AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #1 Skrevet 10. september 2021 Har hørt mye dritt om dem tidligere, men aldri opplevd problemer med dem selv, før nå! Tidlig i forrige uke bestilte jeg noen spiselige kakebilder av en nettbutikk i Norge. Jeg skulle bruke bildene denne uken. Pakken har vært litt på vandring hit og dit. I følge kollihistorikken har pakken ligget i Langhus i 3 dager nå. Jeg kontakter Postnord i dag og spør hvor i huleste det blir av pakken min. Da får jeg beskjed om at de ikke finner den og at jeg må anse den som tapt!! Altså, wtf?? Hvordan kan man ta tak i dette useriøse firmaet, og hvorfor får de lov til å holde på som de gjør? Anonymkode: b5e8b...aae 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #2 Skrevet 10. september 2021 Mange har klaget, ingen kommer noen vei. Anonymkode: 9cd45...03c 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #3 Skrevet 10. september 2021 Det er vel egentlig problemet med alle i den bransjen. PostNord, Posten og Helt Hjem har alle masse klager på at ting forsvinner. Ikke opplevd det selv enda, men leser ganske ofte i diverse grupper om pakker som er blitt stjålet etter levering (legges ut sånn at alle ser det), forsvunnet eller er sendt på helt feil plass. Anonymkode: d0b1c...3c0 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #4 Skrevet 10. september 2021 Du har aldri opplevd noe problemer med dem før, men idet du opplever den første feilen er de useriøse og burde ikke fått lov til å holde på lenger.... Synes Post Nord er supre jeg. Aldri hatt noe problem med de hverken privat eller på jobb. Hadde derimot en kunde som raste over rotet dems. Jeg tok noen telefoner, sporer opp pakken og det viste seg å være kundens feil 😂 Anonymkode: d56e2...f05 10
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #5 Skrevet 10. september 2021 Når jeg skal bestille noe å ser de kun tilbyr postnord som leveranse led så avbestiller jeg ordrene. Ikke fan av risikosport. Anonymkode: 2d4c7...141 8
Jdz Skrevet 10. september 2021 #6 Skrevet 10. september 2021 (endret) Altså, alle speditører mister kolli av og til. Jeg har opplevd at kolli blir bort med store, internasjonale befraktere som DHL og TNT også. Det er ikke noe å gjøre med. Avsender har sannsynligvis transportforsikring (fordi sånne ting skjer av og til) og det eneste de kan gjøre er egentlig å sende pakken på nytt. Du har aldri 100% garanti for at pakken kommer fram, uansett hvem som leverer. Har kanskje hatt litt mer problemer med Postnord enn med Posten (sender og mottar titalls pakker i uken på det meste), men forskjellen er egentlig ubetydelig. Endret 10. september 2021 av Jdz 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 Så både PostNord og HeltHjem er dritt? Hva skal man bruke da? Anonymkode: 2f06a...157
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Når jeg skal bestille noe å ser de kun tilbyr postnord som leveranse led så avbestiller jeg ordrene. Ikke fan av risikosport. Anonymkode: 2d4c7...141 Hvis du avbryter handelen når du oppdager at de kun tilbyr postnord som leveranse så slipper du bryet med å gå igjennom hele bestillingen for så og avbestille igjen. Anonymkode: 5c673...17f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du har aldri opplevd noe problemer med dem før, men idet du opplever den første feilen er de useriøse og burde ikke fått lov til å holde på lenger.... Synes Post Nord er supre jeg. Aldri hatt noe problem med de hverken privat eller på jobb. Hadde derimot en kunde som raste over rotet dems. Jeg tok noen telefoner, sporer opp pakken og det viste seg å være kundens feil 😂 Anonymkode: d56e2...f05 For en kommentar. Anonymkode: 393a6...c41 2
Tvist Skrevet 10. september 2021 #10 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hørt mye dritt om dem tidligere, men aldri opplevd problemer med dem selv, før nå! Tidlig i forrige uke bestilte jeg noen spiselige kakebilder av en nettbutikk i Norge. Jeg skulle bruke bildene denne uken. Pakken har vært litt på vandring hit og dit. I følge kollihistorikken har pakken ligget i Langhus i 3 dager nå. Jeg kontakter Postnord i dag og spør hvor i huleste det blir av pakken min. Da får jeg beskjed om at de ikke finner den og at jeg må anse den som tapt!! Altså, wtf?? Hvordan kan man ta tak i dette useriøse firmaet, og hvorfor får de lov til å holde på som de gjør? Anonymkode: b5e8b...aae Kontakt de som sendte pakken. De vil da undersøke eller sende på nytt. Om de får mange klager, vil de nok vurdere å bytte leverandør. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #11 Skrevet 10. september 2021 Har hatt mye problemer med post nord. Både pakker som blir borte og pakker som blir liggende i opptill 14 dager på et eller annet sted i huttiheita. Sist tok det 3 uker med en pakke fra Stavanger til Oslo. Bestiller aldri fra noen som bruker postnord lenger. Anonymkode: 2672f...e42 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #12 Skrevet 10. september 2021 Det er jo gjerne sånn med dem. De siste tre gangene jeg har fått noe levert fra dem, har pakka blitt kjørt frem og tilbake til forskjellige byer og lagre, flyttet rundt på samme lager i 4-5 dager, etc. Forrige tok ni dager fra Kristiansand til Arendal, og da var den innom Oslo og Langhus på veien. Å bestille fra en butikk som leverer med Postnord er bare marginalt mer pålitelig enn å bestille noe fra Aliexpress. Stort sett kommer pakka frem, men når? Det veit fåglarna. Anonymkode: adb96...146 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #13 Skrevet 10. september 2021 Har opplevd det samme. Kontaktet butikken og de sendte nye varer. Om forsendelsen blir borte på vei til deg så er dette en sak mellom butikken og PostNord. Håper alle som klager over PostNord og HeltHjem og alle andre posttjenester ikke er de samme som tidligere raste over Posten og ville ha private tilbydere for private kom jo til å gjøre dette MYE BEDRE enn Posten. Det ser vi jo at de ikke gjør, det er ikke så mye billigere eller raskere og det er ca. like mye rot. Anonymkode: 5db90...5ea
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #14 Skrevet 10. september 2021 Så faktisk en pakke ligge oppå noen sin postkasse i dag. Håper ingen tok den. Den var liten nok til at de kunne lagt den oppi, så det var dårlig. kunne kanskje gjort det selv, men jeg vil ikke røre andres post. Anonymkode: 52caa...b0b 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #15 Skrevet 10. september 2021 Jeg bor rett utenfor Oslo og kjøpte nylig en barnevogn på Finn. Brukte Helt Hjem og pakken brukte to dager fra Bergen til Oslo. Etter det var den i 10 dager på Langhus før den begynte ferden hjem til meg. Sååå irriterende! Anonymkode: 78908...581 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 10. september 2021 #16 Skrevet 10. september 2021 Jeg pleier å følge sporingsnummeret og se om pakken er sendt, ankommet terminal osv. I går fikk jeg beskjed om at pakken min var levert, men det stemte ikke. Jeg tok kontakt med avsender og de kontaktet Post nord. Jeg vet ikke hvordan dette kommer til å gå.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #17 Skrevet 10. september 2021 Jeg har nettbutikk og sendte pakkene med Postnord en periode, men det var helt håpløst. Hver eneste uke var det pakker på avveie, noen brukte 5-6 uker på å komme fram, andre var tapt for alltid. Bytta transportør til posten/Bring for 3,5 år siden, og det er to pakker som har vært på avveie i den perioden. Den ene dukket aldri opp, den andre kom fram ei uke forsinka. Her er det snakk om en del tusen pakker totalt. Anonymkode: f58d6...a11 3
Gjest theTitanic Skrevet 10. september 2021 #18 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har hørt mye dritt om dem tidligere, men aldri opplevd problemer med dem selv, før nå! Tidlig i forrige uke bestilte jeg noen spiselige kakebilder av en nettbutikk i Norge. Jeg skulle bruke bildene denne uken. Pakken har vært litt på vandring hit og dit. I følge kollihistorikken har pakken ligget i Langhus i 3 dager nå. Jeg kontakter Postnord i dag og spør hvor i huleste det blir av pakken min. Da får jeg beskjed om at de ikke finner den og at jeg må anse den som tapt!! Altså, wtf?? Hvordan kan man ta tak i dette useriøse firmaet, og hvorfor får de lov til å holde på som de gjør? Anonymkode: b5e8b...aae Det er desverre ren lotto både når pakken kommer, og OM du noen gang får den..
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #19 Skrevet 10. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Så faktisk en pakke ligge oppå noen sin postkasse i dag. Håper ingen tok den. Den var liten nok til at de kunne lagt den oppi, så det var dårlig. kunne kanskje gjort det selv, men jeg vil ikke røre andres post. Anonymkode: 52caa...b0b Jeg har opplevd å finne noe esker på dørmatta et par ganger, sannsynligvis naboer som har åpnet dem og tatt innholdet. Butikken sendte en ny vare, og antar Postnord erstatter butikkens utlegg, men det er jo ganske irriterende. Anonymkode: adb96...146
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #20 Skrevet 10. september 2021 Det er et j..... Møkkaselskap. For fire år siden hadde jeg muligheten til å slå dem konkurs. Angrer hver dag på at jeg gav dem en betalingsavtale isteden. Hvis nettbutikken bruker Postdrit, så velger jeg å bruke en annen butikk med Posten eller så lar jeg være å kjøpe produktet. Noen ganger skriver jeg på Facebook til butikken at de tapte en kunde siden de bare tilbyr Postnord Anonymkode: 5b8b2...333
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå