom over en yogastilling som er å ligge på rygg med beina opp langs veggen i 15-20 min. Det hjelper på sirkulasjon og stølhet. Ligger selv i sengen slik nå. Anbefaler å prøve 👍🏻 Anonymkode: d08ce...db8 Ja, dette gjør jeg ofte hvis jeg har gått mye en dag, og det er gjør veldig godt. Anonymkode: c702a...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #8 Del Skrevet 12. september 2021 Det hjelper jo å gå dagen derpå, men skjønner at det ikke er så mye å gjøre med. Det er egentlig ikke etter overdreven trening, mer noe som er ganske jevnlig uten at jeg har gjort mye mer enn før. Da fortsetterjeg med sokker og leggvarmere, føler varmen i det minste lindrer noe. Anonymkode: c702a...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå