Trening Skrevet 11. september 2021 #41 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men i hælledussan da. Du løfter omtrent halvparten av 16 åringen min... Anonymkode: 22004...1a2 🙊😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #42 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men i hælledussan da. Du løfter omtrent halvparten av 16 åringen min... Anonymkode: 22004...1a2 For en kommentar 🤣 Anonymkode: a9cab...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #43 Del Skrevet 11. september 2021 Kvinne, trent i 3 år 3xuken. Var helt utrent og dvask fra sofaen. Tar for eksempel på en tung økt 3X110kg markløft 3x57,5 i benkpress 3x95kg knebøy Om jeg blir seriøs kan jeg øke mer (splittprogram osv, men dette er bare hobby). Anonymkode: a9cab...451 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 11. september 2021 #44 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kvinne, trent i 3 år 3xuken. Var helt utrent og dvask fra sofaen. Tar for eksempel på en tung økt 3X110kg markløft 3x57,5 i benkpress 3x95kg knebøy Om jeg blir seriøs kan jeg øke mer (splittprogram osv, men dette er bare hobby). Anonymkode: a9cab...451 Utrolig bra!! Alder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #45 Del Skrevet 11. september 2021 Trening skrev (6 minutter siden): Utrolig bra!! Alder? Er 40 Anonymkode: a9cab...451 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #46 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men i hælledussan da. Du løfter omtrent halvparten av 16 åringen min... Anonymkode: 22004...1a2 Jeg antar at din 16-åring er en gutt da? Anonymkode: 20ce4...6f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 11. september 2021 #47 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Er 40 Anonymkode: a9cab...451 Jeg er 43. Imponerende styrke!! Hvor høy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #48 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 11.33): Nei, mange damer på crossfitsenteret mitt løfter mye mer enn menn som ikke har trent så lenge. Anonymkode: 1c04f...963 Men hva betyr det å være «sterkere»? Kanskje løfter de mer i kilo, men kunne de forsvart seg hvis ts gikk inn for å «ta de?» Anonymkode: e9c98...136 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 11. september 2021 #49 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hva betyr det å være «sterkere»? Kanskje løfter de mer i kilo, men kunne de forsvart seg hvis ts gikk inn for å «ta de?» Anonymkode: e9c98...136 Det vil komme helt an på høyde og vekt, erfaring med å sloss/bryte, grad av trussel osv, men det vil jeg tenke er irrelevant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #50 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men hva betyr det å være «sterkere»? Kanskje løfter de mer i kilo, men kunne de forsvart seg hvis ts gikk inn for å «ta de?» Anonymkode: e9c98...136 I en slåsskamp er det jo mer enn fysisk styrke som betyr noe. F.eks. hvorvidt hun kan kampsport, eller hvor rask du er, eller hvor "uredd" du er osv. Men det er ikke det denne tråden handler om. Her snakker om vi ren fysisk styrke. Hvis alle andre variabler er likt, så vil selvfølgelig en kvinne som løfter 100kg lett hamle opp med en mann som bare løfter 50kg,. Det er så opplagt at det gidder jeg ikke engang å diskutere videre. Anonymkode: 4c022...925 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #51 Del Skrevet 11. september 2021 3 hours ago, loveli said: Da jeg begynte å trene var jeg 168cm høy og 64kg tung. Tok 70kg i knebøy x 12 i 3 omganger første gangen innpå senteret der... Synes ikke du hørtes sterk ut, i beina hvertfall... Men det er jo helt ekstremt unormalt hvertfall. Så du bør ikke sammenligne eller vurdere andre mot deg selv. Hvis du er så sterk uten trening bør du jo vurdere å konkurrere. 😛 Anonymkode: 8d9ca...afd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 11. september 2021 #52 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men det er jo helt ekstremt unormalt hvertfall. Så du bør ikke sammenligne eller vurdere andre mot deg selv. Hvis du er så sterk uten trening bør du jo vurdere å konkurrere. 😛 Anonymkode: 8d9ca...afd Ingen har reagert på det tidligere så tror ikke det er sååå bra altså. Men takk. Jeg vet jeg er sterkere enn et par venninner, men andre er mye sterkere enn meg igjen. Tror jeg er ganske normal jeg da. Og så var det en mann som spurte hva vi andre klarer, og en mann som trente i tillegg. Han burde vel være sterkere enn meg? Men hvis det faktisk er bra så kan jeg si at hemmeligheten er å være mye fysisk. Løfte ting og holde på med hus og unger. Klatre i stiger, bygge vegger, bære lister og gips og holde på med maskiner og skifte dekk og sette inn dører. Gratis trim tydeligvis, effektivt på flere måter. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 11. september 2021 #53 Del Skrevet 11. september 2021 42 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er jo helt ekstremt unormalt hvertfall. Så du bør ikke sammenligne eller vurdere andre mot deg selv. Hvis du er så sterk uten trening bør du jo vurdere å konkurrere. 😛 Anonymkode: 8d9ca...afd Er det ikke ganske normalt å løfte sin egen kroppsvekt i knebøy? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #54 Del Skrevet 11. september 2021 Hei, Jeg har trent vekter siden siste året på vgs, så ca. 4-5 år nå. Jeg er 165cm høy, veier 62kg. Alder: 23. Jeg har trent mye variert og forskjellig egentlig. Jeg trener ofte lett/moderat, men hadde en tung økt i forrige uke der jeg løftet følgende: - Markløft: 120kg x 5 - Knebøy: 95kg x 5 - Benkpress: 60kg x 5 - Militærpress: 40kg x 5 Det snakkes mye om at jenter har veldig svak overkropp, men jeg har et par venninner som tar over 100kg i benkpress. Jeg tror det er undervurdert hvor mye styrke kvinner har i overkroppen. Det henger nok sammen med at kvinner ofte heller ikke er så veldig interessert i å trene for tungt på overkroppen. Jeg har aldri virkelig forsøkt å bli skikkelig sterk i benkpress. Anonymkode: 6a031...997 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 11. september 2021 #55 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei, Jeg har trent vekter siden siste året på vgs, så ca. 4-5 år nå. Jeg er 165cm høy, veier 62kg. Alder: 23. Jeg har trent mye variert og forskjellig egentlig. Jeg trener ofte lett/moderat, men hadde en tung økt i forrige uke der jeg løftet følgende: - Markløft: 120kg x 5 - Knebøy: 95kg x 5 - Benkpress: 60kg x 5 - Militærpress: 40kg x 5 Det snakkes mye om at jenter har veldig svak overkropp, men jeg har et par venninner som tar over 100kg i benkpress. Jeg tror det er undervurdert hvor mye styrke kvinner har i overkroppen. Det henger nok sammen med at kvinner ofte heller ikke er så veldig interessert i å trene for tungt på overkroppen. Jeg har aldri virkelig forsøkt å bli skikkelig sterk i benkpress. Anonymkode: 6a031...997 5x40 kg i militærpress er jo meeeget bra da!! 💪🏻💪🏻 Mange sterke her tydeligvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #56 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 10.04): Hei. Jeg er en mann på 40 år som har trent styrke av/på over en viss tid (mye avbrudd under corona). Jeg har lagt merke til det er veldig mange flere jenter/ kvinner som trener på SATS der jeg trener nå enn for noen år siden (jeg trener sentralt i Oslo)`Og mange av dem ser veldig veltrente ut, og løfter tunge vekter. De har rank holdning, beveger seg rundt med god selvtillitt, og er ikke redde for å bli svette eller skjære grimaser. Det tok litt tid for meg å bli vant til det, for da jeg trente i starten av 20-årene fantes det nesten ikke kvinner i styrkeavdelingen, i hvert fall ikke som løftet seriøst. Dette har fått meg til å lure på hvordan jeg ligger an styrkemessig jfr en trente kvinne pr i dag? Jeg ser ganske ofte kvinner som løfter tyngre enn meg, men jeg aner ikke hvor lengde har trent, eller om de kan være idrettsutøvere? Jeg lurer derfor på hvordan jeg ligger an styrkemessig i forhold til en gjennomsnittlig kvinne, som f.eks. har trent 3-4 ganger pr uke over en lengre tidsperiode, f.eks. over 2-3 år? I markløft tar jeg f.eks. 105kg x 5, knebøy 80kg x 5, benkpress, 57,5kg x 5, og militærespress 37,5kg x 5. Spørsmålet er altså til jenter/ kvinner som trener regelemessig. Svar gjerne hvordan du selv sammenligner deg, men også hvordan inntrykket ditt er ut av hva som er vanlige vektbelastning for kvinner mer generelt ? Anonymkode: 20ce4...6f5 Hva har det å si egentlig? Når jeg var ung og forsåvidt ikke trent på flere år, løftet jeg 65 kg store dunker opp til skulder høyde for å tømme de. Har ikke problemer med å bære mange 25kg sekker. Foretrekker å bære to, fordi en da bærer jeg skakt og får vondt i ryggen. Anonymkode: 7d724...785 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 11. september 2021 #57 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 10.50): Menn er alltid sterkere enn kvinner. Anonymkode: 328a0...0c8 I overkroppsstyrke har jeg aldri sett kvinner være sterkere enn menn. Er også svært få kvinner som veier mer enn 70kg som ikke er overvektige. Så man snakker vel om forskjellige veltklasser også. En og annen spesialisert markløfterinne ser man jo, sikkert mer enn meg f.eks. men i helhet mangler de styrken til en mann. Selv en tynn nerd er mer nyttig til bærehjelp med møbler og hvitevarer enn ei 'trent' jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #58 Del Skrevet 11. september 2021 Realverdien skrev (3 minutter siden): I overkroppsstyrke har jeg aldri sett kvinner være sterkere enn menn. Er også svært få kvinner som veier mer enn 70kg som ikke er overvektige. Så man snakker vel om forskjellige veltklasser også. En og annen spesialisert markløfterinne ser man jo, sikkert mer enn meg f.eks. men i helhet mangler de styrken til en mann. Selv en tynn nerd er mer nyttig til bærehjelp med møbler og hvitevarer enn ei 'trent' jente. Bullshit. Har flytta mye møbler gjennom årene, sammen med venninner og kamerater. Er mange utrente og trente jenter og kvinner som overgår menn en høy gang hva gjelder kapasitet for å bære tunge ting. Min far er lærer på videregående, i kroppsøvning. Han sier at de fleste jenter, både utrente og trente, danker ut de svake gutta i styrke (det du kaller nerder) så det synger. Anonymkode: 58596...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 11. september 2021 #59 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hva betyr det å være «sterkere»? Kanskje løfter de mer i kilo, men kunne de forsvart seg hvis ts gikk inn for å «ta de?» Anonymkode: e9c98...136 Har aldri sett noen vinne mot en motstander som er 20kg tyngre. Ti kilo har også mye å si. Kanskje unntak for en eksplosiv mann med god punch som dæljer i vei først uten forvarsel... De aller aller fleste kvinnfolk har ikke sjanse mot en mann. Selv damene som kan forsvare seg ender opp på gulvet og ruller med motparten, hvor han vinner fordi han er større. Selv jevnstore eller mindre menn vil nok vinne mot damer som ikke har lang trening med bryting og slike greier. Man ser jo videoer på youtube av 2 og 3 politikvinner som til sammen ikke makter legge en middels stor mann på bakken engang... Kvinner beste forsvar er nok å rope på hjelp. Tipper TS skal ta det helt med ro. Disse spesialiserte løftene sier nok en del om damene, men de er neppe sterkere enn ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 11. september 2021 #60 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bullshit. Har flytta mye møbler gjennom årene, sammen med venninner og kamerater. Er mange utrente og trente jenter og kvinner som overgår menn en høy gang hva gjelder kapasitet for å bære tunge ting. Min far er lærer på videregående, i kroppsøvning. Han sier at de fleste jenter, både utrente og trente, danker ut de svake gutta i styrke (det du kaller nerder) så det synger. Anonymkode: 58596...75e Disse fantasiene fra norges beskjeggette fotformskobrigader på vgs blåser jeg i. Du kjenner null utrente damer som går menn en høy gang i å bære møbler. Da hadde jo kvinnfolk dominert flyttebjransjen. Men der er det 0 av dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå