Gå til innhold

Hva er det mest sårende din partner har sagt til deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At jeg bare bryr meg om penger.

Jeg har gått flere hundretusener i minus på å akseptere at han har vært en økonomisk tulling. Jeg hadde ikke vært sammen med ham om jeg bare brydde meg om penger. Det var blodig urettferdig å hevde det. 

Anonymkode: 424c4...4dc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva det værste var men to av tingene han sa var: jeg var ingen dame men et vrak (fortalte om en diagnose jeg fikk som barnehagebarn men vokste av meg), at han forsto hvorfor exen min var utro. Osv osv. Han er heldigvis en ex nå :)

Anonymkode: b8121...eec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har aldri sagt noe stygt, men eksen sa mye forferdelig som di jævla hore og andre stygge ting. Godt å bli kvitt han.

Anonymkode: ab4b7...b35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (25 minutter siden):

Ex. At jeg gjorde han vondt og ikke brydde meg, og at jeg aldri hadde elsket han eller vært interessert i han. Da satt jeg på psykiatrisk - i dyp krise og sorg, full av forvirring, skam og skyld etter å ha tatt på meg all skyld for noe som viste seg å være psykisk vold og grov manipulering. 

:hug:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ex;
"Når du flytter blir jeg endelig kvitt deg" - sa han som holdt meg i bånd og rundt lillefingeren også lenge etter det var slutt. Jeg klarte å kutte av meg den lillefingeren. og har aldri sett meg tilbake, selv om han flere ganger har prøvd å sy den lillefingeren på plass igjen.

Jeg har opplevd omtrent det samme som @Gjenferdet  og jeg må ærlig innrømme at jeg har fortrengt mye av ordene hans fordi tiden etterpå var et eneste sort hull.  Det eneste jeg egentlig husker fra den tiden var at han hadde et fryktelig kontrollbehov ovenfor meg.

I dag har er jeg lykkelig med ny samboer og livet er mye bedre. Eksen min? Aner ikke - men jeg har fått høre av felles bekjente at han har hatt 3-4 mislykkede forhold etter meg og at han sliter veldig psykisk. 

Min nåværende partner har aldri sagt noe som har såret meg, og vi har vært sammen i en god del år nå. Et håndfast bevis på at ikke alle menn er som eksene våre. Det blir bedre! :hjerter_rundt:

Endret av Lacuna
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Det var egentlig ikke alltid sånn at sa noe direkte, men mer som at han likte å få meg til å føle meg dårlig og likte når jeg reagerte negativt på ting. Han var generelt passiv aggressiv så det var sikkert derfor han ikke sa noe direkte. 

Mislikte hvordan jeg ble med han. Konstant ute etter bekreftelse og spørre om så fin ut eller om jeg så tjukk ut. Da kunne han si at jeg så tjukk ut eller at jeg ikke var noe fin og så påstod at han tullet. Han mente at at det var ok å si at jeg så tjukk ut for eksempel fordi jeg sa det selv og skjønte ikke at det var sårende. Akkurat det var nok det jeg reagerte mest på. Han skjønte det ikke når jeg tok det opp med han. 

Nå vet jeg at jeg ble helt usikker og idiotisk med han og er klar over at det kan være frustrerende å være med noen som er sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville egentlig slå opp, men turte ikke siden du var veldig deprimert og jeg var redd du skulle ta livet ditt….

 

Hadde noen tøffe år i 20-årene etter et seksuelt overgrep, og har aldri følt meg så ensom som når jeg var sammen med han. Fra jeg begynte å slite ca 1,5 år inn i forholdet meldte han seg ut og var aldri hjemme.

