Gå til innhold

Hvordan la vare å vaske hår hver dag? Jeg føler at det er «skittent» hvis jeg har vært ute


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man tar jo på håret med ikke så rene hender når man er ute. Det er støv, skitt ute og sånn som havner i håret. Jeg synes at det er ekkelt å legge seg på puta uten å vaske håret først. Er det normalt? 

Anonymkode: 7c2f3...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det også sånn. Må vaske håret vær dag, ellers så føler jeg meg møkkete. Prøver å ikke overføre galskapen til barna mine hvertfall. 

Anonymkode: c7b9e...9fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere som MÅ vaske håret hver gang de har vært ute? 

Anonymkode: 7c2f3...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er normalt, vasker håret kanskje hver 2-3 dag, med mindre jeg trener. Ikke alltid jeg vasker med sjampo heller, bare skyller håret med vann. 100% ren blir man aldri uansett, og litt skitt har aldri skadet noen. 

Anonymkode: 6c5f4...c99

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker håret annenhver dag, men det er fordi håret blir fort fett (å nei, dette er ikke en oppfordring til diskusjon rundt det å bli kvitt fett hår). Jeg har aldri tenkt at håret blir så vanvittig møkkete etter en dag ute at jeg må vaske det hver dag. 

Anonymkode: 59e0d...c28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må vaske håret hvis jeg vet at den har vært borti ting og tang ja 😅 Kan takle min egen svette i mitt eget hår, men hvis jeg er på et treningssenter så må det håret vaskes etterpå. Eller hvis jeg har hatt håret inntil et sete der jeg ikke vet hvem som har sitti osv. Og sånn kan jeg fortsette 😄 Har tjukt og langt hår, ganske tørr også. Så prøver å vaske det med kun balsam annenhver gang. Du kan da prøve det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt blir helt j*vlig og tåler ikke å blir vasket hver dag, det er årsaken til at jeg ikke vasker det hver dag. Jeg plukker ikke så mye på håret mitt heller, jeg lar det stort sett være i fred. Jeg ønsker å ha et sunt hår, så enkelt er det. 

Anonymkode: 030e5...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PurpleRain skrev (44 minutter siden):

Dusjer hver kveld. Skjønner meg ikke på

folk som ikke gjør det, særlig folk med langt hår.

Ser ofte jenter med langt hår og håret kommer bort i alt mulig skittent, til og med søppelkassene på gata. Men jentene bryr seg tydeligvis ikke. 

Anonymkode: 7c2f3...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du føler at håret tåler å blir vasket hver dag, og at hodebunnen din tåler det, går det jo fint? Det er evt. tankesettet ditt du må jobbe med muligens? Hjelper det å sette opp håret på noe vis slik at det ikke er borti så mye rart i løpet av dagen f.eks.?

Anonymkode: 030e5...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men hvis du føler at håret tåler å blir vasket hver dag, og at hodebunnen din tåler det, går det jo fint? Det er evt. tankesettet ditt du må jobbe med muligens? Hjelper det å sette opp håret på noe vis slik at det ikke er borti så mye rart i løpet av dagen f.eks.?

Anonymkode: 030e5...ead

Det er definitivt bare tanker. Jeg ønsker ikke å vaske håret hver dag, men klarer ikke å la være 

Anonymkode: 7c2f3...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er definitivt bare tanker. Jeg ønsker ikke å vaske håret hver dag, men klarer ikke å la være 

Anonymkode: 7c2f3...fd5

Høres slitsomt ut 😕 Jeg kommer dessverre til kort her angående tips, men hvis det er veldig plagsomt/belastende i hverdagen kan det kanskje være lurt å snakke med noen om dette? Hør med fastlegen hva h*n tenker om det f.eks.?

Anonymkode: 030e5...ead

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Høres slitsomt ut 😕 Jeg kommer dessverre til kort her angående tips, men hvis det er veldig plagsomt/belastende i hverdagen kan det kanskje være lurt å snakke med noen om dette? Hør med fastlegen hva h*n tenker om det f.eks.?

Anonymkode: 030e5...ead

Hvis du mener psykolog, har jeg allerede gjort det. Jeg ønsker å vite om dette her er vanlig for andre. Kanskje det er ikke «psycho» i det hele tatt.  

Anonymkode: 7c2f3...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker håret med sjampo en gang i uka, og skyller med vann hver 2.-3. dag ellers.

Bakteriefobi er mye mer helseskadelig enn å være litt "skitten". Jeg er aldri syk, og håret mitt er aldri fett.

Anonymkode: c65ed...7f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver morgen. Er nok en tvangstanke fordi uten så føler jeg meg uopplagt og trøtt.

Anonymkode: b26aa...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg vasker håret med sjampo en gang i uka, og skyller med vann hver 2.-3. dag ellers.

Bakteriefobi er mye mer helseskadelig enn å være litt "skitten". Jeg er aldri syk, og håret mitt er aldri fett.

Anonymkode: c65ed...7f7

Hvordan er bakteriefobi mye mer skadelig? 

Jeg skjønner at man kan overdrive, men å ta på søppelkassa ute og så i håret som noen gjør er IKKE greit. 

Anonymkode: 7c2f3...fd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dusjer hver morgen. Er nok en tvangstanke fordi uten så føler jeg meg uopplagt og trøtt.

Anonymkode: b26aa...022

Vasker du håret hver kveld når du kommer hjem? 

Anonymkode: 7c2f3...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det er blitt så mye allergier i dagens befolkning, med så mange fobiske kvinner som lærer fobien sin videre til barna sine. Barna blir aldri utsatt for litt skitt, og får allergier for alt mulig.

Anonymkode: 618b4...679

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...