Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. mai 2022 #101 Del Skrevet 7. mai 2022 Tåpelig å spekulere i når noen skal dø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sacramone Skrevet 7. mai 2022 #102 Del Skrevet 7. mai 2022 Gereon Rath skrev (4 timer siden): Med mindre Charles dør før sin mor, så er det Charles som tar over når Elizabeth dør. Og det er fult mulig at Charles kan regjere i 10-20 år etter hans mor dør. Om han har like gode gener som sine foreldre. Han har sannsynligheten på sin side hvertfall, med tanke på både sin mor og sin far. Og bestemor. Men både bestefar og tante døde tidlig. Begge røykte mye da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissWoodville Skrevet 7. mai 2022 #103 Del Skrevet 7. mai 2022 Jeg synes at dronning Elizabeth burde overlate stafettpinnen videre. Hun avlyser oppdrag i øst og vest nå, og helsen vil bare bli dårligere. Jeg skjønner ikke hva poenget er med å sitte til the bitter end, når du ikke lenger klarer å gjøre jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 7. mai 2022 #104 Del Skrevet 7. mai 2022 MalloryK skrev (7 timer siden): Burde skje snart. mannor skrev (4 timer siden): Forhåpentligvis i morgen Hva er det med dere to? Fått solstikk eller røyka sokkene? SnartLærer skrev (30 minutter siden): Jeg synes at dronning Elizabeth burde overlate stafettpinnen videre. Hun avlyser oppdrag i øst og vest nå, og helsen vil bare bli dårligere. Jeg skjønner ikke hva poenget er med å sitte til the bitter end, når du ikke lenger klarer å gjøre jobben. De aller fleste kongelige holder ut til det bitter end. Kongen er død, leve Kongen (ev dronningen i dette tilfellet). Kong Harald har også sagt at han ser for seg å være konge til han dør. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 7. mai 2022 #105 Del Skrevet 7. mai 2022 (endret) Nikitaspin skrev (På 13.10.2021 den 19.10): Tror ikke hun dør, hun er en seig gammel heks. Sitter nok der fortsatt om 50 år. Hvorfor kaller du henne en heks? Synes det var nedrig og stygt sagt av deg, og sier det meste om deg. Endret 7. mai 2022 av Adrenalina1 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 7. mai 2022 #106 Del Skrevet 7. mai 2022 Fatter ikke det hatet mot Elizabeth? Hva er dette for noe? Selv gruer jeg meg til den dagen kommer, for da tenker jeg det meste "rakner" på en måte. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. mai 2022 #107 Del Skrevet 7. mai 2022 (endret) Gereon Rath skrev (10 timer siden): Med mindre Charles dør før sin mor, så er det Charles som tar over når Elizabeth dør. Og det er fult mulig at Charles kan regjere i 10-20 år etter hans mor dør. Om han har like gode gener som sine foreldre. Jo, men det var setningen med to Charles etter hverandre jeg mente/lurte på. Uthevet den. Det virket som han/hun mente William, men skrev Charles begge gangene? Noen tror jo at man vil hoppe over Charles når det gjelder å overta tronen etter Elizabeth (at han abdiserer og lar sønnen overta i stedet), ettersom Charles allerede er så gammel nå. JEG tror ikke det, for dette har Charles forberedt seg på hele livet. Tror ikke han vil "gå glipp av" sine år på tronen. Og blir han like gammel som sin mor og far, kan han jo få over 20 år på tronen. Endret 7. mai 2022 av Million 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 9. mai 2022 #108 Del Skrevet 9. mai 2022 SnartLærer skrev (På 7.5.2022 den 15.46): Jeg synes at dronning Elizabeth burde overlate stafettpinnen videre. Hun avlyser oppdrag i øst og vest nå, og helsen vil bare bli dårligere. Jeg skjønner ikke hva poenget er med å sitte til the bitter end, når du ikke lenger klarer å gjøre jobben. De har ingen tradisjon for abdikasjon pga alder i Storbritannia, så det kommer ikke til å skje. Og Charles vil bli konge, det er ikke spørsmål om noe annet nå. Saken var en annen i årene rundt og rett etter Dianas død, men nå har de fleste skjønt at ekteskapet med Diana var dødsdømt fra starten (og det var IKKE bare hans skyld), og han burde fått gifte det med Camilla i utgangspunktet. Dessuten tenker jeg det ikke er i William og Kates interesse å bli konge og dronning nå. Det er jeg helt sikker på at de (og Charles) vet selv også. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissWoodville Skrevet 9. mai 2022 #109 Del Skrevet 9. mai 2022 Mmmwhatever skrev (9 minutter siden): De har ingen tradisjon for abdikasjon pga alder i Storbritannia, så det kommer ikke til å skje. Og Charles vil bli konge, det er ikke spørsmål om noe annet nå. Saken var en annen i årene rundt og rett etter Dianas død, men nå har de fleste skjønt at ekteskapet med Diana var dødsdømt fra starten (og det var IKKE bare hans skyld), og han burde fått gifte det med Camilla i utgangspunktet. Dessuten tenker jeg det ikke er i William og Kates interesse å bli konge og dronning nå. Det er jeg helt sikker på at de (og Charles) vet selv også. Ja jeg tenker det er Charles som bør ta over evt. ser at det ikke er tradisjon for det, men er det ikke litt dumt med en monark som ikke lenger har helse til å stille opp på oppdrag? Som må avlyse det meste, og ikke sees av folket mer? Hvorfor ikke bare gi stafettpinnen videre, til en som har mulighet til å stille opp og gjøre jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 9. mai 2022 #110 Del Skrevet 9. mai 2022 Dronning Elizabeth åpner ikke det britiske parlamentet i år Dronning Elizabeth kommer ikke til å holde åpningstalen i det britiske parlamentet tirsdag. Hun sliter i perioder med mobilitetsproblemer, ifølge Buckingham Palace. https://www.nrk.no/urix/dronning-elizabeth-apner-ikke-det-britiske-parlamentet-i-ar-1.15960766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosasko Skrevet 9. mai 2022 #111 Del Skrevet 9. mai 2022 Den reprilen der dør aldri 😅 lizzard som dei sier 🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissWoodville Skrevet 10. mai 2022 #112 Del Skrevet 10. mai 2022 Diamant skrev (7 timer siden): Dronning Elizabeth åpner ikke det britiske parlamentet i år Dronning Elizabeth kommer ikke til å holde åpningstalen i det britiske parlamentet tirsdag. Hun sliter i perioder med mobilitetsproblemer, ifølge Buckingham Palace. https://www.nrk.no/urix/dronning-elizabeth-apner-ikke-det-britiske-parlamentet-i-ar-1.15960766 Og jeg spør igjen, hva er vitsen med at hun tviholder på rollen sin når hun ikke kan utføre noen oppdrag lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 10. mai 2022 #113 Del Skrevet 10. mai 2022 Når dronningen dør, da dør siste rest av det sanne, gamle England med henne. 🙁 Måtte hun leve lenge ennå. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 10. mai 2022 #114 Del Skrevet 10. mai 2022 Entern skrev (5 timer siden): Når dronningen dør, da dør siste rest av det sanne, gamle England med henne. 🙁 Måtte hun leve lenge ennå. Det sanne gamle England? Hva er det som er så fantastisk med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 10. mai 2022 #115 Del Skrevet 10. mai 2022 Irja skrev (1 minutt siden): Det sanne gamle England? Hva er det som er så fantastisk med det? Det aller meste. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 10. mai 2022 #116 Del Skrevet 10. mai 2022 SnartLærer skrev (6 timer siden): Og jeg spør igjen, hva er vitsen med at hun tviholder på rollen sin når hun ikke kan utføre noen oppdrag lenger? Fordi det å være dronning og konge er en livsoppgave. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissWoodville Skrevet 10. mai 2022 #117 Del Skrevet 10. mai 2022 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Fordi det å være dronning og konge er en livsoppgave. Men nå er det snakk om «working royals», og da burde man ikke automatisk sitte med en tittel, hvis det ikke lenger fungerer. Hjelper ikke å være født til noe da, det er og en jobb. Synes er synd at ikke Charles får prøvd seg, jeg tror faktisk det kunne blitt bra. Tror at å tviholde på det gamle kan gjøre det vanskelig å gå fremover, på mange måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 10. mai 2022 #118 Del Skrevet 10. mai 2022 SnartLærer skrev (18 minutter siden): Men nå er det snakk om «working royals», og da burde man ikke automatisk sitte med en tittel, hvis det ikke lenger fungerer. Hjelper ikke å være født til noe da, det er og en jobb. Synes er synd at ikke Charles får prøvd seg, jeg tror faktisk det kunne blitt bra. Tror at å tviholde på det gamle kan gjøre det vanskelig å gå fremover, på mange måter. Hva vi mener er ganske irrelevant så lenge tradisjonen er som den er. Nå er nok hennes dager talte uansett og jeg syns det er imponerende å fint at hun er dronning helt til det siste. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 10. mai 2022 #119 Del Skrevet 10. mai 2022 (endret) Hallepalle2 skrev (7 minutter siden): Hva vi mener er ganske irrelevant så lenge tradisjonen er som den er. Nå er nok hennes dager talte uansett og jeg syns det er imponerende å fint at hun er dronning helt til det siste. Det er jeg enig i. Hvem/hvilke andre personer er det som jobber i en alder av 96? Ikke noen jeg kommer på. Det er vel bare kongelige som holder ut til siste slutt. Prins Philip (Elizabeths mann) trakk seg riktignok tilbake fra offentligheten og var lite å se de siste årene av sitt 99 årige liv, men det skulle bare mangle at han ikke fikk lov til det etter så mange år. Endret 10. mai 2022 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissWoodville Skrevet 10. mai 2022 #120 Del Skrevet 10. mai 2022 Hallepalle2 skrev (59 minutter siden): Hva vi mener er ganske irrelevant så lenge tradisjonen er som den er. Nå er nok hennes dager talte uansett og jeg syns det er imponerende å fint at hun er dronning helt til det siste. Det er slett ikke sikkert at hennes dager snart er gamle. Mange eldre lever til de er nesten 100 år, men er i dårligere og dårligere form. Mange blir sengeliggende og eller demente til slutt. Jeg synes det hadde blitt en mye mer verdig avslutning for henne å overlate tronen til Charles, mens hun fortsatt har en nogenlunde helse i behold og kan tenke klart selv. For jeg skal love deg at det er svært få så gamle mennesker som har det til slutt. Men så har jeg jobbet med eldre i en årrekke og har nok et mer realistisk syn på ting enn det mange i denne tråden har har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå