Gå til innhold

Et lite tips når man barberer seg på det søte sted


Gjest Malika

Anbefalte innlegg

Varmt vann for å åpne porene

Bruk gjerne balsam eller en olje for å barbere. Skarpe blad er viktig og jeg brukte alltid mannens, men så oppdaget jeg Estrid (null spons her altså!)

Tørk lett når du er ferdig og gni godt inn med AntiBac! Her skal ingen bakterier komme til!

La tørke og så tar du på mye talkum. Altså. Talkum. Det skal du alltid ta på det søte sted og områdene rundt etter hver dusj.  Og om du svetter under puppene, på ryggen, på magen, i knehasene. Talkum!

Håper noen får glede av disse enkle tips 🤗

 

Endret av Malika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har veldig lyst på kreft kan du bruke talkum ja. Flott tips der du!

Anonymkode: 0df72...6c3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleluring
Malika skrev (4 minutter siden):

Varmt vann for å åpne porene

Bruk gjerne balsam eller en olje for å barbere. Skarpe blad er viktig og jeg brukte alltid mannens, men så oppdaget jeg Estrid (null spons her altså!)

Tørk lett når du er ferdig og gni godt inn med AntiBac! Her skal ingen bakterier komme til!

La tørke og så tar du på mye talkum. Altså. Talkum. Det skal du alltid ta på det søte sted og områdene rundt etter hver dusj.  Og om du svetter under puppene, på ryggen, på magen, i knehasene. Talkum!

Håper noen får glede av disse enkle tips 🤗

 

Men da blir man jo hvit av sånn pulver der nede da hehe... Men ja har gjort det samme... Deilig og ikke bli klam og fortsatt være silkemyk og god der nede 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleluring skrev (Akkurat nå):

Men da blir man jo hvit av sånn pulver der nede da hehe... Men ja har gjort det samme... Deilig og ikke bli klam og fortsatt være silkemyk og god der nede 😍

Må spre det jevnt så bli de ikke hvitt. Og om man vet at man ikke skal vise det frem med det første så er det å pøse på! Særlig om man skal danse på byen. Slipper disco-mus med masse talkum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleluring
Malika skrev (1 minutt siden):

Må spre det jevnt så bli de ikke hvitt. Og om man vet at man ikke skal vise det frem med det første så er det å pøse på! Særlig om man skal danse på byen. Slipper disco-mus med masse talkum.

HahahH.... Men om man ikke skal vise frem da er det jo ikke vits og shave seg heller tenker jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malika skrev (1 time siden):

Varmt vann for å åpne porene

Bruk gjerne balsam eller en olje for å barbere. Skarpe blad er viktig og jeg brukte alltid mannens, men så oppdaget jeg Estrid (null spons her altså!)

Tørk lett når du er ferdig og gni godt inn med AntiBac! Her skal ingen bakterier komme til!

La tørke og så tar du på mye talkum. Altså. Talkum. Det skal du alltid ta på det søte sted og områdene rundt etter hver dusj.  Og om du svetter under puppene, på ryggen, på magen, i knehasene. Talkum!

Håper noen får glede av disse enkle tips 🤗

 

Gode tips jeg også benytter meg av!😊

Her er et par tips til: Barnerhøvel med kun ETT blad. Reduserer faren for sår og nupper. Potetmel! Funker likegodt som talkum og virker i tillegg pleiende mot huden. Godt gammelt kjerringråd som hudpleiemiddel. Småbarna mine fikk feks aldri bleieutslett med godt lag med potetmel i huden rundt bleieområdet. Dermed begynte jeg å bruke det på meg selv der nede kg det funket!

 Siste råd er rett og slett å begrense glattbarberingen. Flere dager på rad med høvel mot den skjøre huden øker faren for sår og nupper. La håret gro litt før ny omgang med høvel;)

Anonymkode: 9ad41...a66

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aldri talkum nedentil!

Anonymkode: 40e81...685

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om du har veldig lyst på kreft kan du bruke talkum ja. Flott tips der du!

Anonymkode: 0df72...6c3

Her må dere spa opp seriøse kilder! 

Fufu skrev (2 timer siden):

Det søte sted?

Kall det fitte, liksom. Eller mus. Eller underlivet.

