AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #21 Del Skrevet 6. september 2021 For meg så hjelp det å ha to dager i uken der jeg bare spiser middag på 500 kalorier. De andre dagene spiser jeg mellom 2000 til 2500 kalorier. Har ikke gått opp i vekt på fire år. Anonymkode: 39f3a...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #22 Del Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis du er som meg liker du å spise deg mett. Altså «oi nå er det fullt i magen så nå er jeg mett»-mett, ikke «er ikke sulten mer så jeg slutter å spise»-mett. Det beste tipset mitt er i så tilfelle å øke andelen grønnsaker. Hvis du får alle måltider til å bestå av 50 % grønnsaker vil du bli mett/full i magen uten å få i deg så mange kalorier. Det er ikke sikkert du klarer det til alle måltidene men prinsippet er viktig: fyll opp magen med mat som har volum og få kalorier. Det evige gnålet om at en kalori er en kalori er skadelig. De som gnåler om sånt har lite kunnskap og underslår det faktum at noen matvarer metter mye mer enn andre per kalori samt at gener/biologi avgjør hvor sulten man er og om man føler seg mett. Anonymkode: 673ec...60a Jeg har nøyaktig samme erfaring selv. Jeg blir ikke mett og tilfredsstilt før jeg er godt mett, og da kan jeg være fornøyd i mange timer før jeg tenker på neste måltid. Har i alt for mange år prøvd med små og hyppige måltider hvor jeg bare ble 60% mett og gikk og cravet gjennom hele dagen. Det som funker for meg er 2 eller 3 store måltider, og at middagen består av mye grønnsaker som fyller opp magen. Selvfølgelig ikke bare grønnsaker - har kjøtt eller fisk og fett i form av olje/smør/saus/ost, men minst 50% grønnsaker som jeg liker. Da får jeg i meg masse gode næringsstoffer, og blir stappmett og tilfredsstilt på 500-600 kcal. Da forsvinner alle cravings. Anonymkode: b6ad4...252 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #23 Del Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 22.36): Jeg trenger å gå ned i vekt. Men problemet mitt er at jeg har fra før en ganske sunn livsstil. spiser aldri godteri/noe med sukker eller snacks, har en jobb der jeg aldri sitter i ro, og går mye turer og generelt går mye i hverdagen. Jogger litt også. maten jeg spiser er sunn og normal, så Grunnen til at jeg Eser ut er antagelig mengden ene og alene. Sliter med å spise mindre/lite/ metthetsfølelse osv. Kan alle triksene i boka, og har gått ned i vekt før, men da krevde det et enormt arbeid og fintelling av kalorier, skal ekstremt lite til før jeg bikker over. Akkurat som det skal veldig lite mat til før jeg merker det på kroppen. Gikk også ned i vekt ufrivillig en gang også, pga en tøff periode psykisk så jeg mista matlysten og spiste veldig lite (kanskje Ca 800kcal daglig i et par måneder. Da raste jeg ned). Men det er jo helt utelukket å spise så lite nå som jeg er forbi den perioden, og matlysten er tilbake. Så, noen litt ukonvensjonelle tips til hvordan man kan finne en måte man kan leve med over tid? Anonymkode: 947b9...04d Finn alternativer som gjør at du kan spise deg mest mulig mett på færrest mulig kalorier. Og som smaker godt nok til å gi deg den rette godfølelsen når du spiser. Ikke drikk kalorier! Drikk kun vann og sukkerfrie alternativer. Bruk mindre tallerkener så du lurer hjernen til å tro at du har spist større mengde mat. Gjør det til en vane å alltid dekke store deler av tallerkenen med grønnsaker. Ellers er det ikke stort annet å gjøre enn å være beinhard med deg selv når trangen til å spise kommer. Det er kun du som kan unngå å putte noe ekstra i munnen. Når du føler for å spise noe utenom måltidene; spør deg selv hvorfor. Og finn noe annet du kan gjøre som tar tankene vekk fra mat. Og slutt å tenke at én dag med dårlig spising gjør at du legger på deg. Det er bare å dra deg selv ned og gi deg selv en unnskyldning; "jeg legger på meg uansett, det er umulig å holde vekta nede". Hvis du legger på deg noen kilo etter én dag, er det vann og luft som gjør det. Ikke fettvekt. Med andre ord; lett å bli kvitt. Dersom du sliter med mye luft og vann i kroppen, bør du kanskje også sjekke deg for matintoleranse. Anonymkode: 567e9...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 6. september 2021 #24 Del Skrevet 6. september 2021 (endret) . Endret 28. november 2024 av Lucille 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 6. september 2021 #25 Del Skrevet 6. september 2021 (endret) . Endret 2. januar av Marcie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå