Gå til innhold

Tillitsproblemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har vært turbulent med en fyr jeg har kjent i snart et år. Vil ikke dele for mye personlig i fare for å bli gjenkjent.

Har følt at det vært noen ting som har gjort at jeg har trodd personen har løyet,men ikke hatt konkrete bevis utenom et. 

Jeg har en fobi som heter pistantrofobi. Og kan nok sabotere litt selv for å slippe å bli såret.  Men jeg har vært livredd for at personen har holdt på med andre. Personen har sagt flere ganger at de ikke har sex eller møter andre. Personen  er flink å snakke for seg og smooth talker,så jeg tror hen kan smigre hvem som helst. Det har vært mye drama fordi jeg tror hen møter/har sex med andre. Vet som sagt ikke om det er min usikkerhet eller om det virkelig er en grunn til at jeg føler på dette. 
 

Jeg gjorde noe utrolig dumt forrige uke pga min usikkerhet. Tok kontakt med en  jeg trodde muligens datet personen🙈Med undercover navn, og spurte hen om de møttes osv. Menneske ble rasende kontaktet personen det gjaldt og sa navnet jeg kalte meg og personen jeg har hatt kontakt med fortalte dette menneske mitt virkelige navn. Hva mer hen sa aner jeg ikke. Hen hadde aldri hørt om mennesket før og hen jeg kontaktet var rasende fordi det var rykte om at den datet personen jeg har hatt med å gjøre. Denne personen hadde partner og barn og jeg hadde ingenting å bekymre meg for.

Personen jeg har kontakt med ble også forbanna og lurte på hvor jeg hadde fått for meg at de datet. Sa det var en «ukjent» kilde. 
Fra daglig kontakt lenge utenom noen hinder,så har vi ikke hatt kontakt på en uke. Skjønner personen er sur og lei. Det har vært litt mye drama pga usikkerhet fra min side og litt løyner på hen sin side. Kommer usikkerhet fra den andre personen eller er dette min frykt og eller «abandonment»-issues? Jeg vet ikke helt. Kanskje en blanding🤔 Personen blånekter på at hen lyver. Og sa når jeg spurte om usikkerheten min ikke kom av en grunn. Den er helt uten grunn sa personen. 
Personen har litt historier med å gå fra fwb til fwb.  Personen har barn og vi er voksne uten å ville oppgi alder. 
Jeg et veldig på alerten da jeg er livredd for å bli såret/lurt osv. 

Jeg skal innrømme jeg har vært litt dramaqueen og sett for meg scenarioer osv pga jeg kanskje er redd for at noen kan like kun meg og ville etablere seg med meg,fordi jeg tenker jeg ikke er bra nok og redd de skal bli lei av meg, og ville finne ny raskt. 
 

Tillit er alfa og omega i et forhold. Men tenker samtidig at hvis man ikke er mistenksom er man naiv. Og mitt verste mareritt er å skulle ta noen på fersken i å være utro enten i seng med noen eller på tlf. 
 

Måtte bare lufte dette. Har likt personen godt men veldig redd for at der er andre i bilde. Vi er ikke per dags dato eksklusive men var snakk om å begynne å møtes jevnlig igjen etter en periode fra hverandre. Vedkommende har aldri vært utro tror jeg. 

Anonymkode: 23661...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kontakter psykolog. Bra at du veit at du har et problem, men du må jobbe med det.

Du lager drama og han kommer med små løgner for å slippe dramaet ditt. Altså en vond spiral som blir verre og verre.

Du eier ikke tillit og da kan du ikke være i et forhold. En person skal ikke gjøre seg fortjent til tilliten når det er du som velger å gå inn i denne relasjonen. 

Den tilliten skal dere bygge om sammen. Ikke som en og en der det ligger krav bak.

Skjønner han blir lei. Dere bare "dater" og dramaet tar allerede overhånd. Vil du at forholdet skal fortsette som dette? For det vil det hvis ikke du jobber med deg selv.

Anonymkode: 82c36...217

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du holdt ut om noen var slik mot deg. Du bør skaffe deg hjelp.

