Gå til innhold

Har du stemt? Hva stemte du?


luna1

Anbefalte innlegg

Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Rødt. Synes dog det er spesielt at noen hadde bestemt seg for å snu stemmesedlene til Rødt på hodet slik at partinavnet ikke var synlig. 🤔

🤣🤣 Er det lov? 

Skjønner den som gjorde det, selv om jeg stemte til venstre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

loveli skrev (Akkurat nå):

🤣🤣 Er det lov? 

Skjønner den som gjorde det, selv om jeg stemte til venstre. 

Jeg hadde aldri i livet vridd på noen stemmesedler som helst, selv ikke Alliansen sine. Så skjønner meg ikke helt på den som har gjort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (18 minutter siden):

Dette er det dummeste jeg har lest hittil i valget.

Gjerne begrunn. Er førstegangsvelger, om det er verdt å nevne.

Hvasadu skrev (5 minutter siden):

Begrunnelsen din er heller merkelig. Vet du hvilken katastrofe 10 mandater fra Rødt kan forårsake? De er revolusjonære reformister og leser du arbeidsprogrammet ser at de ikke har peiling på statsøkonomi. Jeg tar heller Høyre i fire nye år, framfor kaos på venstresiden. Dette kaoset de advarer mot er det reel fare for. Det hadde vært fint med AP, hvis det ikke hadde vært så svakt. 

Ja, men jeg stemte jo ikke Rødt? Er ganske mye for mye av det AP mener. Stod mellom AP og Høyre, til dels FrP siden valgomaten fortalte at jeg er mest enig med FrP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde aldri i livet vridd på noen stemmesedler som helst, selv ikke Alliansen sine. Så skjønner meg ikke helt på den som har gjort det.

Hadde heller ikke gjort det samme, men de som ønsker å stemme Rødt hadde funnet sedlene. Kanskje, de har jo visse utfordringer...

Ellers ser jeg humoren i handlingen, selv om det ikke var morsomt i seg selv. Det er bare så mye som sies i gjennom handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (1 minutt siden):

Hadde heller ikke gjort det samme, men de som ønsker å stemme Rødt hadde funnet sedlene. Kanskje, de har jo visse utfordringer...

Ellers ser jeg humoren i handlingen, selv om det ikke var morsomt i seg selv. Det er bare så mye som sies i gjennom handlingen.

Sier at folk som er imot rødt er imot demokrati? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (3 minutter siden):

Hadde heller ikke gjort det samme, men de som ønsker å stemme Rødt hadde funnet sedlene. Kanskje, de har jo visse utfordringer...

Ellers ser jeg humoren i handlingen, selv om det ikke var morsomt i seg selv. Det er bare så mye som sies i gjennom handlingen.

Ironisk tenker jeg da, at man i det man stemmer som jo er grunnkjernen i demokratiet, så gjør man et (dårlig) forsøk på å hindre folk i å stemme det de måtte ønske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer Høyre.
Det er enkeltelementer i deres politikk jeg er uenig i, men jeg resonnerer slik: 

Pr nå ser jeg to regjeringsalternativ, et Høyre-dominert som vi har hatt i 8 år, eller et dominert av Arbeiderpartiet. 

Jeg er helt klart tilhenger av en konservativ politikk så dermed er valget klart. Et stort Høyre er beste garanti for en trygg, ansvarlig, konservativ Høyre-dominert regjering i Norge. 
 

Synes det er synd om folket nå kaster en regjering som har:

- Taklet en pandemi bedre enn de fleste land har gjort.

- Næringsliv/sysselsetting er snart tilbake der det var før korona.

- Vi har 12.000 mrd kr på "bok".

- Folk flest har opplevd en reallønnsvekst 

Endret av LeneXCII
Lagt til tekst
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luna1 skrev (På 7.9.2021 den 11.32):

Som tittelen sier: har du forhåndsstemt og evt hva stemte du? 

 

La gjerne diskusjonene rundt andres valg ligge i denne tråden.

Høyre som alltid :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterkaret skrev (15 minutter siden):

Fordømmer dere som stemmer rødt. Sorry, not sorry. 

Man må bare anta at de tror Rødt er et slags ekstra snilt arbeiderparti eller noe. Nekter å tro at så mange postere faktisk støtter et parti som står for så råtne verdier som Rødt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Realverdien skrev (Akkurat nå):

Man må bare anta at de tror Rødt er et slags ekstra snilt arbeiderparti eller noe. Nekter å tro at så mange postere faktisk støtter et parti som står for så råtne verdier som Rødt.

Hvilke råtne verdier tenker du på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre.

 

Ønsker at de borgerlige fortsetter å styre landet. Venstresiden er bare kaos og tull. Rødt og Senterpartiet er en katastrofe og Arbeiderpartiet er ikke et ansvarlig parti lenger.


Håper at FrP gjør det dårlig. 

 

Endret av Kågebruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10

Hadde i utgangspunktet lyst å stemme Frp pga politikken de har ang seksuelle overgrep mot barn. Men i og med de ligger langt bak så ble det høyre, for vil ikke på noen som helst måte at AP skal vinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Hvilke råtne verdier tenker du på?

Menneskeforakten. Hatet mot demokrati. Raseriet deres mot frihet og individualisme. Løgnene og aktivismen på vegne av morderregimer som Sovjet og Castro. Forgudingen av morderen Che Guevarra. Aksepten og tidvis støtten av søsterpartienes folkmord og konsentrasjonsleirer i kommuniststater som Kina og Cuba og Vietnam. Den titale forakt for sannheten fra tidl lederskikkelser som Jens Ingvall Olsen, Mads Gilbert, Erik Fosse, Historieforfalskeren Marte Michelet og Torstein Dale. Bevæpningen deres fra 1970 tallet og fremover. Mobbingen på arbeidsplassene de invaderte. Dødslistene de laget i Norge og aldri tok avstand fra. Pol Pots massedrap som de aldri har fordømt. Hangen til diktatur. Svermeriet for makt og voldsbruk mot egne borgere.

Tja. Noe slikt. Prøv å snakk med en kommunist, så vil du kjapt skjønne hvorfor rødefascisme er slikt et treffende ord for dem. 

Bytter du ut ordet klasse med ordet rase vil du ikke se noen forskjell på nazismen retorikk og taler og kommunismens.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...