Daisy'sDuckling Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #101 Del Skrevet 1. desember 2021 @Lykkefrø Ja huff hadde aldri tenkt at sånn kunne skje med oss ungdommer, men svigermor har vært å kjøpt brodder til hele familien etter denne hendelsen🙊 Jeg skal i alle fall aldri gå ut på is igjen uten brodder hihi😂 Det var nå godt du ikke knakk noe, men blåveis kan gjøre vondt det også😩 Heldigvis har jeg ikke stor gravidmage enda, og at babyen lå trygt bak bekkenet enda i uke 10💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy'sDuckling Skrevet 13. desember 2021 Forfatter #102 Del Skrevet 13. desember 2021 (endret) 12+0 (12+6 i følge TUL) Såå utrolig deilig å nå den store milepælen!😍 I dag har vi vært på en ny TUL, hvor vi fikk se en sprell levende og liten akrobat🥰 Først sto babyen på hodet inni der, deretter opp ned, og til slutt landet h*n rett vei, slik at jordmoren fikk tatt noen veldig fine bilder. Hun sa det var et sunnhetstegn at babyen bevegde såpass mye på seg. Sparket fra seg med beina og sprelte med hele ryggraden🙊 Trodde virkelig ikke de bevegde seg så mye så tidlig! Så fikk vi høre hjertelyden for første gang❤️ Alt så flott ut med tanke på anatomi og utvikling, så vi feirte med restaurantbesøk og julegaveshopping etterpå🎄 På lørdag skal vi skal samle mannens nærmeste familie på middag, og min nærmeste familie på søndag, hvor vi skal dele nyheten med resten av gjengen (søsken, svogere/svigerinner, besteforeldre, nevøer/nieser)🥰 Det gleder vi oss til! Det er såå vanskelig å holde dette hemmelig! Vi vurderte å fortelle det på julaften til hans familie, men da er ikke besteforeldrene hans der, og i tillegg vet vi at søsteren hans og mannen hennes prøver å få barn nr. 2, så vi tenkte at julaften skal få være en «fredet» dag✨ De vet at vi skulle prøve en gang etter bryllupet vårt, så tror og håper de blir glade på våre vegne❤️ Ellers har vi fått time til OUL på sykehuset i slutten av januar, og jeg gleder meg allerede til å se babyen vår igjen hihi🙊 Jeg kom også på at jeg har HELT glemt å bestille første svangerskapskontroll, som skal gjøres mellom uke 6-12😱 Jeg skulle bestille time før ulykken, og nå har disse siste to ukene flydd avgårde.. Får ringe legekontoret i morgen og håpe jeg får time snarest mulig. Legger ved et bilde av den lille krabaten vår❤️ Velger å holde det fineste bilde for meg selv, i tilfelle vi skulle velge å legge det ut på SoMe. Per nå vet vi ikke om vi ønsker en slik standard offisiell annonsering.. syns det er litt oppbrukt og kleint, men samtidig blir det større snakkis om man plutselig blir tagget i et bilde med stor gravidmage en dag, eller møter kjentfolk på butikken🤷🏼♀️😂 Endret 10. mars 2022 av Daisy'sDuckling Ultralydbilde fjernet🙊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 17. desember 2021 #103 Del Skrevet 17. desember 2021 Ååå, sååå fin liten baby!! 😍 Har så lyst på en ultralyd i uke 12 jeg også, men har ikke helt bestemt meg enda. Har fått time til ordinær da, så gleder med hvert fall skikkelig til den! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy'sDuckling Skrevet 17. desember 2021 Forfatter #104 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) @Lykkefrø Åå tusentakk snille du!😍 Det var helt magisk med ultralyd denne uken, både for meg og mannen, for det lignet så mye mer på en baby denne gangen, og den bevegde seg såå mye, så jeg vil virkelig anbefale det🥺 Og så ville vi forsikre oss om at alt så bra ut før vi eventuelt fortalte det til hele familien, venner og jobb. Jeg er litt kontrollfrik, så godt å få bekreftet at alt så bra ut🤩 Så spennende😍 Har du fått time en gang i februar da? Vi har i slutten av januar, og gleder meg allerede til å se babyen igjen hihi🙊 Endret 17. desember 2021 av Daisy'sDuckling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 18. desember 2021 #105 Del Skrevet 18. desember 2021 Åå! 😍 Skjønner så godt at det var en fantastisk opplevelse! Så rart å tenke på at de beveger seg der inne, helt uten at vi merker noen ting. Nå beveger jo ikke min seg så veldig mye enda, men litt små bevegelser begynner jo å komme nå! Har sååå lyst til å se en gang til før ordinær altså. 😍 Vanskelig å få hele babyen i ett bilde når de blir større. Kommer tiden går fort for deg! Skjønner godt at du gleder deg! 🥰 Vi har fått time til ordinær starten av mars, og det føles såååå lenge å vente! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy'sDuckling Skrevet 18. desember 2021 Forfatter #106 Del Skrevet 18. desember 2021 Ja det var helt merkelig å se hvor mye bevegelse det var, men likevel ikke kjenne noe enda🙊 Jordmoren mente man tidligest kunne kjenne liv rundt uke 18-20, så det blir spennende✨ Jaa vi har begge gode tider i vente, så gøy!😍 Håper dere får anledning til en ny TUL, da føles kanskje ventetiden mot OUL litt mindre ut også🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 2. januar 2022 #107 Del Skrevet 2. januar 2022 Neimen, jeg har ikke fått med meg at du har skrevet til meg jeg. 