Anonymkode: 3ca55...247

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kontakter psykolog. Bra at du veit at du har et problem, men du må jobbe med det.

Du lager drama og han kommer med små løgner for å slippe dramaet ditt. Altså en vond spiral som blir verre og verre.

Du eier ikke tillit og da kan du ikke være i et forhold. En person skal ikke gjøre seg fortjent til tilliten når det er du som velger å gå inn i denne relasjonen. 

Den tilliten skal dere bygge om sammen. Ikke som en og en der det ligger krav bak.

Skjønner han blir lei. Dere bare "dater" og dramaet tar allerede overhånd. Vil du at forholdet skal fortsette som dette? For det vil det hvis ikke du jobber med deg selv.

Anonymkode: 82c36...217

Sikkert dumt spørsmål,men hvordan bygger vi den sammen?

Og du mener gå til psykolog når du sier jobb med deg selv? For har jobbet mye med «self love» og mindfullness og meditasjon for å ha det godt med seg selv. No one to change but self!

Anonymkode: 23661...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du holdt ut om noen var slik mot deg. Du bør skaffe deg hjelp.

Anonymkode: 3ca55...247

Hadde nok blitt oppgitt. Du har helt rett. Bare redd for å bli holdt for narr osv.

Anonymkode: 23661...2ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Sikkert dumt spørsmål,men hvordan bygger vi den sammen?

Og du mener gå til psykolog når du sier jobb med deg selv? For har jobbet mye med «self love» og mindfullness og meditasjon for å ha det godt med seg selv. No one to change but self!

Anonymkode: 23661...2ed

Det største problemet i forholdet ditt er deg. Ikke han. Dette er kun basert utifra det du forteller så klart, men du har ingen bevis eller engang gode indisier som tilsier at han er utro, annet enn hans fortid og at han er sjarmerende? 

Det er veldig godt mulig at du allerede har mistet han, for det du gjorde er jo (unnskyld uttrykket) bat shit crazy. Ta et steg tilbake og se på handlingene dine utenifra. Du kommer til å skyve bort enhver mann med slik oppførsel - spesielt de som er lojale! De som er lojale kommer til å føle at det er en heksejakt på å ta dem for noe de aldri har gjort. Enhver person vil bli drittlei av det etter et par runder.

Er det slik at du har ønsket at dere skal være offisielle kjærester, men han holder igjen? Så tolker du det som at han ikke er lojal? Det kan isåfall være på grunn av usikkerheten din at han ikke vet om han ønsker å ta steget med deg. 

Jeg tror dette vil drive deg selv til vanvidd og ulykkelighet hvis ikke du tar tak for å bli bedre. Ingen mann ønsker et sånt forhold, ingen dame heller for den saks skyld. Søk psykologhjelp for å bryte tankemønsterne? 

Anonymkode: fb0b7...e04

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest parkeringsvakten

Hvorfor går du etter menn du mener har en stygg forhistorie og som du er paranoid for skal såre deg. La han være i fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe mulighet for å få terapi for denne fobien din? Du bør få hjelp før du går inn i noe forhold. Du kan ikke holde på slik med andre mennesker. Han har barn å tenke på også. Jeg regner med at han med hensyn til dem nå ikke kommer til å treffe deg igjen.

I tillegg har du blandet inn et annet uskyldig menneske som har partner, og beskyldt vedkommende for å date den du dater. Er du klar over at du kunne ha ødelagt deres forhold om dine beskyldninger hadde blitt trodd på?

Jeg er klar over at dette er lidelser du har og at det ikke er ting du gjør med vilje. Men du har et ansvar for å ordne opp i det, og ihvertfall sørge for at de ikke går ut over andre! Om det så betyr at du må være singel resten av livet, så får det være så. Du kan ikke løpe rundt og beskylde dater (som du ikke en gang er eksklusive med enda!!) for å være utro! Og kontakte fremmede mennesker med drøye beskyldninger som kan bryte opp familien deres bare fordi du har en fobi!?

Anonymkode: e26a3...aba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du erkjenner at du har traumer du sliter med pga hvordan du har blitt behandlet tidligere. Ingen i denne tråden kan svare på om det kun kommer fra deg eller om han faktisk har møtt andre/vært utro. Det slår meg derimot at han kanskje ikke er rett type partner for deg. Du trenger noen som er betryggende, rolig og gir bekreftelse. Det er slik man kan jobbe gjennom traumer sammen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du noe mulighet for å få terapi for denne fobien din? Du bør få hjelp før du går inn i noe forhold. Du kan ikke holde på slik med andre mennesker. Han har barn å tenke på også. Jeg regner med at han med hensyn til dem nå ikke kommer til å treffe deg igjen.

I tillegg har du blandet inn et annet uskyldig menneske som har partner, og beskyldt vedkommende for å date den du dater. Er du klar over at du kunne ha ødelagt deres forhold om dine beskyldninger hadde blitt trodd på?

Jeg er klar over at dette er lidelser du har og at det ikke er ting du gjør med vilje. Men du har et ansvar for å ordne opp i det, og ihvertfall sørge for at de ikke går ut over andre! Om det så betyr at du må være singel resten av livet, så får det være så. Du kan ikke løpe rundt og beskylde dater (som du ikke en gang er eksklusive med enda!!) for å være utro! Og kontakte fremmede mennesker med drøye beskyldninger som kan bryte opp familien deres bare fordi du har en fobi!?

Anonymkode: e26a3...aba

Har ikke møtt barna hans. Men han snakket om å introdusere de for meg om det ble mer seriøst. 
 

Hater at det blir drama. Jeg vet han har vært skikkelig interessert og likt meg men jeg er så livredd for å bli lurt og evt finne ut noe senere,at jeg leter etter bevis slik at jeg finner det ut først slik jeg ikke blir såret. Vet dette er sjukt. Vil føle meg trygg og ha tillit men er så redd for at «alle» har onde hensikter som om jeg ikke fortjener å bli behandlet godt. Abandonment issues. 
Hvis jeg ikke føler meg trygg på han betyr ikke det at det et noe o gjære da eller er det kun frykt?

Når han har fortalt enkelte ting så har jeg lett etter bevis,hvis ikke han har gitt meg det. Har ikke hatt det så gale med andre tidligere. Mulig jeg avslører meg fra en annen tråd nå,men han hadde bursdag og sa at et onkelbarn hadde overrasket han med middag på en restaurant. Han sa restauranten også. Og moren hans hadde også vært der. Sa også at niesen skulle bo med han tre dager. Moren hennes hadde ikke plass pga andre hjemmeboende barn og bestemoren(moren hans) som har barna hans på overnatting titt og ofte hadde heller ikke plass🤔Han var nær og bestevenn med denne niesa. Og de var på restaurant bare de to dagen før hun visstnok skulle reise hjem tidlig dagen etter.  Og dagen etter var han rundt mine trakter der det er en flyplass,og handlet skoleting til barna sa han. Derfor jeg koblet hun damen jeg kontaktet for tenkte hun hadde vært der og han kjørte henne hjem til der hun bodde. Det kan være en annen. Det kan være oppdiktet for å fremstå bedre. Aner ikke. Han har løyet før derfor jeg er usikker.

Har nylig funnet ut om fobien.

Anonymkode: 23661...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (21 minutter siden):

Det er bra du erkjenner at du har traumer du sliter med pga hvordan du har blitt behandlet tidligere. Ingen i denne tråden kan svare på om det kun kommer fra deg eller om han faktisk har møtt andre/vært utro. Det slår meg derimot at han kanskje ikke er rett type partner for deg. Du trenger noen som er betryggende, rolig og gir bekreftelse. Det er slik man kan jobbe gjennom traumer sammen.

Han har vært veldig snill,oppløftende og positiv mot meg. Men jeg sliter med å føle meg trygg.  Sa det til han en gang og han sa jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det. Jeg møter ikke andre eller har ikke sex med andre.

