Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 38+2 og har vært mindre liv i magen i hele dag, der hun rører seg kanskje en gang i timen.

Ringte føden for å høre da jeg har lest at man skal kjenne flere bevegelser i løpet av den tiden, men hun sa at det var helt normalt.

Føler meg enda litt bekymret å lurer på om noen har opplevd det samme?

Skrevet

Ring igjen. Du kjenner babyen i magen din best, om det ikke bruker å være så lite spark så synes jeg du skal få komme inn til en sjekk. 

Anonymkode: 1d673...c87

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke slått meg til ro med det. Når det har vært mindre liv over så mange timer så hadde ihvertfall jeg fått det sjekket. Jeg hadde 3 episoder med mindre liv sent i graviditeten, og da fikk jeg beskjed om å komme rett inn for sjekk.

Anonymkode: d1a3c...de9

• Liker 3
Skrevet

Jeg gikk nesten en hel dag (uke 37) uten å kjenne liv, kom inn for sjekk og ble satt i gang med en gang. Ring igjen og fortell at du er skikkelig bekymret! Mest sannsynlig er det ingenting, men en sjekk skader ikke. Det er derfor de er der.

Anonymkode: 33570...99d

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hvor lenge siden er det du kjente liv siden sist? Har du prøvd og spise eller drikke  noe søtt? Det Hender det  hjelper. Eller drikk iskaldt vann. Ellers finnes det baby doppler   det hjalp meg utrolig mye. Har gjemt den I skuffen og kommer nok til og bruke den I gjen. Ellers hvordan er det mtp blødning eller smerter har du det? Om du ikke kjenner noe I det heletatt og I tillegg føler smerter er det I hvertfall viktig at du kontakter sykehuset. Om morkaka er fremmover vendt fks så er det Heller ikke unormalt og kjenne mindre bevegelser. 

Endret av orchideblomst
  • Liker 1
Skrevet

Enig i at det mest sannsynlig ikke er noe, men ring de igjen og forklar at du uroer deg og ikke klarer helt å godta det svaret de har gitt deg. 
Det er du som kjenner babyens mønster best, så stol på egen magefølelse.

I uke 35 hadde jeg samme opplevelse som deg, mye mindre aktivitet over en periode. Da ringte jeg KK og fikk komme til samme dag. 
Jordmor lyttet med doppler først, fant hjertelyd (det viktigste), men merket også at barnet lå helt stille. Så hun betrygget meg om at det var helt riktig å komme inn! 

Fikk en UL av lege for å sjekke opp i ting. Alt så helt fint ut, men barnet hadde snudd seg slik at det lå med ryggen ut mot magen min, og dermed endret nok opplevelsen min av bevegelsene seg. 

Anonymkode: 8ae56...ebc

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde en baby som roet seg veldig i magen de tre siste ukene, så det er ikke sikkert du trenger å bekymre deg, men ville uansett ringt føden igjen for å være helt sikker :)

Anonymkode: 98d8f...b9c

Skrevet
Babymams skrev (18 timer siden):

Er 38+2 og har vært mindre liv i magen i hele dag, der hun rører seg kanskje en gang i timen.

Ringte føden for å høre da jeg har lest at man skal kjenne flere bevegelser i løpet av den tiden, men hun sa at det var helt normalt.

På SUS i Stavanger tar de alltid sånn på alvor. Har aldri blitt avvist på den måten. 

Anonymkode: ce96e...098

Skrevet

Når det skjer en helt plutselig endring fra en dag til en annen ville jeg bedt om en sjekk. Mindre liv/annerledes bevegelser er som regel helt normalt mot slutten fordi det blir mindre plass, men brå endringer skal alltid undersøkes nærmere. 

Har du prøvd å drikke litt kald saft/brus? 

Skrevet
Babymams skrev (21 timer siden):

Håper du ringer igjen, en venninne mistet i dødfødsel og kjente mindre og mindre bevegelse! Ring igjen!

Anonymkode: 53e2e...4c4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...