Gå til innhold

Hvilket land ønsker du at du var født i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Norge. Klart det er litt "kjedelig" med kulde, få store byer og store avstander,  men vi scorer likevel ekstremt lavt på nesten alt av virkelig elendighet. 

Nummer 1 på demokrati-indeksen

Nummer 1 på pressefrihetsindeksen

nummer  2 når det gjelder ferrest drap per capita blandt vestlige land. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 10.31):

Jeg ønsker at jeg var født i Kosovo.

Anonymkode: f8a81...e9b

Joda, det er vel flott om man er på ferie og har med seg lønnen fra Norge kanskje. 😉 Har du tatt dårlig helsevesen, arbeidsledigheten, lave lønninger(medmindre du er politiker) og korrupsjon med i betraktningen? Mentaliteten mange har der er heller ikke det beste... Om du har fulgt litt med på nyheter i det siste så er det ganske tydelig. 

Anonymkode: d841e...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 2.05):

Usa helt klart

Anonymkode: b9ca0...8f1

Ja, såfremt jeg var født inn i en formuende familie :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke skulle vært Norge ville jeg nok ønsket enten Danmark eller Skottland tror jeg. Muligens Irland og. 

Anonymkode: c472b...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er svært fornøyd med å ha blitt født i det norske velferdssamfunnet, hatt en trygg oppvekst, fått gratis (lang) utdannelse, en trygg jobb og god økonomi. Nå som jeg er økonomisk istand til å bo hvor som helst, og ikke lenger trenger inntekstgivende arbeid, kunne jeg imidlertid godt tenkt meg å bo et anne sted. Jeg vurderer Agentina (Buenos Aires), Brasil (Sao Paulo eller Rio), Panama og Uruguay. Canada (Toronto eller Montreal) er også en kandidat.

Anonymkode: b60ad...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge.

Selv om jeg flyttet ut i 20-årene og aldri så meg tilbake, så er jeg sjeleglad for at jeg har mitt norske statsborgerskap som en forsikring, og mitt norske pass som gjør at jeg kan dra på ferie omtrent hvor jeg vil. Verden er nasjonalistisk, og ditt statsborgerskap er kanskje den aller viktigste faktoren for hvordan det går med deg i livet. Flaks er mye viktigere enn innsats og evner.

Anonymkode: 8b098...03f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun ett land i verden jeg anser som bedre enn Norge i forhold til levekår, Sveits.

Anonymkode: 9849f...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

NORGE, kjempers fødeland 🇳🇴

Anonymkode: a10b0...de2

🤣Når kjempet nordmenn sist? Det har ikke vært kjemper i Norge siden vikingene.

Anonymkode: d8f1f...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo født der jeg er født, og kjenner bare dette. Hvordan det hadde vært eller føltes et annet sted blir helt teoretisk. Men jeg må innrømme at jeg brukte å tenke på hvordan det hadde vært å bli født om hundre år med flyvende biler etc. Akkurat slik som det ser ut nå er jeg faktisk glad for at jeg ikke blir født om hundre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 14.15):

Kaldt, sure usosiale folk, langt unna Europa, kort sommer, alle skal være like, kjipe reiseregler under korona. Flyttet til midten av Europa for 17 år siden og aldri sett meg tilbake. Norge har ingenting jeg ikke kan få her.

Anonymkode: 2b139...a4f

🤔

Anonymkode: 03ab9...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...