Kaller det for akkurat det jeg vil. Du, Fufu, dikterer ikke meg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malika skrev (11 minutter siden):

 

Kaller det for akkurat det jeg vil. Du, Fufu, dikterer ikke meg. 😊

 

Det høres bare så dumt ut. Voksne mennesker trenger da ikke bruke slike eufemismer.

Endret av Fufu
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malika skrev (4 timer siden):

Må spre det jevnt så bli de ikke hvitt. Og om man vet at man ikke skal vise det frem med det første så er det å pøse på! Særlig om man skal danse på byen. Slipper disco-mus med masse talkum.

Er du mann?

Anonymkode: 40e81...685

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gode tips jeg også benytter meg av!😊

Her er et par tips til: Barnerhøvel med kun ETT blad. Reduserer faren for sår og nupper. Potetmel! Funker likegodt som talkum og virker i tillegg pleiende mot huden. Godt gammelt kjerringråd som hudpleiemiddel. Småbarna mine fikk feks aldri bleieutslett med godt lag med potetmel i huden rundt bleieområdet. Dermed begynte jeg å bruke det på meg selv der nede kg det funket!

 Siste råd er rett og slett å begrense glattbarberingen. Flere dager på rad med høvel mot den skjøre huden øker faren for sår og nupper. La håret gro litt før ny omgang med høvel;)

Anonymkode: 9ad41...a66

 

Man må jo ikke barbere underlivet i det hele tatt.

Anonymkode: 40e81...685

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malika skrev (5 timer siden):

Varmt vann for å åpne porene

Bruk gjerne balsam eller en olje for å barbere. Skarpe blad er viktig og jeg brukte alltid mannens, men så oppdaget jeg Estrid (null spons her altså!)

Tørk lett når du er ferdig og gni godt inn med AntiBac! Her skal ingen bakterier komme til!

La tørke og så tar du på mye talkum. Altså. Talkum. Det skal du alltid ta på det søte sted og områdene rundt etter hver dusj.  Og om du svetter under puppene, på ryggen, på magen, i knehasene. Talkum!

Håper noen får glede av disse enkle tips 🤗

 

Jeg syns estrid var forferdelig🙈 ble fort ødelagt, bløt og klissete... men ellers takk for tips:)

Anonymkode: 67354...7e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aldri talkum nedentil!

Anonymkode: 40e81...685

Har mer tro på naturlig potetmel enn talkum,Det innerholder sikkert  mye dritt. Men er det ikke en fare for å få det rett i de åpne porene etter barbering da? Ville vente en stund. 

Anonymkode: 25b87...dce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
Malika skrev (29 minutter siden):

 

Her må dere spa opp seriøse kilder! 

Kaller det for akkurat det jeg vil. Du, Fufu, dikterer ikke meg. 😊

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/KO2aM/stopp-bruken-oeyeblikkelig-advarer-forskere-talkum-kan-gi-kreft

Her er en av flere studier gjort på talkum. Finnes mer info på engelsk enn norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kjenner at det er så deilig å være en annen type kvinne, og slippe å måtte tenke på disse tingene. 

Anonymkode: 984b1...b61

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, så glad for å slippe dette her. Synes det er stress nok med alt det andre kroppshåret som skal bort, om ikke jeg måtte passe på underlivet også 🙈

Barberte meg nedentil fra ca 16 - 25. Da kun sporadisk. Nå - 10 år etter så barberer jeg meg nedentil kanskje hver 3 måned. Og aldri har jeg hatt behov for hverken potetmel eller antibac på venusberget mitt. 

Anonymkode: 60ec0...47e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/talcum-powder-and-cancer.html

"Findings have been mixed, with some studies reporting a slightly increased risk and some reporting no increase.     

Many case-control studies have found a small increase in risk. But these types of studies can be biased because they often rely on a person’s memory of talc use many years earlier.      

Prospective cohort studies, which would not have the same type of potential bias, have generally not found a significant increase in ovarian cancer risk overall. However, some have suggested possible increased risks in certain groups of women (for example, in women who still have an intact reproductive tract) or in certain types of ovarian cancer. 

One of the problems with studying this issue is that ovarian cancer isn’t common. Because of this, even the largest studies done so far might not have been big enough to detect a very small increase in risk, if it exists.  For any individual woman, if there is an increased risk, the overall increase is likely to very be small."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...