Gå til innhold

Hva er poenget med billettkontroll på bussen hvis de ikke stopper folk som løper ut??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonyminist skrev (5 minutter siden):

For og så gjøre hva? Banke opp snikerne inne i bussen? Forsinke trafikken til politiet kommer? 

Neida. Stenge dørene, bussen fortsetter å kjøre mens kontrollørene sjekker billettene

Anonymkode: f2e50...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neida. Stenge dørene, bussen fortsetter å kjøre mens kontrollørene sjekker billettene

Anonymkode: f2e50...8bf

Så folk som har gyldig billett og skal av, kommer seg ikke av? Folk på holdeplassene som skal på, kommer ikke på ? Bussen fortsett og kjøre ,Hvor hen da? Til alle kjøper billett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (5 timer siden):

Så folk som har gyldig billett og skal av, kommer seg ikke av? Folk på holdeplassene som skal på, kommer ikke på ? Bussen fortsett og kjøre ,Hvor hen da? Til alle kjøper billett? 

De kan jo stå ved dørene og sjekke billetten til alle som går ut av bussen først 

Anonymkode: f2e50...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ser det stadig vekk, senest i dag, i Oslo. 

Noen på bussen ser at kontrollørene kommer, løper ut, men kontrollørene som ser det, stopper han/henne ikke. 

Hvorfor? Det er jo åpenbart at vedkommende ikke har billett mens de som blir igjen på bussen har det 

Anonymkode: f2e50...8bf

Fordi en billettkontrollør ikke har (og bør ikke få...) Politimyndighet.

Når det er sagt, så har systemet gått ut på dato. Dropp kontroller og kontrollører, dropp utvikling av betalingsapper, dropp billettautomater og sperrelinjer. Ta betalt for kollektivtrafikken over skatteseddelen og gjør det på en progressiv måte, slik at alle bidrar. Så kan kollektivreiser være "gratis" start med de store byene: Oslo, Trondheim og Bergen. Skatteøkningen for de som bor i kommunene det gjelder hadde vært forsvinnende liten og selskapene som leverer tjenestene hadde kunnet fokusert på det de skal; flytte mennesker fra A til B. Dette burde vært gjort for lenge siden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De kan jo stå ved dørene og sjekke billetten til alle som går ut av bussen først 

Anonymkode: f2e50...8bf

Gjør de ikke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De løper jo bare ut! Latterlig at det aksepteres. 

Anonymkode: f2e50...8bf

Hvorfor spente du ikke bein på de eller hev noe?

Anonymkode: abc42...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Men da kommer disse juksere å fortsette å jukse 

Anonymkode: f2e50...8bf

Du tenker at det er såpass viktig å stoppe bussnikere at du vil gi private firmaer politimakt?

Anonymkode: db144...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg kjenner som betaler for bussbilletten sin gjør det i frykt for å bli stoppet i kontrollen. Hadde det ikke vært kontroll, hadde langt flere giddet å betale for seg. Er overraskende mange som ikke bryr seg om å bryte loven så lenge de ikke blir tatt. Billettkontroll virker derfor preventivt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, men jeg er ikke så glad i disse nye stemplingsmaskinene på t-banen. Det er veldig ofte i ustand, ingenting skjer når man prøver å skanne kortet. Er redd jeg en dag blir tatt i kontroll av denne grunn, for det er tilsynelatende litt vilkårlig om de virker eller ikke. Jeg har sett folk skanne kortet med hell etter at jeg har mislyktes. Og så har det blitt litt uklart når man faktisk er sniker. Hvor mange sekunder har man på seg for å få skannet kortet? Jeg har opplevd å måtte gå gjennom vogna for å finne en automat som virket. Likte det bedre da man kunne skanne før man gikk på.

Anonymkode: e40f3...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du tenker at det er såpass viktig å stoppe bussnikere at du vil gi private firmaer politimakt?

Anonymkode: db144...3fa

Jeg synes at det er viktig. Synes ikke du? 

Anonymkode: f2e50...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes at det er viktig. Synes ikke du? 

Anonymkode: f2e50...8bf

Hvis du skal åpne for og gi private firmaer politimakt, så får vi nok litt større problemer en noen som sniker på bussen. Nei, i et slikt bilde er ikke sniking på buss viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...