Gå til innhold

Hvilke ord som er skrevet feil gir deg grøsninger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lilleluring skrev (8 minutter siden):

Hva da? Ser jeg har skrive feil men... Shitt happens 😅

*Skrevet. * Shit. 

Anonymkode: 225a5...669

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleluring
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jøss...Takk Gud for sånne som deg  som ser det som en livsoppgave å rette på språket til folk. Er det bare her på KG du regjerer?  Eller er du aktiv på andre plattformer der du ikke er anonym? Uæh!! 😂

Anonymkode: f2734...c4d

Jeg har mye skrive feil innpå her jeg... Men jeg skriver så fort også sliter jeg  med synsplager oppå det hele... Men jeg ser det ikke før jeg har lagt ut.. Men men jeg tenker folk skjønner vel hva jeg mener alikevel 😅 er det så jævla farlig liksom? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleluring skrev (Akkurat nå):

Jeg har mye skrive feil innpå her jeg... Men jeg skriver så fort også sliter jeg  med synsplager oppå det hele... Men jeg ser det ikke før jeg har lagt ut.. Men men jeg tenker folk skjønner vel hva jeg mener alikevel 😅 er det så jævla farlig liksom? 😅

Er visst nesten tegn på verdens undergang for enkelte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleluring
Wednesday Addams skrev (Akkurat nå):

Er visst nesten tegn på verdens undergang for enkelte. 

Tydeligvis... Jeg skrev sikkert det feil også. 🤣🤣🤣🤣 Ikke rart det blir krig HAHA 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

jøss...Takk Gud for sånne som deg  som ser det som en livsoppgave å rette på språket til folk. Er det bare her på KG du regjerer?  Eller er du aktiv på andre plattformer der du ikke er anonym? Uæh!! 😂

Livsoppgave er nok å ta litt hardt i. Men joda. Det koster meg lite å rette på norsken til folk, verbalt og skriftlig. Takk som spør.
Bra skrevet forresten. Ser to opplagte feil, men bryr meg ikke om å rette på dem. Håper du fikk ut litt gruff i samme slengen.

Anonymkode: dca92...bab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men det er ikke tale og dialekt. Det er skriftspråk og da er det feil med venninde? Hvis jeg ikke har misforstått at vi har riksmål som skriftspråk også? 🤷‍♀️

Riksmål er sogar et skriftsprog med egen ordbok:

https://snl.no/Norsk_Riksmålsordbok

Jeg skriver en blanding av moderat bokmål og riksmål.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og etter dursinga tar vi oss en kopp the. ( Noen på jobb skrev konsekvent the.) Og hva med en god lunch? 

Jeg luncher gjerne med en god venninde :lillesky:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleluring skrev (8 minutter siden):

Nei, det er ikke det😄Jeg lever godt med både mine og andres språk-og skriveleif😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Livsoppgave er nok å ta litt hardt i. Men joda. Det koster meg lite å rette på norsken til folk, verbalt og skriftlig. Takk som spør.
Bra skrevet forresten. Ser to opplagte feil, men bryr meg ikke om å rette på dem. Håper du fikk ut litt gruff i samme slengen.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Huff, så sinna da😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Huff, så sinna da😂

Haha. Det agnet der biter jeg ikke på 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (11 minutter siden):

Spørre et spørsmål 🤔 det må da hete å stille et spørsmål, eller å spørre om noe. 

Enig i at det høres bedre ut med å stille et spørsmål, eller å spørre om noe. Men det er vel mer snakk om smør på flesk fremfor språklig feil, tror jeg. Litt som "å synge en sang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykisk(psykisk)

Japanesisk(HERREGUD JEG FÅR SLAG)

Medesin(medisin)

Men tror det er de eneste:P

Anonymkode: 6df31...8aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...