 

Han fjernet meg to ganger fra snapkartet. To ulike ganger vi var venner der. 
Han hjalp barnemor med å levere en sofa jeg så hun solgte på Facebook market. Men sa at det var en afrikansk dame som hadde kjøpt den og knekt den på hengeren. Og at han hentet sofa for en kollega. Dette var her jeg bor. Han bor et stykke vekk herfra. Dagen etter den var solgt. 

Anonymkode: 23661...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det største problemet i forholdet ditt er deg. Ikke han. Dette er kun basert utifra det du forteller så klart, men du har ingen bevis eller engang gode indisier som tilsier at han er utro, annet enn hans fortid og at han er sjarmerende? 

Det er veldig godt mulig at du allerede har mistet han, for det du gjorde er jo (unnskyld uttrykket) bat shit crazy. Ta et steg tilbake og se på handlingene dine utenifra. 

Er det slik at du har ønsket at dere skal være offisielle kjærester, men han holder igjen? Så tolker du det som at han ikke er lojal? Det kan isåfall være på grunn av usikkerheten din at han ikke vet om han ønsker å ta steget med deg. 

Jeg tror dette vil drive deg selv til vanvidd og ulykkelighet hvis ikke du tar tak for å bli bedre. Ingen mann ønsker et sånt forhold, ingen dame heller for den saks skyld. Søk psykologhjelp for å bryte tankemønsterne? 

Anonymkode: fb0b7...e04

Han som sa vi kunne etterhvert bli eksklusive. Vi har ikke møttes på en god stund pga diverse årsaker. Og avstanden har gjort at jeg har trodd han har møtt andre. 
Det har vært veldig mye usikkethet fra min side som har gjort han er drittlei nå som jeg kan forstå. 
 

Er klar over at det jeg gjorde forrige uke var bak mål. Føler meg dum men følte jeg måtte få det bekreftet eller avkreftet. Har ikke ødelagt noen familie. 
Vi har hatt det veldig bra når det har vært bra men så har usikkerhet/løyner etc kommet i veien og det har blitt blokkering og null kontakt for en stund. Ingen blokkering nå bare radio silence fra han. Har ikke sagt noe på en uke selv. Redd for et svar jeg ikke vil ha,så hat holdt meg vekke. Bare stalket litt uten å oppnå noe med det🙈 

Hvis han ikke har noe å skjule vil jeg han skal vise meg tilliten verdig. Jeg er en ærlig sjel men pga tidligere skuffelser/svik har man piggene klar. Skremmer nok folk vekk ved å opptre slik. Ønsker det ikke men tenker at jeg er naiv hvis jeg stoler blindt på de og plutselig får meg en overraskelse jeg vil unngå. 
 

Pga kritiske foreldre hele livet nesten så har jeg feilet litt i kjærlighetslivet som er svært trist. Det var så fint med han her,så gjensidig osv som jeg ikke hadde opplevd på årevis. Tenkte dette er mannen jeg har ventet på. Men så sabotere man kanskje selv fordi at man tror ikke man fortjener dette og oppkonstruerer ting eller tror de før eller senere skal såre fordi du ikke fortjener å bli elsket osv. Er en bra person men disse traumene eller hva man skal kalle de kan overskygge og ødelegge relasjoner. Har snakket med psykolog før men kom ikke så langt. 

Anonymkode: 23661...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har holdt på i nesten ett helt år må det vel være fordi han liker deg. Prøv å stol på det. Jeg vil heller være naiv og lykkelig enn skeptisk/mistenksom og ulykkelig. 

Anonymkode: 654e3...ef9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du sier at du har snakket med psykolog tidligere uten at det hjalp. Hvor mange timer hadde du? Dette er uten tvil terapimat. Jeg snakker her om deg og ditt liv - ikke om forholdet til denne mannen, for det kan jeg ikke helt se hvordan kan reddes etter slik oppførsel.. 

Kanskje er du heldig og han er villig til å gi deg en ny sjanse. Da må du for all del sørge for å jobbe alt du kan med å bli kvitt de giftige tankemønstre.

Selv nå virker du til å insinuere at han er med noen andre siden han ikke skriver til deg. Mer sannsynlig er det jo at han rett og slett bare har fått nok, uten at det behøver å bety at noen andre jenter er involvert..

Anonymkode: fb0b7...e04

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS, du sier at du har snakket med psykolog tidligere uten at det hjalp. Hvor mange timer hadde du? Dette er uten tvil terapimat. Jeg snakker her om deg og ditt liv - ikke om forholdet til denne mannen, for det kan jeg ikke helt se hvordan kan reddes etter slik oppførsel.. 

Kanskje er du heldig og han er villig til å gi deg en ny sjanse. Da må du for all del sørge for å jobbe alt du kan med å bli kvitt de giftige tankemønstre.

Selv nå virker du til å insinuere at han er med noen andre siden han ikke skriver til deg. Mer sannsynlig er det jo at han rett og slett bare har fått nok, uten at det behøver å bety at noen andre jenter er involvert..

Anonymkode: fb0b7...e04

Tror nok han fikk nok ja. Fullt forståelig. 
Manner(kvinner) meg opp til å kontakte han. Livredd for avvisning men håper han vil høre på meg. 

Anonymkode: 23661...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2021 den 13.36):

Har ikke møtt barna hans. Men han snakket om å introdusere de for meg om det ble mer seriøst. 
 

Hater at det blir drama. Jeg vet han har vært skikkelig interessert og likt meg men jeg er så livredd for å bli lurt og evt finne ut noe senere,at jeg leter etter bevis slik at jeg finner det ut først slik jeg ikke blir såret. Vet dette er sjukt. Vil føle meg trygg og ha tillit men er så redd for at «alle» har onde hensikter som om jeg ikke fortjener å bli behandlet godt. Abandonment issues. 
Hvis jeg ikke føler meg trygg på han betyr ikke det at det et noe o gjære da eller er det kun frykt?

Når han har fortalt enkelte ting så har jeg lett etter bevis,hvis ikke han har gitt meg det. Har ikke hatt det så gale med andre tidligere. Mulig jeg avslører meg fra en annen tråd nå,men han hadde bursdag og sa at et onkelbarn hadde overrasket han med middag på en restaurant. Han sa restauranten også. Og moren hans hadde også vært der. Sa også at niesen skulle bo med han tre dager. Moren hennes hadde ikke plass pga andre hjemmeboende barn og bestemoren(moren hans) som har barna hans på overnatting titt og ofte hadde heller ikke plass🤔Han var nær og bestevenn med denne niesa. Og de var på restaurant bare de to dagen før hun visstnok skulle reise hjem tidlig dagen etter.  Og dagen etter var han rundt mine trakter der det er en flyplass,og handlet skoleting til barna sa han. Derfor jeg koblet hun damen jeg kontaktet for tenkte hun hadde vært der og han kjørte henne hjem til der hun bodde. Det kan være en annen. Det kan være oppdiktet for å fremstå bedre. Aner ikke. Han har løyet før derfor jeg er usikker.

Har nylig funnet ut om fobien.

Anonymkode: 23661...2ed

Jeg kjenner meg så utrolig igjen i veldig mye av det du skriver og tror jeg har samme fobi / diagnose. Hvordan fant du ut at du hadde det? 
Jeg har heller ikke vært så ille tidligere, men med mannen min nå (som også har brutt tilliten min tidligere) er det skikkelig ille :(

Anonymkode: dfc44...dee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg kjenner meg så utrolig igjen i veldig mye av det du skriver og tror jeg har samme fobi / diagnose. Hvordan fant du ut at du hadde det? 
Jeg har heller ikke vært så ille tidligere, men med mannen min nå (som også har brutt tilliten min tidligere) er det skikkelig ille :(

Anonymkode: dfc44...dee

Er du sammen med han? Hva gjorde han for bryte tilliten din?

Jeg googlet noen av fryktene mine da kom det opp. 

Anonymkode: 23661...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpet er kjørt. For hver gang du åpent mistenker han for noe uten grunn, vil sjansen øke for at det faktisk skjer.

Anonymkode: aa48e...696

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...