Gå til innhold

Jeg ønsker å konvertere til islam, men hvordan skal jeg fortelle det til familien min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Taliban følger ikke Islam.

Anonymkode: 8f4db...156

Du får ta flyet til Kabul og lære dem om riktig religionsutøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lampe1 skrev (44 minutter siden):

Du får ta flyet til Kabul og lære dem om riktig religionsutøvelse.

Holder å lese Koranen, så ser man hvorfor mange muslimer tar avstand fra dem.

Anonymkode: 8f4db...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Holder å lese Koranen, så ser man hvorfor mange muslimer tar avstand fra dem.

Anonymkode: 8f4db...156

Taliban vil nok ta avstand fra dere med samme begrunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Taliban følger ikke Islam.

Anonymkode: 8f4db...156

ehh...nei, de er sikkert kristne

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på følelsen at dette er en trolletråd ment i for og provosere muslimer, men uansett jeg svarer likevel. 
 

det er ditt liv og ditt valg, gjør det du selv føler er best. Jeg er muslim og trives med og være det. Og ble glad for og høre at du ønsker og konvertere. Du er velkommen❤️☺️
 

muslimer lever egentlig ikke så veldig mye annerledes en andre bortsett fra at vi følger de 5 søylene i islam du kan lese om det https://no.m.wikipedia.org/wiki/Islams_fem_søyler
 

er selv venn med andre mennesker med forskjellig livssyn og forskjellige verdier en det jeg og min familie har og det går bra, 

det viktigste er og kunne ha respekt for hverandre selvom vi har forskjellige verdier, 

jeg er selv kvinne og har valgt og bære hijab og ingen har tvunget meg til det er gift og mannen min sier og synes at jeg selv skal få bestemme hva jeg føler, 

det er nok mange som har endel fordommer mot muslimer, men jeg tenker at det er paga uvitenhet og fremmedfrykt osv, de tror at alle muslimer støtter Taliban osv men dette stemmer ikke, Taliban og andre terrororganisasjoner er en stor skam for oss muslimer, og disse ønsker og svartmale islam og skape frykt og hat og krig. Islam støtter heller ikke det noe av terrororganisasjonene gjør, og menneskene som står bak terroren ber ikke engang de faster ikke de bare dreper uskyldige, og mange av de de dreper er faktisk muslimer så de er ikke muslimer. 
 

om du ønsker og komme nærmere Gud og ønsker og lære mer om islam finnes det moskee en kan gå til og lære mer om islam.

bare fortell de at du ønsker og konvertere til islam, du vet selv hvorfor du ønsker og konvertere så bare prøv og forklar de hva fu føler. Er de gode foreldre så aksepterer de deg uansett, om de ikke ønsker og ha noe kontakt med deg paga at du ønsker og konvertere så sier det ganske mye om hvilke foreldre det er, ingen foreldre som elsker barna sine vil bryte kontakten paga det. 
 

dette er ditt valg og om de er gode foreldre så støtter de deg uansett. 

du er velkommen søster❤️☺️

Anonymkode: a04fa...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2021 at 2:58 PM, Eryn said:

Kommer du fra et hjem med høyt utdannede foreldre?

Det har ingenting og si,  det finnes mange muslimer som er høyt utdannede selv i min familie og vi er muslimer. 

 

On 9/12/2021 at 2:58 PM, Eryn said:

Er du fra by eller bygd?

Det tror jeg heller ikke har så mye og si, det bor muslimer både i byer og på bygda. 

 

On 9/12/2021 at 2:58 PM, Eryn said:

Jeg VAR dessverre sammen m en muslim fra Irak for mange år siden. Jeg konverterte aldri, da jeg er kristen. Ble veldig mye kontrollert, fikk kjeft for å spise salami, pølser, leverpostei, gelé, alkohol i dessert (!), at jeg snakket og LO sammen med andre studievenner som var MENN.... og lista fortsetter..,. 

Det er veldig trist og høre, men selvom du har hatt dårlige erfaringer så betyr ikke det at andre vil gjøre det. Alle er forskjellige og en kan ikke dømme alle paga personlige erfaringer, 

 

On 9/12/2021 at 2:58 PM, Eryn said:

Tenk deg om hva du gir opp. Friheten din!

Jeg kjenner meg ikke i gjen i noe I det du skriver Jeg er muslim. Og jeg har frihet og er kvinne.

 

On 9/12/2021 at 2:58 PM, Eryn said:

Mye rasisme innad i ulike miljøer.

