Gå til innhold

Har du giftet deg uten noe feiring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Syns du det var greit? Jeg og mannen min skal gifte oss...har vært sammen i mange år. Har lyst å gifte oss....men orker ikke lage til noe pga helsa. Tenker ha en god middag sammen med barna våres. 

Anonymkode: 7ad07...944

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er nok ekstra mange som har det nå under korona ihvertfall :) Fin unnskyldning til å ikke gjøre så mye ut av det. 

Vi giftet oss, bare brudepar og to vitner på vielsen pga restriksjoner, også spiste vi middag hjemme med våre foreldre, søsken og barn etterpå, bestilte bare gryterett fra catering. Fin liten feiring. 

Anonymkode: b90bf...51d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja, reiste til syden vi og forloverne, giftet oss på Mallorca. Vurderte å lage fest for familien, begynte å skrive liste, men endtw opp med å drite i hele greia. Vi gifta oss for vår del, ikke for at familien skulle få en gratis fest.

Anonymkode: df398...f70

Lenke til innlegg
Del på andre sider
snurk

Vi har vært sammen i 10 år og har 2 barn sammen, giftet oss i fjor på rådhuset. Fikk bare ha vitner med. Feiret med kake og kaffe sammen med familien (fikk bare være max 10 personer grunnet covid) 😊 Har ikke angret på det, men så er jeg heller ikke typen til å ville stå i sentrum av all oppmerksomhet + ønsker heller å bruke pengene på noe mer meningsfylt.

Endret av snurk
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vi gjorde det. Vi hadde vært samboere i seks år og var i en situasjon der det av ulike grunner ville vært mye mer praktisk å være gift (vi bodde i utlandet på dette tidspunktet). Så det var litt på grunn av timingen, men også fordi vi kom fram til at vi hadde lyst til å være gift, men vi hadde ikke lyst til å organisere noe bryllup (spesielt med tanke på logistikk og familier i ulike land, osv.). Giftet oss på rådhuset i byen vi bodde i da, og reiste bort over helga sammen. Det er et veldig fint minne, og jeg har aldri angret på at vi gjorde det slik. Det var ekteskapet som var viktig for meg, ikke bryllupsfesten.

Anonymkode: 89f07...9f4

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Gifta oss på tinghuset for 6 år siden. Helt greit. 2 vitner og spiste en bedre middag med de,før vi henta barna på skolen. 
Kosta meg 17 kr i parkeringspenger husker jeg. Så på grensa til for dyrt. Maten ble spandert

Anonymkode: cce97...691

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi giftet oss på Tinghuset med våre foreldre og søsken tilstede. Spiste middag på restaurant etterpå. Det var helt topp og perfekt for oss. Vi var 27 og hadde vært samboere i 6 år. Ingen barn på det tidspunktet. 

Anonymkode: 27230...1bb

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vi gjorde det. Det er absolutt å anbefale 😁 hadde vielse på rådhuset med foreldrene våre og barna. Dro ut på restaurant å spiste etterpå. 

Anonymkode: 2f636...d3e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maleficenta
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns du det var greit? Jeg og mannen min skal gifte oss...har vært sammen i mange år. Har lyst å gifte oss....men orker ikke lage til noe pga helsa. Tenker ha en god middag sammen med barna våres. 

Anonymkode: 7ad07...944

vi gjorde det slik

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja. Mangeårige samboere, ingen av oss ønsket feiring. Det ble på rådhuset, som stilte med to vitner. Deretter god middag hjemme. Det var midt i en periode med omfattende nedlukning, så vi kunne ikke gjøre så mye mer. Hvis det ikke hadde vært for pandemien er det er mulig vi hadde valgt noe familie som vitner og invitert på middag, men det blir hypotetisk.

Anonymkode: 89523...2b8

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vi giftet oss under korona, og hadde kun forlovere til middag. Det var ideelt. Jeg er kronisk syk, og klarer ikke å dra ut på restaurant, så vi fikk hjelp til å stelle i stand hjemme og bestilte tapas. Veldig fornøyd med dagen, ble slik vi ønsket :)

Anonymkode: 690e4...c1d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vi giftet oss i utlandet med bare oss og barna (3 stk under 10 år) tilstede.  Sjømannspresten og kona var vitner 😊

Anonymkode: d63e8...9b8

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
snurk skrev (På 8.9.2021 den 21.54):

Vi har vært sammen i 10 år og har 2 barn sammen, giftet oss i fjor på rådhuset. Fikk bare ha vitner med. Feiret med kake og kaffe sammen med familien (fikk bare være max 10 personer grunnet covid) 😊 Har ikke angret på det, men så er jeg heller ikke typen til å ville stå i sentrum av all oppmerksomhet + ønsker heller å bruke pengene på noe mer meningsfylt.

Hvor spiste dere kaffe og kake siden dere kunne bare være 10 personer. Spør fordi jeg vurderer noe liknende selv. 

Anonymkode: c28dc...869

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor spiste dere kaffe og kake siden dere kunne bare være 10 personer. Spør fordi jeg vurderer noe liknende selv. 

Det har jo vært restriksjoner på maks 10 personer samlet i private hjem i løpet av pandemien. :)

Da jeg giftet meg i mai 2020 var det vel maks 20 personer samlet i privat hjem som gjaldt og på restauranter var det vel kohorter på maks 5 som kunne være samlet. 

Anonymkode: b90bf...51d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
snurk
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hjemme hos oss selv 😁

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hjemme :) både middag, kaffe og kaker. Dekket bordet pent, frem med sølvet og fint ble det.

Et vennepar samlet familie på restaurant fredagen de giftet seg, og venner lørdagen. De delte det opp.

Anonymkode: 690e4...c1d

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...