Gå til innhold

Det burde være regler for bruk av El-sparkesykkel


uovervinnelig

Anbefalte innlegg

Synes ikke dere? 

Ser stadigvekk voksene mennesker og barn og unge, som kjører El-sparkesykkel uten og tenke.. det burde I alle fall være aldersgrense, og muligens et Kurs, for og I det heletatt få kunne kjøre det? Mange av De kjører jo med disse elektriske sparkesyklene overalt, og I trafikken og bryter trafikk reglene hvor det ferdes biler. Noe av det verste jeg ser er små barn som står flere stk på samme sykkel, uten hjelm hvor er foreldrene? Jeg blir helt Matt. Hvorfor følger ikke politiet opp og gir de bot og strengere straffer? Kjører en uten bilbelte får en straff men ikke om en bryter trafikk regler på elektrisk sykkel? De burde bruke hjelm og følge reglene som alle andre som ferdes I trafikken  Det som også er utrolig irriterende er at folk slenger de I fra seg overalt, slik at det blokkerer veien for alle andre. 

Endret av uovervinnelig
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er allerede mange regler som gjelder for bruk av el-sparkesykkel. Men de følges i stor grad ikke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært obligatorisk å ha billappen for å kjøre de, så man vet trafikkregler, blindsoner osv. og for de uten billappen kunne de fått lov å kjøre de hvis de tok et obligatorisk kurs og besto oppkjøring av elsparkesykkel. Og at man kan miste retten til å kjøre det, og da må vente så og så lang tid før man kan ta oppkjøringen igjen. For de kan gjøre stor skade 

Anonymkode: ab743...834

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konforme nordmenn skriker etter mer regulering, flere lover og enda flere forskrifter enda livene våre er fullstendig gjennomregulerte fra vugge til grav.

Vi har blitt et hjelpeløst folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk bare kjører på rødt lys. Jeg sykler forbi en elsparkesyklist og stopper på rødt lys. Like etter kommer den samme personen kjørende på siden av meg og rett ut i veien, på rødt lys. 
 

 

Endret av Kågebruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (Akkurat nå):

Konforme nordmenn skriker etter mer regulering, flere lover og enda flere forskrifter enda livene våre er fullstendig gjennomregulerte fra vugge til grav.

Vi har blitt et hjelpeløst folk.

Har du lyst til å få skylda for å kjøre ned noen som er på el-sparkesykkel, som ikke kan trafikkregler og ender opp foran bilen din? Bilisten får alltid skylda. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare regler, men også konsekvenser og straff. Nå ser det ut som at de kan kjøre meget fort, skremme folk, kjøre på folk sånn uten videre. Blir dritredd å spasere i Oslo sentrum. 

Anonymkode: a7926...6e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (Akkurat nå):

Konforme nordmenn skriker etter mer regulering, flere lover og enda flere forskrifter enda livene våre er fullstendig gjennomregulerte fra vugge til grav.

Vi har blitt et hjelpeløst folk.

Det er selvfølgelig en måte å se det på. Tipper de som jobber på legevakten har et annet syn på det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Har du lyst til å få skylda for å kjøre ned noen som er på el-sparkesykkel, som ikke kan trafikkregler og ender opp foran bilen din? Bilisten får alltid skylda. 

Hvor står det at jeg har lyst til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (Akkurat nå):

Hvor står det at jeg har lyst til det?

Spør siden du tydeligvis er motstander av regelverk knyttet til el-sparkesykler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisenberg skrev (1 minutt siden):

Det er selvfølgelig en måte å se det på. Tipper de som jobber på legevakten har et annet syn på det. 

Hva skjedde med å oppføre oss som folk? Tenke selv? Ta litt ansvar? Være gode forbilder?

Skal alt reguleres gjennom lov er friheten tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Spør siden du tydeligvis er motstander av regelverk knyttet til el-sparkesykler. 

Jeg er i mot tanken om at absolutt alt kan reguleres gjennom lov.

Ja, det stiller noen krav til befolkningen, men for faen, det sies jo over alt at vi går for å være et opplyst folk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (Akkurat nå):

Jeg er i mot tanken om at absolutt alt kan reguleres gjennom lov.

Ja, det stiller noen krav til befolkningen, men for faen, det sies jo over alt at vi går for å være et opplyst folk!!!

Problemet er at befolkningen, og her er det naturlig nok fåtallet som ødelegger for flertallet, ikke er i stand til å innfri disse kravene. Bare se på hvordan folk kjører med disse syklene i Oslo sentrum, eller hvor mange skader de får inn på legevakta. Tydeligvis er det ikke så bra med fri flyt heller, gitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, uovervinnelig said:

Noe av det verste jeg ser er små barn som står flere stk på samme sykkel, uten hjelm hvor er foreldrene? Jeg blir helt Matt. 

Enda verre, ser stadig foreldre som kjører med barnet foran seg på elsparkesykkelen også. 

Anonymkode: 0563b...fb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (3 minutter siden):

Hva skjedde med å oppføre oss som folk? Tenke selv? Ta litt ansvar? Være gode forbilder?

Skal alt reguleres gjennom lov er friheten tapt.

Det hadde vært fint det men har du møtt folk eller bodd under en sten? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes allerede regler, men de fleste idiotene som bruker disse jævla sparkesyklene gir faen. Faenskapet skulle vært forbudt.

Anonymkode: 7f2ce...b1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (6 minutter siden):

Sparkesykler er genialt, bare synd mange er dumme. Jeg kunne gjerne tatt kurs. 

Det er jeg helt enig i. I utgangspunktet et genialt fremkomstmiddel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør i hvert fall komme forbud mot kjøring på fortau. Men folk kommer nok til å bry seg like lite om det som forbud mot to på en elsparkesykkel etc. Så da må det ordnes tekniske løsninger så det ikke går an å kjøre dem på fortauet, og ikke fortere enn tillatt. 

Anonymkode: 0563b...fb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det bør i hvert fall komme forbud mot kjøring på fortau. Men folk kommer nok til å bry seg like lite om det som forbud mot to på en elsparkesykkel etc. Så da må det ordnes tekniske løsninger så det ikke går an å kjøre dem på fortauet, og ikke fortere enn tillatt. 

Anonymkode: 0563b...fb6

Eventuelt lignende system som for å kjøre bil, tenker jeg. Man er nødt til å ha en form for kurs og godkjenning til å kjøre, og førerkort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...