Det er det mye av i norske hjem og familier og, bare les tråden så ser du hvor mye dritt folk skriver om islam, også kan du lese alle trådene om invandrere på kg så er det veldig lett og se at det ikke bare er «muslimer som er rasister) i islam er heller ikke rassisme lov, Selv jeg er gift med en mann dom kommer fra et helt annet land en meg og vi har forskjellig hudfarge men familien våres har støttes oss 100%, men ja det finnes sikkert noen muslimer som er rassister dessverre men på lik linje som ateister og kristene osv, både AB og PMH var kristene men nå er også dette de som har tydd til terror i Norge,

Anonymkode: a04fa...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/13/2021 at 7:20 AM, Lawyam said:

Litt lei av alle disse trådene som kun har til hensikt av å få i gang diskusjoner som fremmer fremmedhat.

Helt enig. 

Anonymkode: a04fa...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2021 at 5:01 PM, Lampe1 said:

Ja, det stemmer.

Beklager men da er du en veldig dårlig mor. Stakkars barn. 

Anonymkode: a04fa...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager men da er du en veldig dårlig mor. Stakkars barn. 

Anonymkode: a04fa...1e5

Nei. Jeg setter klare rammer og prinsipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/17/2021 at 5:54 AM, AnonymBruker said:

Men den utnyttes jo av deg og!!! Skjønner du ikke det?

Når du sier at "mine barn får ikke liv til å mene noe annet enn meg" så er du ikke det spøtt bedre en det du sikter til!! De vil jo aldri tørre å si i mot deg eller ha en annen mening enn deg, for da kutter du kontakten og driter i dem. 

En greie er nå hvilke idealer du selv har, men dine barn er sine egne individer, med egne tanker, og egen bestemmelsesrtt -ikke en ting du eier og har råderett over. 

Fy f* hvor mye emosjonell smerte de barna dine må gå igjennom hvis du er slik på alle områder, de må jo gå på eggeskall for å ikke si noe "feil" så de ikke mister moren sin fordi hun truer med å kutte kontakten om de ikke tenker sånn som deg. Shit...

Anonymkode: b048c...2b8

👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽

Anonymkode: a04fa...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lampe1 said:

Nei. Jeg setter klare rammer og prinsipper.

Nei, faktisk ikke. Du eier ikke barna dine og du som omsorgsperson skal være et best mulig forbilde for barnet ditt, det er du ikke når du skal true barnet ditt med og bryte Kontakt med det bare Fordi barnet ønsker noe som du ikke ønsker, du som er mor/far skal Elske barnet ditt og støtte barnet uavhengi hvilken religion og tro barnet ønsker. 
 

du setter Ingen klare rammer og prinsipper men du skaper konflikt og drama. Jeg håper ikke du har barn, 

selv jeg som er Muslim kommer Aldri TIL og bryte Kontakt med barna mine Om de ønsker noe annet en meg, de er like mye barna mine selvom og jeg vil alltid elske de❤️❤️
 

Du fortjener ikke og ha barn om du har barn, sorry..

Anonymkode: a04fa...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har ingenting og si,  det finnes mange muslimer som er høyt utdannede selv i min familie og vi er muslimer. 

 

Det tror jeg heller ikke har så mye og si, det bor muslimer både i byer og på bygda. 

 

Det er veldig trist og høre, men selvom du har hatt dårlige erfaringer så betyr ikke det at andre vil gjøre det. Alle er forskjellige og en kan ikke dømme alle paga personlige erfaringer, 

 

Jeg kjenner meg ikke i gjen i noe I det du skriver Jeg er muslim. Og jeg har frihet og er kvinne.

 

Det er det mye av i norske hjem og familier og, bare les tråden så ser du hvor mye dritt folk skriver om islam, også kan du lese alle trådene om invandrere på kg så er det veldig lett og se at det ikke bare er «muslimer som er rasister) i islam er heller ikke rassisme lov, Selv jeg er gift med en mann dom kommer fra et helt annet land en meg og vi har forskjellig hudfarge men familien våres har støttes oss 100%, men ja det finnes sikkert noen muslimer som er rassister dessverre men på lik linje som ateister og kristene osv, både AB og PMH var kristene men nå er også dette de som har tydd til terror i Norge,

Anonymkode: a04fa...1e5

Dette er en klassisk islamsk måte å argumentere på. Alt «ekte» muslimsk er edelt, rettferdig og bare bra, alle problemer er alle andres ansvar. 
 

Null selvkritikk, all kritikk fra andre er «dritt».

