Gå til innhold

Jeg ønsker å konvertere til islam, men hvordan skal jeg fortelle det til familien min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og godta at barnet sitt konverterer til en annen religion er ikke og godta absolutt alt,

Anonymkode: a04fa...1e5

Vel, hvor setter du grensen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

På hvilken måte da?!🙄

Jeg er selv muslim og kommer med råd om jeg forstår rett er ikke du TS heller og rådet mitt og kommentaren min var til TS og ikke til deg så det spiller ingen rolle hva du måtte mene om det, 

Anonymkode: a04fa...1e5

Det er noe med selve mentaliteten. Den manglende evnen til å vurdere ting, være kritisk, godta nyanser. Allah vet best.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

syns islam er helt fantastisk, de har ikke alenemødre, utroskap, twerking, horer, sugar babies, cardi B, skilsmisser og alt annet som er megatrash fra den kvinnelige siden i vesten

i islam må kvinner respektere menn og det er straffbart å oppføre seg som en drittunge der slik som mange norske kvinner med prinsessesyndrom gjør

både menn og kvinner må respektere hverandre, men islam får virkelig skikk på damene, de går jo helt amok i vesten, bare se. Onlyfans er blitt normalt np, maia 18 student er nå den typiske hora på OF.

ts du kan konvertere til hva du vil, du må ikke si det til familien det er opp til deg om du vil eller ikke. Du kan også gå tilbake når det passer deg

Anonymkode: 2b48c...af0

Tusen ganger heller en OnlyFans-hore med egne meninger enn en hvilken som helst hijab-dame med hodet fullt av Allah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lampe1 said:

Det er noe med selve mentaliteten. Den manglende evnen til å vurdere ting, være kritisk, godta nyanser. Allah vet best.
 

Hahahaha hvor er det jeg har manglende evne til og vurdere ting? Jaja om du mener jeg har manglende evne paga at jeg er muslim så sier det mest om deg og ikke meg, du kjenner meg ikke og vet heller ikke hvordan jeg er som person så at du sitter på kvinneguiden og tror du kjenner meg bassert på at jeg er muslim så jaja lykke til vidre i livet! Tror jeg ikke gidder og diskutere mer med deg du virker både uviten og umoden 

lykke til vidre i livet håper barna dine (om fu har barn) konverterer til islam og gir faen i deg, fordi foreldre som stenger barna sine utenfor paga religion er avskum, god natt 

Anonymkode: a04fa...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hahahaha hvor er det jeg har manglende evne til og vurdere ting? Jaja om du mener jeg har manglende evne paga at jeg er muslim så sier det mest om deg og ikke meg, du kjenner meg ikke og vet heller ikke hvordan jeg er som person så at du sitter på kvinneguiden og tror du kjenner meg bassert på at jeg er muslim så jaja lykke til vidre i livet! Tror jeg ikke gidder og diskutere mer med deg du virker både uviten og umoden 

lykke til vidre i livet håper barna dine (om fu har barn) konverterer til islam og gir faen i deg, fordi foreldre som stenger barna sine utenfor paga religion er avskum, god natt 

Anonymkode: a04fa...1e5

Det virker som du har en ganske karakteristisk islamsk debattstil. Da kommer man jo ikke så mye lenger, er jeg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lampe1 said:

Det virker som du har en ganske karakteristisk islamsk debattstil. Da kommer man jo ikke så mye lenger, er jeg redd.

Det virker som om du har en ganske karakteristisk rassistisk og anti islamsk og høyreekstrem debattstil har sett andre innlegg fra deg på forumet også så da kommer man jo heller ikke så langt?🤷🏼‍♀️ Så da avslutter vi. 

Anonymkode: a04fa...1e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det virker som om du har en ganske karakteristisk rassistisk og anti islamsk og høyreekstrem debattstil har sett andre innlegg fra deg på forumet også så da kommer man jo heller ikke så langt?🤷🏼‍♀️ Så da avslutter vi. 

Anonymkode: a04fa...1e5

Det kunne jo blitt en interessant samtale mellom diametrale motsetninger 😅

Til å være så hard i dine utfall, er det litt gøy at du ikke kan stave ordet «rasistisk».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (10 timer siden):

Det kunne jo blitt en interessant samtale mellom diametrale motsetninger 😅

Til å være så hard i dine utfall, er det litt gøy at du ikke kan stave ordet «rasistisk».

Kanskje det er en blanding av rasshøl og rasistisk, sånn for å vise skikkelig avsky🙊

Anonymkode: d1915...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Kanskje det er en blanding av rasshøl og rasistisk, sånn for å vise skikkelig avsky🙊

Anonymkode: d1915...f6d

Det er mulig, det hadde jeg ikke tenkt på.

God idé 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/20/2021 at 9:46 PM, AnonymBruker said:

Taliban følger ikke Islam.

Anonymkode: 8f4db...156

Nok en grunn til å ikke konvertere inn i kaoset. Alle har forskjellige meninger om hva det er og absolutt ingen av de har rett.

Anonymkode: a3e2b...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nok en grunn til å ikke konvertere inn i kaoset. Alle har forskjellige meninger om hva det er og absolutt ingen av de har rett.

Anonymkode: a3e2b...251

Religiøse blir aldri enige om noe, bortsett fra å mislike kritiske tenkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 4.26):

Nei, dette er ikke en trolletråd. 

Jeg ønsker å konvertere til islam, men jeg har vokst opp i et ateistisk hjem hvor foreldrene mine er ikke akkurat er så positive når det kommer til dette med religion. De har oppdratt meg og mine søsken til å ha aksept for alle mennesker uavhengig av religion, hudfarge og lignende, men er jo livredd for at de ikke skal være så imøtekommende selv, når det er datteren deres det er snakk om. 

Jeg ønsker selvfølgelig å ha et godt forhold til familien min, og vil aldri gjøre noe for å såre foreldrene mine. Er det noen her som har konvertert til en religion og har noen råd de kan komme med? :( 

Anonymkode: 2e56b...be5

Et godt råd, uansett hva en melder seg inn i, vurder grundig hva konsekvensene er ved å melde seg ut igjen.. Lytt nøye til de som har vært der før.. Det er ikke uvanlig å ombestemme seg i livet, da er det greit å vite hva følgene kan innebære. Så ta deg god tid og vurder alle sider ved det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 6.35):

Og jenter.

Anonymkode: 79736...b18

Guttene er krigerske, mens jentene er levende fødemaskiner i så henseende

Anonymkode: 789bd...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 4.26):

Nei, dette er ikke en trolletråd. 

Jeg ønsker å konvertere til islam, men jeg har vokst opp i et ateistisk hjem hvor foreldrene mine er ikke akkurat er så positive når det kommer til dette med religion. De har oppdratt meg og mine søsken til å ha aksept for alle mennesker uavhengig av religion, hudfarge og lignende, men er jo livredd for at de ikke skal være så imøtekommende selv, når det er datteren deres det er snakk om. 

Jeg ønsker selvfølgelig å ha et godt forhold til familien min, og vil aldri gjøre noe for å såre foreldrene mine. Er det noen her som har konvertert til en religion og har noen råd de kan komme med? :( 

Anonymkode: 2e56b...be5

Er det en mann involvert i ønsket?

Anonymkode: f5798...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har vurdert å konverte til islam."

Sånn.

Så må du være forberedet på å svare på de vanligste spørsmålene om dette. Bare les denne tråden for å få noen ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...