 

Anonymkode: 6ff52...2d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og at han lovte å ikke utøve fysisk vold igjen, rett etter å ha vært fysisk voldelig, etter forrige gang han også var voldelig og lovte han ikke skulle gjøre det igjen. Det han lovte betydde da ingenting

Anonymkode: df389...e13

Uff, det er det verste eg har høyrt på lenge 😮 

Håper verkeleg det går bra med deg og at du er langt ute av det forholdet der. ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er eksen min da, men han drev med psykisk vold og jeg skjønte det ikke før langt ut i forholdet. Han sa mye stygt for å tråkke meg ned, som at jeg bare var en lei alenemor som ikke klarte meg på egen hånd. Jeg hadde for mye hud(!!!) i ansiktet. Jeg hadde ikke peiling på økonomi. Jeg var for tykk og dvask. Jeg var lat. Jeg var dum og uintelligent. Jeg var en dritt av en hore. Jeg var ekkel om jeg ikke barberte meg hver dag. Jeg kunne ikke lage mat, holde hus el. Jeg fortjente ingenting. Han ga meg kun ting han kunne ta tilbake - noe han gjorde hele tiden. Osv. Jeg skal ikke utbrodere mer, jeg vil ikke bli gjenkjent.

Saken var at jeg gjorde alt for å tekkes han, jeg gikk på eggeskall og var livredd. Jeg tjente bare en brøkdel av hans inntekt, men jeg måtte bruke alt på handling og hus (hans hus), og når jeg var blakk, måtte jeg be foreldrene mine om hjelp. Han tjente flere millioner i året. Han isolerte meg helt, jeg hadde kun kontakt med mine foreldre. Han manipulerte meg så grundig at jeg "visste" at jeg ikke var verdt noen ting og det er bare et under at jeg er her i dag. Jeg trente hver dag, jeg gikk til frisør og annet ofte - for å fikse bryn og annet. Jeg dusjet og barberte meg hver kveld. Jeg hadde en stor operasjon som krevde at jeg var i ro i mange uker, men da ble han rasende fordi jeg bare latet meg, jeg kunne feks vaske vinduer(!?) noe jeg faktisk gjorde - våget ikke annet. Det var mye, mest psykisk, litt fysisk. I dag er det ca 10 år siden jeg flyttet for siste gang fra han, og jeg er fremdeles preget, har ptsd og går i behandling. 

Jeg har en ny mann, som kom inn i livet på en uventet måte (ellers hadde jeg nok avvist han) og han har aldri sagt noe stygt, eller på noen måte fått meg til å føle meg dårlig. Han vet hva jeg har vært igjennom og det har nesten blitt hans livsoppgave å ta vare på meg. (Satt på spissen, før noen skal angripe utsagnet)

Anonymkode: c6623...6b6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eks. «Når foreldrene dine dør snart så får vi huset sant?» 

Han blånektet for at han hadde sagt det da det ble slutt. Han var eksepsjonelt materialistisk og brydde seg kun om status. 
 

Anonymkode: 55647...2b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i begynnelsen av 20-årene og synes det var spesielt at han sa det slik. 

Anonymkode: 55647...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fortalt gjentatte ganger at sånne som meg måtte ta til takke med det jeg fikk og at jeg var for pretensiøs til å være så lite pen. Det sitter fremdeles, jeg har de ordene bak i hodet og de titter frem hele tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke hvor jeg skal starte… At jeg er for gammel og for kjedelig for han. At jeg er oppmersonhetssyk og ofte at jeg holder på m andre menn. At jeg er en bulldoser og bare tenker på meg selv. At jeg hadde vært snillere om han tjente mer. At det ikke er rart jeg sliter m relasjoner (gjør ikke det). At det er synd på ungene som har meg som mor. At jeg aldri kommer til å få noen så bra som han. At jeg tror jeg fortjener bedre. At når jeg gråter er det bare fordi jeg synes synd på meg selv. Og mye mer.. blant annet om familien min. 

Anonymkode: 7c184...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke tente noe særlig på kroppen min lenger.. sagt en stund etter jeg fødte vårt første barn.  Han prøvde ikke å være slem, men ærlig om hvordan det stod til. Må si at jeg ble ganske trist og det hjalp ikke akkurat på min allerede lave selvtillit. 

Anonymkode: 3db15...637

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Samboeren min sier hva som helst for å såre når han blir sint. Tror egentlig jeg skal gå fra han, må bare bli helt sikker på avgjørelsen først. Alt overnevnt her har blitt nevnt i flere varianter. Jeg sier aldri slik til han.

Anonymkode: cef71...27c

Hei du:) Jeg er en av dem som skrev innlegg lengre oppe. Har det akkurat slik som du- vil bli sikker i min avgjørelse før jeg forlater ham. 

Anonymkode: 27267...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...