Gå til innhold

Det lukter så godt, hva bruker folk i dusjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hender kvinner passerer meg i farten på gaten, med nyvasket hår.
Det pleier alltid å lukte så intenst godt, hva bruker disse kvinnene i håret sitt for at det skal lukte så godt av nyvasket hår? 
Er jo selv kvinne, og bruker både shampoo og balsam med gode dufter, men det lukter ikke denne fantastiske duften av mitt hår som nyvasket. 

Så hva hva slags produkter kan det være?

Anonymkode: a8894...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo være en blanding av sjampo og parfyme. Mange billige sjampo lukter meget godt, type Sunsilk og Palmolive. 

Anonymkode: 20b0f...d8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lukter sikkert deilig du også☺️ man kjenner jo ikke så godt sin egen duft vettu.

Anonymkode: 8f814...4da

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være håret. Det kan være vaske- eller skyllemiddelet som er brukt på klærne, eller parfymen de bruker. 

 

 

PS: Nå kommer det sikkert opptil flere svar av typen "Vaskemiddel lukter ikke godt. Skyllemiddel er helt forferdelig. Jeg reagerer på parfyme. Alle burde virkelig bruke uparfymerte produkter av hensyn til den mikrobrøkdelen av befolkningen som reagerer på parfyme, og som tilfeldigvis akkurat JEG tilhører..." Ikke bry deg om dem. De er overalt. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjenner ikke sin egen duft så godt. Bruk godt parfymerte sjampoer, eller spør de du passerer. De blir sikkert utrolig glade for å høre at de lukter godt. Noen bruker også parfyme i håret. 

Anonymkode: b72b9...88b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva "folk" bruker i dusjen som du spør etter, men jeg kan jo si hva jeg bruker.

Jeg bruker dr. Greves dusjsåpe. Denne ser du nedenfor. Til håret bruker jeg denne shampooen fra Kerastase 

dr.-greve-pleiende-dusjgel--250-ml-3096-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper de har en god parfyme som de bruker på hårbørsten. Da dufter håret en del. ☺️

Anonymkode: 4ce2b...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg tipper de har en god parfyme som de bruker på hårbørsten. Da dufter håret en del. ☺️

Anonymkode: 4ce2b...c71

Gjør folk det? Altså grer parfyme i vått nyvasket hår?

Anonymkode: a8894...f84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er mye alkohol i parfyme og at det tørker ut og sliter på håret.

Anonymkode: b4eb5...684

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjenner jo ikke sin egen lukt så godt.

Jeg har fått høre et par ganger at jeg lukter godt, jeg har et par sånne duftsprayer for håret jeg, som funker bra. Jeg prøver å ikke vaske håret hver dag, samtidig liker jeg ikke når håret lukter hår, så da bruker jeg de eller tørrshampoo. Tørrshampo kan ofte lukte veldig fresht :)

image.jpeg.24d974c4c0ae1a6dbb777d17f945a6aa.jpeg

Ellers så bruker jeg noen ganger en bodylotion fra Elisabeth Arden, den boksen "alle" har, synes den lukter godt og har fått kommentarer på det. 

Og en shampo/balsam som lukter superdigg og er veldig god er de fra Hempz. 

I tillegg har man jo selvsagt gode parfymer, men jeg har faktisk begynt å foretrekke å lukte rent/nyvasket/såpe fremfor parfyme. 

Gjelder jo å ikke dynke seg i altfor mange lukter som kjemper om oppmerksomheten også.

Anonymkode: 06837...3b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kollega som alltid luktet veldig godt når hun hadde nyvasket hår og hun brukte herbal essences shampoo. 

Anonymkode: 678c2...863

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde en kollega som alltid luktet veldig godt når hun hadde nyvasket hår og hun brukte herbal essences shampoo. 

Anonymkode: 678c2...863

Selges de fortsatt?

Anonymkode: b4eb5...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg hadde en kollega som alltid luktet veldig godt når hun hadde nyvasket hår og hun brukte herbal essences shampoo. 

Anonymkode: 678c2...863

Den lukter jo vidunderlig. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Selges de fortsatt?

Anonymkode: b4eb5...684

Dessverre. Den inneholder kjemikalier som ikke er lov lengre, i allefall ikke i Norge. Tror produsenten har prøvd å lage en "ny og forbedret variant" som selges på Boots eller Normal i Norge, men den er ikke i nærheten en gang.. 

Anonymkode: 775e5...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjenner ikke sin egen lukt. Jeg fikk en kommentar/spørsmål på jobb en gang «bruker du Rituals?»😂 Kjekt å vite at folk får samme reaksjon når jeg går forbi 😄

Prøver jo å lukte godt, da vi har flere på jobb som kommer til jobb og lukter gammel svette 😬

Anonymkode: 9b46f...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg hadde en kollega som alltid luktet veldig godt når hun hadde nyvasket hår og hun brukte herbal essences shampoo. 

Anonymkode: 678c2...863

Ikke bare lukter den godt, men har hørt at flaskene skal ha merking for dem som er svaktsynt/blind 😄 streker og prikker for å skille shampo og balsam 😄

Anonymkode: 9b46f...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Gjør folk det? Altså grer parfyme i vått nyvasket hår?

Anonymkode: a8894...f84

Ja jeg gjør i allefall. Finnes hair mist åså :) 

Anonymkode: e4e11...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lukter sikkert ikke deg selv.

Jeg bruker Dove shampo og balsam, ikkeno fancy, men andre kommenterer støtt og stadig at jeg lukter så godt, men lukter det ikke selv 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lukter godt fordi jeg bruker vaskemidler som lukter nydelig. Jeg får kommentarer og særlig fra barn som suger inn duftene på sengetøy når de overnatter :)

Shampo, balsam og såpe/dusjolje lukter ingenting. Det er sjeldent jeg bruker krem (dusjolje er praktisk). Bruker gjerne parfyme men ikke til daglig.

Anonymkode: c779c...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...