🙈 Beklager! Nå har jeg bestemt meg for at det blir en ultralyd på oss snart også. Altfor nysgjerrig! Tenk at det er en liten sprellende baby i magen, også kjenner vi ingenting. Det er så rart! Håper vi får se lille bevege seg litt vi også når vi skal på UL. 🤞 Jeg vet flere som har kjent liv mye tidligere enn uke 18, men de sier vel at førstegangsfødende merker det senere enn andre fordi vi ikke vet hva vi kjenner etter. Spennende blir det hvert fall! Høres helt magisk ut å kjenne sin egen lille baby bevege segi magen. 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy'sDuckling Skrevet 2. januar 2022 Forfatter #108 Del Skrevet 2. januar 2022 Hihi det går helt fint! Glemte selv hva jeg hadde skrevet her, er ikke så flink til å oppdatere dagboken min som jeg tenkte jeg skulle være😇 Så gøy med ny tul! Det er absolutt til å anbefale, og så fint med alle bildene man får🥺 Ja det er helt utrolig at man ikke kan kjenne noe enda✨ Har hørt det samme om førstegangsfødende, og at det også har noe å si om morkaken ligger foran, for da fungerer den som en støtdemper🙊 Håper tiden går fort for oss, og at vi snart kan kjenne at vår lille har det bra hver eneste dag🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy'sDuckling Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #109 Del Skrevet 27. januar 2022 (endret) OUL termin 18+4 (før 18+3) Da har vi endelig fått vært på ordinær ultralyd på sykehuset, og det var en nydelig opplevelse🥺❤️ Absolutt alt sto bra til med den lille, og jeg ble satt en dag frem. Kan fort bli en julibaby av dette også🙊 hadde foranliggende morkake, så det var mest sannsynlig derfor jeg ikke kjente liv enda. Men de fleste kjente det innen uke 22, så jeg skal følge godt med fremover✨ Jeg kjente veldig på nysgjerrigheten på kjønn mens jeg lå der, spesielt siden jeg vet at mannen min ønsket å vite. Det endte med at jordmor skrev det på en lapp og ga til ham. Han sjekket den aldri, og kastet den i søppelet foran meg, så er glad og takknemlig for at han valgte å vente med meg. Har selv følelse på at det er ei jente, så det blir spennende å se om morsinstinktet stemmer😂 Blir selvsagt glad hvis det blir en gutt også. Vi har jo ingen fra før, og da er det i hvertfall akkurat det samme hva vi får🤷🏼♀️ Viktigste er at baby hadde det bra! Den lå og veivet med armene, og klødde seg på kinnet, så det så ut som den vinket til oss🥺 Nå er det ca 5 måneder til vi får møte den lille, håper tiden går fort! Endret 12. april 2022 av Daisy'sDuckling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alilja Skrevet 27. januar 2022 #110 Del Skrevet 27. januar 2022 Såå gøy å høre om OUL 😍 For en fantastisk følelse det må være å se lille bebien veive og røre seg, og at akkurat den babyen er bare deres! Nyt tiden fremover, det blir spennende å få kjenne på lille innenfra også i ukene som kommer 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy'sDuckling Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #111 Del Skrevet 27. januar 2022 @alilja Tusen hjertelig takk for det snille du!😍 Det er bare å glede seg til det er deres tur❤️🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy'sDuckling Skrevet 23. juli 2022 Forfatter #112 Del Skrevet 23. juli 2022 (endret) Denne dagboken ble helt glemt under resten av graviditeten. Svangerskapet var utrolig behagelig, uten noe som helst plager unntatt litt vondt i korsryggen og litt vel stor vektoppgang på 22 kg😇🤰🏼 Vi fikk ei «lita» jente i begynnelsen av juli på over 3800 gram og vi er så forelsket💗 Så morsomt å se forrige innlegg der jeg tror det er ei jente og lurer på om morsinstinktet stemmer🙊 Det ble en litt trøblete oppstart med amming da jeg har flate brystvorter og hun la tunga opp i ganen.. Nå bruker vi ammeskjold og pumper ut morsmelk i tillegg, etter råd fra helsestasjonen, så vi er sikre på at hun får i seg nok mat🥰 Krysser fingrene for at vi en dag kan droppe skjold og pumping men det får vi ta etterhvert når hun viser fin vektoppgang🙊 Fødselen ble mye lengre enn forventet.. Vannet gikk 5 dager etter maserier begynte, og etter nesten 40 timer med sterke rier etter vannavgang, var hun ute. Pressfasen varte i 1 time og 10 minutt og det var rett før lege kom inn for å bistå. Det var hodet som sto fast i åpningen så de måtte klippe, og hun var ute kun 2 minutter etter klipping. Det ble en tøff jobb, men jeg ville gjort det igjen og igjen for henne, for hun er så verdt alt💛 Nå snakker mannen om at han vil prøve på nr. 2 om ikke lenge, at det bare er rundt 1-1,5 år mellom de, men det har jeg sagt nei til😂 Nå vil jeg bare nyte tiden med henne og la kroppen få hvile, så får hun få søsken om 2-3 år heller🙊 Endret 23. juli 2022 av Daisy'sDuckling 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå