Gå til innhold

Imens vi venter på vår første💞


Daisy'sDuckling

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha saumfart innlegg her en stund, så tenkte jeg det kunne være gøy å opprette egen dagbok. Både for egen loggføring, og for å forhåpentligvis treffe andre sjeler i samme situasjon💕

Jeg og mannen min er i midten av 20-årene, giftet oss nå i sommer, og nå føler vi at barn er neste steg for oss! Det er selvsagt utrolig spennende, men også litt skummelt.. Sluttet på pillen den 15.08, og fikk mens tilbake 19.08. I følge Flo har jeg eggløsning imorgen, men tar tester i tillegg, da syklusen sikkert er rotete etter mange år på pillen🤭 Vet at prøving kan ta tid, og at dette er veldig individuelt, så dette har jeg forberedt meg på. Mannen derimot tar det for gitt at storken kommer om 9 mnd..😂

Jeg tok eggløsningstest både fredag, lørdag og søndag (alle på ettermiddagen), og fikk disse resultatene, betyr det at EL er på vei? Øverste er fra fredagen, og nederste er fra søndag. Skal teste i dag også. 


Håper å høre fra andre håpefulle her inne🥰

 

eltest.jpg

Endret av Daisy'sDuckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Følger gjerne med deg her 😊 Jeg har faktisk aldri brukt EL tester, men det ser da lovende ut! Hvordan så testen ut i dag? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (1 time siden):

Hei! Følger gjerne med deg her 😊 Jeg har faktisk aldri brukt EL tester, men det ser da lovende ut! Hvordan så testen ut i dag? 

Hei igjen @kaffemor! Så hyggelig🤗 Første gang jeg bruker slike tester også, syntes det er litt interessant å følge med på🙉 Testen var negativt idag også, men har hatt EL-slim, hodepine og litt kvalme de siste dagene, så krysser fingrene for at eggløsning er på vei🤞🏻 Hvordan går det med din syklus? Noe tegn til EL?💕
 

Legger ved dagens test: 

 

07BB1F82-B838-4163-A575-037BF65C68D1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende 🙏🏻 Jeg har masse EL kramper i dag, så tipper EL er i dag eller i morgen 😀 Gøy at vi ligger såpass likt 😊

Jeg angrer på at vi ikke la inn noen aksjer i går, men får håpe det holder å at vi gjør det i dag og i morgen 😊🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (9 timer siden):

Så spennende 🙏🏻 Jeg har masse EL kramper i dag, så tipper EL er i dag eller i morgen 😀 Gøy at vi ligger såpass likt 😊

Jeg angrer på at vi ikke la inn noen aksjer i går, men får håpe det holder å at vi gjør det i dag og i morgen 😊🤞🏻

Så gøy med EL symptomer🤩 Jaa dette blir spennende. Gøy å ha noen å prate med dette om, da vi ikke vil fortelle noen familie/venner at vi prøver🤗 Krysser fingrene for at vi begge får EL snart🤞🏻 min test var imidlertid negativ idag også, men har fortsatt EL slim. Vi legger likevel inn aksjer, selv om det kan jo ta en stund med EL etter pilleslutt🙈

FD855CAB-378C-43C2-9990-0F204C7E4160.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16 - PP1

Endelig begynner test-streken å bli tydeligere, etter 7 hele dager med EL symptomer😂 (EL slim, blod i utflod, kramper, kvalme) 

Begge testene er fra i dag, har begynt å legge inni appen PreMom for bedre oversikt
 

Blir spennende å se om/når jeg når peak, håper det faktisk blir eggløsning ut av dette, og ikke kun hormoner som løper løpsk🤞🏻💕

 

B2324844-0C7A-48CA-B705-63664E9B174F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 18 - PP1 (EL dagen?)

Da nådde jeg peak igår, i følge PreMom. Den viser fortsatt under 1, men spurte på en annen tråd hvor jeg fikk svar at den så positiv ut🤔 Jeg testet igjen idag på ettermiddagen, og da var den klart negativ igjen, så jeg går ut ifra at EL er i dag🤞🏻 Blir spennende å se hva som skjer de neste ukene🙊

 

D0FF9E5C-E41D-4599-90F5-7076E40AB7B3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 DPO - PP1 

Da er jeg endelig i DPO-land (tror jeg i alle fall😅). Har gått rundt med en rar, øm og vond følelse i området rundt livmoren både igår og idag.. Vet ikke hva som er normalt etter mange år på pillen🤷🏼‍♀️ Ellers er jeg veldig oppblåst, men har IBS, så kan være derfor🙊Kjenner allerede at det blir vanskelig å vente tålmodig på IKM😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prøvestarten! :duskedame:Gleder meg til å følge deg videre i DPO-land, og i prøveverden! Jeg kjenner også en på en del ømhet i eggstokk/livmor område etter EL. Jeg tror det er normalt jeg, selv om dette er første gang jeg kjenner det i flere dager etter hverandre. :laugh: Tenker det er et godt tegn at det verker litt. Krysser fingrene for deg fremover!🤞

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bittelillebolla Tusentakk og ligeså!🤗 Ja det blir utrolig spennende de neste ukene for oss begge Jeg er så glad for dette forumet, hvor vi kan prate med andre prøvere🙊 Så gøy med symptomer rundt EL! Tenker også det er et godt tegn🤩 Selv har jeg hatt kramper og ømhet rundt livmoren, så morsomt at det er så likt😂 Når tenker du å teste?🤔 Krysser fingrene for oss jeg også!🤞🏻