 

Innlegget ditt viser jo selve årsaken til hvorfor det å konvertere til islam er en dårlig idé.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, faktisk ikke. Du eier ikke barna dine og du som omsorgsperson skal være et best mulig forbilde for barnet ditt, det er du ikke når du skal true barnet ditt med og bryte Kontakt med det bare Fordi barnet ønsker noe som du ikke ønsker, du som er mor/far skal Elske barnet ditt og støtte barnet uavhengi hvilken religion og tro barnet ønsker. 
 

du setter Ingen klare rammer og prinsipper men du skaper konflikt og drama. Jeg håper ikke du har barn, 

selv jeg som er Muslim kommer Aldri TIL og bryte Kontakt med barna mine Om de ønsker noe annet en meg, de er like mye barna mine selvom og jeg vil alltid elske de❤️❤️
 

Du fortjener ikke og ha barn om du har barn, sorry..

Anonymkode: a04fa...1e5

Å godta absolutt alt er ikke veien å gå. Man må sette opp egne prinsipper, og være ærlig og tydelig om dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lampe1 said:

Innlegget ditt viser jo selve årsaken til hvorfor det å konvertere til islam er en dårlig idé.

På hvilken måte da?!🙄

Jeg er selv muslim og kommer med råd om jeg forstår rett er ikke du TS heller og rådet mitt og kommentaren min var til TS og ikke til deg så det spiller ingen rolle hva du måtte mene om det, 

Anonymkode: a04fa...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lampe1 said:

Å godta absolutt alt er ikke veien å gå. Man må sette opp egne prinsipper, og være ærlig og tydelig om dem. 

Og godta at barnet sitt konverterer til en annen religion er ikke og godta absolutt alt,

Anonymkode: a04fa...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 4.26):

Nei, dette er ikke en trolletråd. 

Jeg ønsker å konvertere til islam, men jeg har vokst opp i et ateistisk hjem hvor foreldrene mine er ikke akkurat er så positive når det kommer til dette med religion. De har oppdratt meg og mine søsken til å ha aksept for alle mennesker uavhengig av religion, hudfarge og lignende, men er jo livredd for at de ikke skal være så imøtekommende selv, når det er datteren deres det er snakk om. 

Jeg ønsker selvfølgelig å ha et godt forhold til familien min, og vil aldri gjøre noe for å såre foreldrene mine. Er det noen her som har konvertert til en religion og har noen råd de kan komme med? :( 

Anonymkode: 2e56b...be5

Er selv ikke troende og mener bestemt at barna mine må få velge hva de tror/ikke tror på selv. De er også opplært til å akseptere andres valg. Så litt morsomt at den som konfirmerte seg borgerlig for et par år siden. Nå jobber litt for kirken med barn. Og fortsatt ikke troende. Så syntes det er fint da. Men barnet ble godkjent på gode holdninger, så da var det ikke noe problem for kirka. 

Anonymkode: e125e...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 6.00):

Nei. Bare nei.

Les først om konsekvensene .

Anonymkode: 899ec...b1b

syns islam er helt fantastisk, de har ikke alenemødre, utroskap, twerking, horer, sugar babies, cardi B, skilsmisser og alt annet som er megatrash fra den kvinnelige siden i vesten

i islam må kvinner respektere menn og det er straffbart å oppføre seg som en drittunge der slik som mange norske kvinner med prinsessesyndrom gjør

både menn og kvinner må respektere hverandre, men islam får virkelig skikk på damene, de går jo helt amok i vesten, bare se. Onlyfans er blitt normalt np, maia 18 student er nå den typiske hora på OF.

ts du kan konvertere til hva du vil, du må ikke si det til familien det er opp til deg om du vil eller ikke. Du kan også gå tilbake når det passer deg

Anonymkode: 2b48c...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ts. Godt valg. 

Ang familien. Kan du ikke bare si det rett ut. At du har lest og undersøkt om islam og du har funnet ut at du ønsker å konvertere for det er det som føles riktig for deg. 

Lykke til. 

Anonymkode: bd342...083

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/19/2021 at 9:13 AM, AnonymBruker said:

Om det er dette du virkelig vil så skal jo familien elske og respektere deg uansett, men det er en veldig stor beslutning å ta og det vil også være veldig forståelig om du får en stor reaksjon fra dem, fordi de er glade i deg.

But again, hvis du gjør det så må det 100% være etter ditt eget ønske, ikke pga forelskelse, press fra familie/svigerfamilie eller annet.

 

Håper alt ordner seg for deg 🙂

Dette

Anonymkode: a04fa...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...