Gå til innhold

vektøkning som resultat av styrketrening/ økt muskelmasse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg traff en venninne i dag, hun er bare 163cm og ser slank og sterk ut, og veide 70kg. Jeg ble sjokkert, men det er jo siden hun har ganske mye muskelmasse. Jeg selv er 180cm men veldig tynn, veier ca 60kg. 

Jeg bare lurte på om flere kunne dele erfaringer. Hvor mye har dere gått opp etter styrketrening? Hva veier dere og hvor høye er dere, og gjerne ta med alder? Hvor mye vektøkning i form av muskelmasse kan en jente forvente f.eks. iløpet av et år eller to?

Anonymkode: 71271...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei. Jeg traff en venninne i dag, hun er bare 163cm og ser slank og sterk ut, og veide 70kg. Jeg ble sjokkert, men det er jo siden hun har ganske mye muskelmasse. Jeg selv er 180cm men veldig tynn, veier ca 60kg. 

Jeg bare lurte på om flere kunne dele erfaringer. Hvor mye har dere gått opp etter styrketrening? Hva veier dere og hvor høye er dere, og gjerne ta med alder? Hvor mye vektøkning i form av muskelmasse kan en jente forvente f.eks. iløpet av et år eller to?

Anonymkode: 71271...697

Har ikke tall på vekt/antall kilo. Jeg har ikke veiet meg på mange år. 
Tipper vekten nå er omtrent det samme (litt mindre) som da jeg begynte med mye styrketrening, men mange kilo fett har blitt erstattet med muskler.

Merker det best på klærne som har blitt for store, belter som må lages nye hull i etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var aktiv i en sport en gang og trente MYE kobkret styrketrening. Jeg er 165 cm og bruker str s når jeg ikke trener, og jeg veier ca 56 kg. På mitt sterkeste veide jeg 76kg og brukte de samme klærne som nå omtrent. Muskler holder også veldig mye vann. 

Anonymkode: 8262b...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...