Endret av Daisy'sDuckling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette forumet er virkelig satt sammen av mange fine mennesker! 🥰 Gleder meg til å følge deg fremover. Jeg har tenkt til å vente til 10 DPO med å teste, men kan hende jeg sprekker tidligere altså. :fnise: Egentlig vil jeg vente, for jeg er litt redd for å få skyggestreker og falskt håp, men tror ikke jeg klarer det. Jeg har akkurat bestilt noen tester noe nye tester, og tror de skal rekke frem i tide. 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bittelillebolla Haha jaa er redd selv for å sprikke og teste aaaltfor tidlig🤭😂 Høres ut som en god plan å vente til minst 10 DPO i hvert fall🥰 Åå så bra testene kommer tidsnok🤩 Takk for tips! Per nå har jeg to babyplan tester og 2 digital clear blue hjemme, men hvis det trengs mer skal jeg absolutt sjekke ut disse🙊

Endret av Daisy'sDuckling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil veldig gjerne følge med i dagboken din videre. Jeg skal begynne å teste etter EL idag, så jeg ligger litt bak deg i løypa. Er i pp1 nå Masse lykke til i tiden fremover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alilja skrev (1 time siden):

Hei! Vil veldig gjerne følge med i dagboken din videre. Jeg skal begynne å teste etter EL idag, så jeg ligger litt bak deg i løypa. Er i pp1 nå Masse lykke til i tiden fremover!!

Hei! Såå hyggelig at du vil følge meg, så at du også har en dagbok, så den vil jeg gjerne også følge🤗 Så spennende med testing etter EL! Selv testet jeg over en uke før streken ble tydelig, så ikke gi opp håpet, om det tar litt tid Tusen takk og masse lykke til selv!💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO - PP1
 

Da er jeg på dag 3 etter antatt EL! Jeg kjenner litt på det at jeg faktisk ikke vet om kroppen har sluppet et egg eller ikke😱 Jeg fikk positiv test på lørdag, men igjen kan det kun være hormonene som løper løpsk etter p-pille slutt! 
 

Likevel hadde jeg mye murringer og stikninger både 1-2 DPO, så jeg håper at det er et tegn på at jeg har hatt EL🤞🏻 I dag har jeg ikke kjent på noe særlig mer enn litt ømme brystvorter. Har som mål å vente med testing til i alle fall 10 DPO, 5 dager før forventet mens, men det blir vanskelig🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende! Om du ikke har en PCOS diagnose, så ville jeg følt meg ganske trygg på at egget har sluppet når du fikk så fine positive tester. :) Men, om du tenker at du vil ha mer oversikt så er temping et fantastisk verktøy. Det høres ut som mye jobb, men det tar bare et par minutter hver morgen også er gevinsten til gjengjeld så stor. Jeg har tempet lenge allerede. Nå har jeg lykkes med å fastsette EL hver eneste syklus, og målt nøyaktig lengde på lutealfasen. Det er gull verdt med informasjon om kroppen! Men det kjenner du jo best selv, om det er noe for deg eller ikke. :) Krysser fingre og tær for at du får to veldig fine streker på testen om noen dager!! Tenk bare 6 dager til testing!! 🙏

Endret av bittelillebolla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@bittelillebolla Tusentakk for svar og tips!🤩 Jeg var hos gynekolog for celleprøve og undersøkelse i mars i år, og da sa hun i alle fall at det så fint ut, men jeg gikk på piller på den tiden om det har noe å si?🤷🏼‍♀️
Så gøy å ha så god oversikt over syklusen, det var lurt å begynne tidlig!🙊 Jeg skal absolutt ta til meg rådet hvis det blir en nye runde med prøving neste mnd Også så spennende med kommende testing! Kjenner jeg er litt redd for å få positiv for at det så ender i kjemisk.. Burde vi egentlig ha ventet til IKM-dato for å minske risikoen for dette?😳

Endret av Daisy'sDuckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, nei jeg mente ikke å lage unødvendig bekymring for deg! ❤️Det trenger du ikke bekymre deg for i det hele tatt mener jeg. Du har jo allerede kommet tilbake i syklus etter å nylig ha sluttet på p.piller! 🙌 Så heldig!! Jeg bare nevnte det fordi de som har det kan oppleve å få positive tester uten eggløsning som du nevnte du var litt usikker på, men når du ikke har har den diagnosen så ville jeg følt meg trygg på at egget har sluppet altså. 👍

Ang. testing så bestemmer du helt selv. 😊 Om det blir kjemisk så blir det jo det uansett om du vet om det eller ikke tenker jeg. Jeg vil heller vite, for om det skjer gjentatte ganger så vet man at problemet ikke er å bli gravid, men å holde på den. Da kan man få hjelp som passer til akkurat sin situasjon. Det er jo bare min vurdering da. Jeg tror du vil finne din vei etter hvert. 🥰 

Jeg fant forresten denne siden, synes den var verdt å dele med deg. Her står det hvor stor sannsynlighet det er for å få positiv test på de forskjellig DPO-dagene om man da er gravid. 🤞🤞🤞 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bittelillebolla Tusen takk for utfyllende svar Neinei det gjorde du aldeles ikke, så det må du ikke tenke på🥰 Greit å ha all mulig info i bakhodet i tilfelle jeg skulle merke om noen måneder at ting ikke fungerer «normalt». Men for nå får jeg bare gå ut i fra at alt er bra, og hvis det viser ser å være noe galt så kan en heldigvis få hjelp med det også💕

Du har et godt poeng der, å vite om en ikke har fått et befruktet egg, eller om det ikke sitter. Det kan være greit å ha oversikt over, men er bare litt redd for å få falske forhåpninger🙊 Får se hvor lenge jeg klarer å holde meg, regner med at det ikke blir så lenge😂 Åå den lenken var super, tusen takk!🤩

 

Endret av Daisy'sDuckling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...