Gå til innhold

Strikke hjelp, kan jeg bytte pinner nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strikker en genser og laget prøvelapp, da stemte strikkefasthet. Nå ca 20 cm i arbeidet stemmer det ikke, og jeg har to masker for mye på 10 cm 😭

Jeg har strikket fra halsen og ned til skulderen. Jeg er ganske smal og tenker å bytte pinner nå for da vil den passe rundt magen, der jeg er bredere 🤣

Blir dette helt umulig og vil det se rart ut? Må jeg rekke opp og starte på nytt 🤔

Anonymkode: a9681...64a

Skrevet

Det vil se rart ut. Anbefaler deg å enten starte på nytt eller fortsette med de pinnene du bruker nå

• Liker 1
Skrevet
Tiramy skrev (5 minutter siden):

Det vil se rart ut. Anbefaler deg å enten starte på nytt eller fortsette med de pinnene du bruker nå

Ser jeg skrev feil i hi. Jeg har kommet 10 cm på arbeid i høyden. 

Kan ikke fortsette med disse pinnene, da blir omkretsen på bol 76 cm istedenfor 91 cm. Den kommer til å bli aaalt for liten. Angrer på at jeg ikke strikket i medium, istedenfor small. Da ville jeg hatt mer å gå på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 1.14):

Ser jeg skrev feil i hi. Jeg har kommet 10 cm på arbeid i høyden. 

Kan ikke fortsette med disse pinnene, da blir omkretsen på bol 76 cm istedenfor 91 cm. Den kommer til å bli aaalt for liten. Angrer på at jeg ikke strikket i medium, istedenfor small. Da ville jeg hatt mer å gå på. 

Kan du øke litt ekstra, slik at den blir stor nok? et par ekstra runder med raglan-økning, eller et segment til med rundøkning?

• Liker 1
Skrevet

Viktigste spørsmålet før du bestemmer deg for hva du skal gjøre - passer bærestykket/det du har strikket til nå Sett over maskene på en rundpinne eller to ekstra, og prøv den på.

Hvor langt er du kommet? Delt opp til ermer/bol?

Om bærestykket passer, så ville jeg lagt økinger i sidene på genseren. Sånn at det ble nok masker på bolen/den delen som er rundt mage/rygg.

Går helt fint og trikse og fikse litt :) vi som er litt varierende i størrelse på ulike deler av kroppen gjør slikt jevnlig.

Men vær obs på at du vil komme til å bruke mer garn.

Anonymkode: 8006c...8e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...