Gå til innhold

Har spist en sjokolade hver dag denne uka....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å bli sukkerfri....har et problem med at jeg ikke kan ha det liggende og klarer heller ikke bare ta litt. Denne uka har jeg bevisst kjøpt en sjokolade hver dag som jeg har gleda meg til å ha på kveldene...det var deilig,men jeg er IKKE fornøyd. Jeg vil være sunn og sukkerfri....men det er akkurat som når jeg er sliten ( myyyyye styr på jobb) sover dårlig osv så er det som om jeg "fortener" det og skal trøste meg sjøl. Jeg vil snu dette...Bare det at jeg har gjort det i skjul for mannen sier litt....det er flaut. Trenger ingen moraliserende peikefinger her inne...bare noen råd:) og motivasjon.

Anonymkode: 10d0d...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et kjempebra råd som alltid hjelper hvis man vil spise mindre sjokolade:

Ikke kjøp sjokolade.

Anonymkode: 08663...0a9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må holde ut et par uker, kanskje så mye som tre (men de første dagene er verst), også vil suget gi seg. Ikke "unn" deg det til helgene. Da opprettholder du bare avhengigheten til sjokolade. Egentlig samme prinsipp som ved andre avhengigheter, men med en helt annen vanskelighetsgrad da. Har måttet jobbe med begge deler, og å holde meg unna godteri er lekende lett i forhold til andre ting. 

Dette klarer du. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 8.58):

Jeg har et kjempebra råd som alltid hjelper hvis man vil spise mindre sjokolade:

Ikke kjøp sjokolade.

Anonymkode: 08663...0a9

Dette er faktisk et veldig godt råd. For når du får søtsug, så er det mye lettere å sprekke hvis du har sjokolade tilgjengelig. Jeg har lett iherdig i skuffer og skap noen ganger. Men siden jeg da har måttet ut i bil og kjøre et stykke for å få tak i sjokolade, så har jeg klart å la være. Hadde jeg funnet en gammel, halvspist melkesjokolade innerst inne i en skuff, så ville den garantert blitt spist.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp eller ha sjokolade.

Jeg slår et slag for å drikke en kopp te i stedet. Hjalp meg mye når jeg hadde søtsuget i starten.

Anonymkode: bca56...90c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...